SSC Allmänt snack Allmänt småprat Inga roliga bilar i sverige

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Imp
    Deltagare

Har funderat länge på varför det inte kommer några roliga bilar hit. visserligen är impreza gt en rolig bil men 2 dörars bilarna är nog enu roligare. så varför kom dom inte hit? dom går ju att importera så det borde ju inte vara pga svenska lagar. är det bara ren lathet av subaru som int eorkar göra vänsterstyrda bilar?

Är det isf samma sak med legacy b4?
      mitsu evo 1-6 (inte tme) lider ju av samma syndrom tydligen.
      ett gäng av dom roliga nya wrx sti kommer ju inte hit heller. Tex usa spec eller va dom kallar den för 2.5l me 300 kusar. eller sti 202 (heter den så?). att tex 22b inte komm hit kan jag förstå de va ju bara limited ed på 500 ex eller va de va.

nisses himmlalinje tillhör ju också denna grupp.

finns säkert ett stort antal andra bilar som aldrig kommer hit. hummer? iofs i hummerns fall kan det kanske bero på avgaskrav men vafan rega den som lätt lastbil å kör på c kort borde ju inte va nåra probs?:)
      min fråga är Varför???

Niklas
      Deltagare

Med tanke på att man kan importera bilarna om man vill så handlar det väl mer om det estimerade suget från marknaden och om de lämpar sig till kombilandet Sverige. Antar att Nissan och de andra har fått fram ett ”nej” på den frågan.
        Men det kan ju vara så att avgasbegränsningar och andra säkerhetsskäl blir för kostsamma så de bryr sig inte om att ta in bilarna i länder där inte reglerna är ”snälla”.

Krigge
        Deltagare

Finns ingen efterfrågan på såna bilar i sverige.
          Kostar mycket att lansera en bil här och om bara 20 pers vill ha en så lönar det sig inte.
          Här köper vi volvo v70:s osv.

Henke
          Deltagare

Och tråkigt som s-t-n är det….
            Men nu är det ju lugnt med att importera så det är ju ett klart plus!
            Enda fördelen med EU kanske?

/ Henke

Imp
            Deltagare

fördelarna med eu blir ju bara nackdelar om man importerar utanför eu tex japan och usa så de får gärna vara för min del.

Dom behöver ju inte lansera bilarna. tycker bara man ska behöva gå till ex en subaru handlare och säga plocka hem en b4tt åt mig så gör dom det. men men drömma kan man ju alltid göra.

skytiskapilen
              Deltagare

>Dom behöver ju inte lansera bilarna. tycker bara man ska
                >behöva gå till ex en subaru handlare och säga plocka hem en
                >b4tt åt mig så gör dom det. men men drömma kan man ju alltid
                >göra.

Finns den som vänsterstyrd?;)

/Andreas
                http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                – Original Gangster –

Perra
                Deltagare

>Har funderat länge på varför det inte kommer några roliga
                  >bilar hit.
                  >
                  >nisses himmlalinje tillhör ju också denna grupp.
                  >Varför???

Klart det finns roliga bilar i Sverige! Men man får importera dem själv! 😛 🙂

Se nedan… 😉

/P

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.