Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Impreza_84
    Deltagare

Var och lämnade alla palstdetaljer på lack idag.

Det roliga var att han som ska lacka inte lämnade någon garanti på att färgen skulle sitta kvar på kjolarna?!

Han yra om att det är svårt att få färgen att fästa om det inte har varit lackat innan??

Så alla ni som har lackat ner era GT:s har färgen släppt för någon?

Mvh Karlén

RS
      Deltagare

Tjenare!
        jo det kan vara lite knepigt att få det att sitta för evigt… Men färgen faller ju inte loss på engång. Lossnade flagor från mina sidokjolar. kan ju ifs bero lite på närkontakt med snövallar å annt. har lackat om dom nu en andra gång. Får se hur det blev den här gången.

dlehtihet
        Deltagare

Vad jag personligen har erfarenhet av är att vissa ”lackverkstäder” (om man ska kalla dem för det 🙁 ) inte blandar i mjukmedel i färgen som skall på plastdetaljerna. Det måste göras korrekt för att sitta fast.

M v h

Danne

Tjenare!jo det kan vara lite knepigt att få det att sitta för evigt… Men färgen faller ju inte loss på engång. Lossnade flagor från mina sidokjolar. kan ju ifs bero lite på närkontakt med snövallar å annt. har lackat om dom nu en andra gång. Får se hur det blev den här gången.

Guailo
          Deltagare

Tja!

Jag såg Strats bil i vintras, efter lite snökontakt. Där släppte det en rätt rejäl bit av lacken på en del av kjolarna, så det blev till att lacka om.

Själv får jag mina prylar imorrn, lackade med nån speciell plast-grund som första lager för att få lacken att sitta kvar. Vete tusan, jag är inte proffs på detta. Den som lever får se…

Det jag oroar mig mest för är dom jvla clipsen som verkar vara spröda som pringles. Dom kommer frasa sönder när jag skall montera tillbaks grejjorna. Sen kommer det på stänkisar i samma veva… 😀

Mvh,
            Peter

Niklas
            Deltagare

Jag såg Strats bil i vintras, efter lite snökontakt. Där släppte det en rätt rejäl bit av lacken på en del av kjolarna, så det blev till att lacka om.

Naj naj naj naj! Lacken på Strats fälgar lossnade när de tog av hans Rallisport Challenge dekor, INGET ANNAT!

Precis som handtagen (på äldre Imprezor -99) så är kjolarna av en ”fet plast” som gör att lacken håller lite sämre. Men ett bra grundarbete av lackaren innebär att lacken sitter minst lika bra på kjolarna som på resten av bilen.

Själv har jag inte fått några skador på mina kjolar och jag har åkt genom snövallar och stångats med koner.

Guailo
              Deltagare

Näe, nu är du ute o snurrar äljen…

Det jag menade var när lacken släppte på kjolarna, inte fälgarna. (?)

Men – som du säger – grundjobbet är det viktigaste när det gäller om lacken sitter kvar eller inte. Jag trodde det var en snövall som åt upp Stratens lack-bit, men jag såg det ju inte själv…

Själv sitter jag mest o ser fram emot att få snurra med er på isen vid Ekerö igen, eller var vi nu kan hitta en bana. :9 :9 }( 😀

/Peter

…som strax ska besktiga Land Rovern. Wish me luck guys!
                Murphy knows I’ll need it.

Niklas
                Deltagare

Naj naj naj! Nu skrev jag fel! 😀 😀

Självklart menar jag kjolarna och inte fälgarna.

Strats lack på kjolarna försvann vid avmontering av dekor, inte vid snövallskontakt. 🙂

EDIT: Ett fint bevis på detta är att denna bilden är tagen vid Brostugan INNAN iskörningen:
                  http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album276&id=ssi_isbana_09

😉

syke
                  Blockerad

Naj naj naj! Nu skrev jag fel! 😀 :DSjälvklart menar jag kjolarna och inte fälgarna.Strats lack på kjolarna försvann vid avmontering av dekor, inte vid snövallskontakt. :)EDIT: Ett fint bevis på detta är att denna bilden är tagen vid Brostugan INNAN iskörningen:http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album276&id=ssi_isbana_09;)

Photoshop!!! 😀

Guailo
                    Deltagare

*ASG*

Photoshop i all ära, men jag tror inte han printat ut en lackskada och tejpat fast den på kjolen…

Dekaler är tydligen farliga saker, tur att jag inte har så mycket av dom – eller hur Niklas? 😛

Ha det!

PS – Land Rovern gick igenom… 😀

Niklas
                      Deltagare

Ja fy fan. Behåller nog dekalerna på kjolen. 😉

FeA
                        Deltagare

Med lite plastprimer som grund så blir det tokbra 🙂

/FeA

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.