SSC Allmänt snack Allmänt småprat Information om nyare WRX

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Gurre
    Deltagare

Hej. Jag skulle vilja köpa en nyare Impreza, 1-2år gammal för att använda som familjebil.

Jag är mest intresserad av WRX. Är det någon som vet vilka versioner det finns av den, (verkar inte finnas för 2009? varför?)

Det vore super om någon har äldre broschyrer/pdf’er för den modellen.

Mvh Gustaf

Janne248
      Deltagare

Om du söker en 1 – 2 år gammal så är det då 2007-2008 som gäller.
        2007 är det den tidigare sedan karossen som gäller.
        2008 är det den nya hatchback som gäller.

Vad jag förstår har Subaru Nordic en viss kvot Co2 som de får använda för de bilar de säljer. För att inte överstiga detta var de tvunga att ta boprt någon bil som spyr ut mycket Co2. WRX försvann då. Även turbo Forrestern har försvunnit.

Info om 2006-2007 WRX finns här.

Info om 2008 WRX finns här.

Gurre
        Deltagare

Tack för infon, den verkar lite mjuk i fjädringen -08’an något som de kommenterade i filmen i länken.

NickeH
          Deltagare

En kompis hade en WRX -06, den var perfekt som bruksbil(finns ju även som kombi) visst är STI:n bättre på bana men han provade köra konbana med WRX:en och det gick utmärkt. Tycker man den är mjuk finns det ju sänkfjädrar för en billig peng.

PPP
            Deltagare

Jag har en WRX 06 och det är ju en fantastiskt rolig bil för de pengarna. Inte kört någon bana men väl en isracing. Det var kanonkul!

Mycket prisvärd bil. Jag köpte den just för att mer prestanda per peng hittade jag inte. 🙂

// Per

PPP
              Deltagare

Förresten, som familjebil är den kanske väl trång i baksätet. Iallafall klagar mina ungar.

Gurre
                Deltagare

Någon som kan rek en handlare förresten? Sthlm med omnejd.
                  Var och spanade på en idag men de var måttligt intresserade av att sälja något överhuvudtaget.

PPP
                  Deltagare

Jag får erkänna att jag aldrig handlar bilar i Sthlm, de är i regel (som du säger) rätt ointresserade av någon långsiktig kundrelation. Jag drar alltid upp till min hemstad, Ö-vik. Gör en handlare bort sig i Ö-vik känner ju alla snart till det och de får byta stad. (Ett fenomen som i många andra sammanhang är en nackdel.) I Ö-vik kunde de ordna en WRX-09 till bra pris, när jag frågade häromveckan (jag funderade på att byta in min WRX mot en STI, men någon STI hade de inte.)

// Per

NickeH
                    Deltagare

En tanke bara, -08 och nyare är väl byggd på legacyns bottenplatta och är därför betydligt större i baksätet, kan ju vara bra att tänka om man väljer mellan 06/07 och 08/09.

Gurre
                      Deltagare

En tanke bara, -08 och nyare är väl byggd på legacyns bottenplatta och är därför betydligt större i baksätet, kan ju vara bra att tänka om man väljer mellan 06/07 och 08/09.

Jag provsatt en 2.0D -09 man satt rätt fint därbak också.

Gillar utseendet på den nyare varianten faktiskt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.