Hej
Jag har en fråga och undrar om ni har lite klocka ideer.
Det är så att min kombi har druckit lite olja, samt ibland drabats av svajig tomgång, och lite svart rök vid hårt pådrag vid växling.
Men sedan för ca: en vecka sedan när jag skulle starta den efter ett par timmars stop var den lite svår startad. Sedan körde jag lungt iväg men när de var dax att gasa lite så till min förvåning är de som att köra en sug motor, man hör att den ladar lite men den drar inte igång på alvar dvs ingen effekt. Bilen går annars jämt o fint.
Test ett jag gjorde var att byta vaccumslangar runt turbon samt tog jag LMM från min andra subaru, och drog +kablen i en 20min.
Men fortfarande samma usla drag.
Idag rev jag ner aggregatet, men finner inget glapp axiellt och inget onormalt glapp i sidled heller. Snurrar fint känns det som.
Bilen är helt orginal och endast försed med ett catbak system, har rullat 11.000mil.
Har ni några ideer på detta fenomen, tacksam för alla förslag och snabbast möjligt då de är jobbigt utan bil.
En glädje är att spöket snart är klart, står i sthlm hos smr för mappning och hämtas vecka 30:-) .
Mvh/Christian