SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor inkoppling av laddtrycksmätare

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    0nE
    Deltagare

Jag köpte en subaru impreza wrx av årsmodellen 2005 för 1 månad sen :).

Men nu till det tråkiga… är att laddtrycksmättaren som var ditt monterad när jag köpte den, är hellt galet ditt kopplad.

Just nu sitter den T-kopplad på slangen från waste gaten.. och det ska den ju inte göra utan sitta på insuget? Men var isf? Någon som skulle kunna vissa det med bild och pil typ 🙂 hellst någon med samma modell och års modell för det ser inte alls likadant ut annars ^^

Kan nämna att min laddtrycksmätare inte vissar något vakum… och den vissar ett ladd på max 0.4 till 0.5 🙁

Tack i förhand 🙂

Dash
      Deltagare

Hoppas det inte bara är laddtrycksmätaren som är kopplad på wastegate-slangen. Då kan det bli väldigt galet, du måste ha solenoiden också.

Det finns lediga uttag på insuget, om du står framför bilen så är det ungefär mitt på insuget.

Om du kollar denna bilden så är det precis bakom generatorn.

0nE
        Deltagare

Jag har inga lediga niplar tex på mitt insug

0nE
          Deltagare

Så här är det kopplat hos mig :/ http://i44.tinypic.com/1438jn.jpg

0nE
            Deltagare
              Dash
              Deltagare

Det där är väl magnetventilen till wastegaten? Säker på att det inte sitter ett T-kors någonstans på den slangen?

I vilket fall, sätt ett T-kors på någon av vakumslangarna på insuget, det funkar.

Christian S
                Deltagare

att koppla den till wastegaten känns inte bra samt att då mäter man ju inte vad det är för tryck i insuget då det är det man vill mäta, koppla den till dumpen istället så ska du se att den även visar vakum.

0nE
                  Deltagare

Tjaa 🙂 laddtrycksmättaren är inkopplad nu, kopplade den på slangen som är till höger om gasvajer fästet. Nu visar den vakum, men den vill inte ladda mer än 0.4 🙁 alla slangar är hela

Dash
                    Deltagare

Tjaa 🙂 laddtrycksmättaren är inkopplad nu, kopplade den på slangen som är till höger om gasvajer fästet. Nu visar den vakum, men den vill inte ladda mer än 0.4 🙁 alla slangar är hela

Hur ser det ut vid turbon nu då?

Vad har du kopplat på T-korset vid wastegaten?

0nE
                      Deltagare

Det var min laddtrycksmätare men har kopplat den rätt nu 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.