› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Ingen Garanti
- Detta ämne har 10 svar, 1,055 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
FeA.
-
FörfattareInlägg
-
2 november, 2005 kl. 16:26 #15504
Impreza_84
DeltagareVar och lämnade alla palstdetaljer på lack idag.
Det roliga var att han som ska lacka inte lämnade någon garanti på att färgen skulle sitta kvar på kjolarna?!
Han yra om att det är svårt att få färgen att fästa om det inte har varit lackat innan??
Så alla ni som har lackat ner era GT:s har färgen släppt för någon?
Mvh Karlén
2 november, 2005 kl. 18:19 #159301RS
DeltagareTjenare!
jo det kan vara lite knepigt att få det att sitta för evigt… Men färgen faller ju inte loss på engång. Lossnade flagor från mina sidokjolar. kan ju ifs bero lite på närkontakt med snövallar å annt. har lackat om dom nu en andra gång. Får se hur det blev den här gången.2 november, 2005 kl. 18:34 #159300dlehtihet
DeltagareVad jag personligen har erfarenhet av är att vissa ”lackverkstäder” (om man ska kalla dem för det 🙁 ) inte blandar i mjukmedel i färgen som skall på plastdetaljerna. Det måste göras korrekt för att sitta fast.
M v h
Danne
Tjenare!jo det kan vara lite knepigt att få det att sitta för evigt… Men färgen faller ju inte loss på engång. Lossnade flagor från mina sidokjolar. kan ju ifs bero lite på närkontakt med snövallar å annt. har lackat om dom nu en andra gång. Får se hur det blev den här gången.
2 november, 2005 kl. 21:16 #159302Guailo
DeltagareTja!
Jag såg Strats bil i vintras, efter lite snökontakt. Där släppte det en rätt rejäl bit av lacken på en del av kjolarna, så det blev till att lacka om.
Själv får jag mina prylar imorrn, lackade med nån speciell plast-grund som första lager för att få lacken att sitta kvar. Vete tusan, jag är inte proffs på detta. Den som lever får se…
Det jag oroar mig mest för är dom jvla clipsen som verkar vara spröda som pringles. Dom kommer frasa sönder när jag skall montera tillbaks grejjorna. Sen kommer det på stänkisar i samma veva… 😀
Mvh,
Peter3 november, 2005 kl. 06:02 #159306Niklas
DeltagareJag såg Strats bil i vintras, efter lite snökontakt. Där släppte det en rätt rejäl bit av lacken på en del av kjolarna, så det blev till att lacka om.
Naj naj naj naj! Lacken på Strats fälgar lossnade när de tog av hans Rallisport Challenge dekor, INGET ANNAT!
Precis som handtagen (på äldre Imprezor -99) så är kjolarna av en ”fet plast” som gör att lacken håller lite sämre. Men ett bra grundarbete av lackaren innebär att lacken sitter minst lika bra på kjolarna som på resten av bilen.
Själv har jag inte fått några skador på mina kjolar och jag har åkt genom snövallar och stångats med koner.
3 november, 2005 kl. 07:43 #159303Guailo
DeltagareNäe, nu är du ute o snurrar äljen…
Det jag menade var när lacken släppte på kjolarna, inte fälgarna. (?)
Men – som du säger – grundjobbet är det viktigaste när det gäller om lacken sitter kvar eller inte. Jag trodde det var en snövall som åt upp Stratens lack-bit, men jag såg det ju inte själv…
Själv sitter jag mest o ser fram emot att få snurra med er på isen vid Ekerö igen, eller var vi nu kan hitta en bana. :9 :9 }( 😀
/Peter
…som strax ska besktiga Land Rovern. Wish me luck guys!
Murphy knows I’ll need it.3 november, 2005 kl. 07:44 #159307Niklas
DeltagareNaj naj naj! Nu skrev jag fel! 😀 😀
Självklart menar jag kjolarna och inte fälgarna.
Strats lack på kjolarna försvann vid avmontering av dekor, inte vid snövallskontakt. 🙂
EDIT: Ett fint bevis på detta är att denna bilden är tagen vid Brostugan INNAN iskörningen:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album276&id=ssi_isbana_09😉
3 november, 2005 kl. 09:12 #159299syke
BlockeradNaj naj naj! Nu skrev jag fel! 😀 :DSjälvklart menar jag kjolarna och inte fälgarna.Strats lack på kjolarna försvann vid avmontering av dekor, inte vid snövallskontakt. :)EDIT: Ett fint bevis på detta är att denna bilden är tagen vid Brostugan INNAN iskörningen:http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album276&id=ssi_isbana_09;)
Photoshop!!! 😀
3 november, 2005 kl. 09:57 #159304Guailo
Deltagare*ASG*
Photoshop i all ära, men jag tror inte han printat ut en lackskada och tejpat fast den på kjolen…
Dekaler är tydligen farliga saker, tur att jag inte har så mycket av dom – eller hur Niklas? 😛
Ha det!
PS – Land Rovern gick igenom… 😀
3 november, 2005 kl. 10:25 #159308Niklas
DeltagareJa fy fan. Behåller nog dekalerna på kjolen. 😉
3 november, 2005 kl. 21:29 #159305FeA
DeltagareMed lite plastprimer som grund så blir det tokbra 🙂
/FeA
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.