SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ingen gnista impreza GT

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    KungligaEmil
    Deltagare

Tjabba!

Har ett problem som jag hoppas jag kan få hjälp med. d—0.o—b

I helgen bytte jag motor på min impreza då den innan rasade.
      Har en 99a GT och fick polares gamla motor som också satt i en 99a.
      Och efter motorbytet nu finns ingen gnista för 5 öre.

Har ström ända fram till tändspolen, men inte ut till tändkablarna sen.
      Vad kan det vara?

Har byt vevaxelgivarn, kammgivaren, tändspole, tändkablar, kollat egenom alla kablar/säkringar, givaren under intercoolern som sitter vid svänghjulet.
      Kamaxeldreven är likadana på båda motorerna..

Kan det vara elkablaget som kanske var dåligt? Nya motorn var komplett som jag bara hinkade i.

Hoppas på bra svar. Tack d—0.o—bd—0.o—b

Fladric
      Deltagare

Är du helt säker på att kamdrevet är likadant? Har du tagit lös det och kollat? Har du kollat att triggern på veven är samma?

Hade samma problem på min WRX när jag bytte motor och upptäckte då att både kamdrevet med triggern samt triggern på veven var olika! Motorn var från en 99 har jag för mig 🙂
        Att det är olika mellan newage och gc8 är väl inte helt oväntat men kolla en extra gång för säkerhets skull! Jag kollade tre gånger innan jag upptäckte det xD
        (efter att jag plockat lös kamrem och allt två gånger…)

KungligaEmil
        Deltagare

aa tagit lös det på båda motorerna!

Tiggern på vevan har jag inte kollat, det kanske jag bör göra ikväll och ta en titt!=) d—0.o—bd—0.o—b

Dash
          Deltagare

Se över jorden en extra gång också

Fladric
            Deltagare

Okej, kolla det! 🙂

Öppnar spridarna? Gör dem inte det är det troligt att det är nått med nån trigger för vet inte motorn vart den är ger ecu:n varken gnista eller bränsle 🙂

Har för mig att den inte ens kör bränslepumpen men det är jag inte helt 100 på!

KungligaEmil
              Deltagare

Inget fel på tiggern, bytte den även mot min gamla och inga bättre resultat. Tittade även till jorden igen.

Gick egenom alltihopa igen. Började byta ut elsystemet till de där två ”stora” kontakterna vid batteriet, som går till spridarna och alla givare.
                Får se imorgon om jag får bättre resultat 😀

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.