SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ingen ström till mätarna i bilen

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    emilboylarsson
    Deltagare

Tjena!

Har plockat ihop nya motorn men jag har lite problem.

Hur som; jag har dragit runt motorn på startmotorn med frånkopplade pumpar bara för att se att den går runt och det gör den! Jävligt kul i pch med att det är min första motor jag plockat ihop.

Men jag har ett litet problem som gjorde att jag inte starta sista jag var där. Jag har ingen ström till mätarna i bilen vilket jag gärna vill ha för att ha lite bättre kontroll när jag startar. Jag har ström till fläkt, lysen inne i bilen men inga mätare. Klart jag kan titta så jag har oljetryck utan mätare men jag tänkte att jag ville ha koll iaf. Har kollat över skärningarna runt om och de ärr okej. Har tre kablar med stift som kommer ut under säkringsboxen vid motorn. Funderar på vad det ska någonstans. Har kikat i ett utskrivet elschema men jag hittar inte på något.

Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

challe
      Deltagare

Har du kollat dom andra säkringarna då? Dom som sitter nere till vänster om ratten.
        Jag hade felsökt från mätarna och ”bakåt” sas för att få reda på vart strömmen är hämtad från och kanske hitta felet den vägen.

Lycka till d—0.o—b

emilboylarsson
        Deltagare

Har du kollat dom andra säkringarna då? Dom som sitter nere till vänster om ratten.
          Jag hade felsökt från mätarna och ”bakåt” sas för att få reda på vart strömmen är hämtad från och kanske hitta felet den vägen.

Lycka till d—0.o—b

De är kollade! Ja, det är ju utvägen och var tänkt som plan b. Tack för svar !

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.