SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Ingen prishöjning 2008 eller ?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Strat
    Deltagare

Och så tog IM död på en kult bil i Svedala genom att begära ett av Svensk bilhistorias största överpris för en ny bil – GRATTIS!!/Fürstenhoff.

Vet inte om jag håller med. Visst är det mindre prisvärt än tidigare, men fortfarande står den sig bra om du jämför med annat du kan få för samma pengar.

Sen verkar vissa (tom inom klubben) tycka att man automatiskt ska betala mindre för bilar om dom kommer från japan 😉

/Claes

m_thread
      Deltagare

Kom precis hem från Bilsportmässan i Älvsjö. Måste säga att den nya STi:n är riktigt fin, bättre i verkligheten än på bild.
        Tyvärr verkar den precis som No1 säger att bli lite tokigt prissatt. Om man skall köpa bil och kan tänka sig att spendera 450.000 + 6.900 för metalliclack så finns det en hel del intressanta alternativ på marknaden att välja mellan.

/Fredrik – Fortfarande sugen på en…

Manor
        Deltagare

Nja, 450.000:- låter tyvärr lite för mycket för min del. Jag som var så glad att det inte var en sedan modell (jag har ju hund).

Det kanske är dags att sätta på sig ”gubbhatten” på riktigt och börja fundera på ett modellbyte. Än så länge så ligger dock märket Subaru fast… Forrester eller Legacy är frågan…hmm…

Surbarbro
          Deltagare

Hallå!

Jag, som hade funderat på att byta.
            Servicebilens kontrakt går ut i april.
            Hade tänkt byta då.
            Nu finns det två val:
            Behålla bilen eller kollar på en EVO.
            Svikare?
            Leksaken kvar.
            Troligast att jag behåller Servicebilen.
            Gillar ju den.:o
            /Catrine

m_thread
            Deltagare

Klipp från TopGears hemsida:
              Quote:
              Subaru has announced pricing on the UK-spec Impreza WRX STI, due to go on sale over here early next year. And it’s cheap.

Surprisingly cheap, in fact. The Impreza 2.5 WRX STI Type UK, to give it its full name, is yours for £24,995 – £1,600 cheaper than the outgoing STI and a fair few grand less pricey than we were expecting.

Så IM om ni läser detta, vilket jag tror ni gör. Är inte detta lite underligt med tanke på hur priset verkar bli i Sverige?

/Arvidsson

Boki
              Deltagare

Klipp från TopGears hemsida:
                Quote:Subaru has announced pricing on the UK-spec Impreza WRX STI, due to go on sale over here early next year. And it’s cheap.Surprisingly cheap, in fact. The Impreza 2.5 WRX STI Type UK, to give it its full name, is yours for £24,995 – £1,600 cheaper than the outgoing STI and a fair few grand less pricey than we were expecting.

Så IM om ni läser detta, vilket jag tror ni gör. Är inte detta lite underligt med tanke på hur priset verkar bli i Sverige?/Arvidsson

Japp, jag läste om det (priset) också fast på WorldCarFans……….

Räknade ut det på Forex,

24995£ = 336885sek med andra ord är det 113115sek dyrare här hemma x(

Och i US så är det ännu billigare!

IM, hur har Ni kommit fram till summan 450000sek igentligen??? 🙁

yngwie
                Deltagare

Hörde med en subaru handlare enligt han skulle stin bli 10k dyrare än i fjol.

Wiklundh
                  Deltagare

449.000kr som de begär i tidningsannonserna för nya STI:n är på tok för mycket. 😮
                    Måste bli svårt att sälja de 150 bilar som kommer till Sverige.
                    Det är inte längre något prestandaklipp för en rimlig peng.
                    För dom summorna finns det en del annat att välja på i stället.
                    Undrar vilken målgrupp de har för nya STI:n, känns som den faller lite mellan stolarna.
                    Unga har inte råd och är du äldre och ska lägga ut nästan en halv miljon på bil vill du sannolikt inte ha någon ”simpel rallybil”.

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.