Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31065
    nahoj
    Deltagare

      Jag vet att frågan kommit upp tidigare, men skulle någon vilja vänlig att ge en utförlig beskrivning på hur man kopplar in denna på en legacy turbo. Gärna även med en liten ritning!

      #260691
      roadtip85
      Keymaster

        Det är väldigt enkelt, den kopplas in mellan wastegaten och turbon.
        Googla på bilder på Dawes Device så finns det massor. Tex:

        #260694
        nahoj
        Deltagare

          Ok, det jag mer tänker på är bortkopplingen av magnetventilen, hur det ska pluggas osv..

          #260692
          Timzzon
          Deltagare

            På valfritt sätt så länge det inte kommer in smuts. En slang från ena porten till den andra är enklaste/bästa.

            #260695
            nahoj
            Deltagare

              Ok, så det är alltså bara att helt koppla bort magnetventilen, inga semi-bortkopplingar med t-kopplingar som jag har sett på nätet.

              #260693
              Fladric
              Deltagare

                Ok, så det är alltså bara att helt koppla bort magnetventilen, inga semi-bortkopplingar med t-kopplingar som jag har sett på nätet.

                Precis, koppla bort den helt men plugga som sagt in och utgången, förslagsvis med en slang mellan dem för att inte få skit in i ventilen! (som Timzzon sa)
                Det funkar kanon, har kört så på min i några år nu utan några problem 🙂

                #260696
                nahoj
                Deltagare

                  Jättebra, då vet jag, tack för svaren!

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.