SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Inkoppling laddtrycksmätare!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Chewie
    Deltagare

Var förbi Jonas ”Storm” och kollade var han kopplat in sin laddtrycksmätare, han visade en variant men sa att det kunde vara lite lurigt då det var känsligt. Han hade hört om ett annat sätt att koppla in den men visste inte hur. Någon som vet?

Han visade denna detta röret att skarva in sig på. Någon som kan visa sätt två?
      En WRX 01 för vetskap…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi955/motorrum.sized.jpg

Är inte den hajaste på var delarna sitter och ser ut så bilder e trevligt!!!

frippe
      Deltagare

den lilla slangen på dumpen kan man skarva in sig på.

det måste vara sätt #2

Chewie
        Deltagare

OK! Om man nu ska ta ut för och nackdelar med dessa två sätt, vad är bra respektive dåligt med de olika sätten?
          🙁 😀

Ser man olika värden beroende på var man kopplar in sig?

SecretAgentMan
          Deltagare

Båda tåtarna innehåller samma sak. 😉 Mao, ta den som passar bäst, den ena ser ut att vara styrningen till kolkanistern, den andra till dumpen.

Det man skall vara försiktig med är slangen till bränsletrycksregulatorn (sitter i bakkant på insuget, precis ovanför turbon – där har du en nippel med)…halkar den av, går sönder, etc, då är det fara å färde.

/J

Chewie
            Deltagare

OK, bra att veta!
              Väntar som sagt till på tisdag då ett system från a-Alt ska på med racecat och allt.

Behöver jag en dawes device eller klarar man sig om man inte fifflat med laddtrycket på bilen sen innan?

tendency
              Deltagare
                Chewie
                Deltagare

OK!

har tittat runt lite, det finns på http://www.dawesdevices.com , den som dom flesta verkar ha. Det trista är att dom finns i USA och det är lite långt bort, finns det ingen närmare?
                  Hittade en variant som http://www.j-w-racing.co.uk/acatalog/Boost_Controllers.html har men den ser ju inte alls likadan ut! Någon som provat den varianten?

Eller är det ev någon som har en liggandes som du inte använder pga av massa motormodds!!!! 😀 😀
                  En villig köpare isf 🙂

PetterSolberg
                  Deltagare

jag kan nog få en sådan över om ett tag..

Patrik
                    Blå WRX-01

Chewie
                    Deltagare

OM ETT TAG! 🙁
                      Sätter på 3″ system på tisdag. Ute lite sent känner jag men om någon annan som vill lätta vikten eller rensa hyllan hemma ganska snart typ inom en vecka!!!!
                      Blir trist om man inte ska våga gasa på pga en liten pryl!!!!
                      (tack ändå solberg om du inte vill lätta på dig) 😉

PetterSolberg
                      Deltagare

om ett tag är efter påsk.. men köp en från dom direkt.. kostar inte mkt.. tror min kostade 3-400 m frakt..
                        Patrik

Blå WRX-01

Chewie
                        Deltagare

Från vilka? J-W-Racing i England med den ”moderna” eller från USA?

PetterSolberg
                          Deltagare

jag köpte från http://www.dawesdevices.com
                            Patrik
                            Blå WRX-01

Chewie
                            Deltagare

Köpte du basvarianten eller hybrid? Vad jag förstår är det ingen skillnad på dom förrutom att det är slangar och så med till hybrid.

PetterSolberg
                              Deltagare

jag köpte hybrid och den var det inga slangar med till
                                Patrik
                                Blå WRX-01

Chewie
                                Deltagare

OK!
                                  Beställer via www nu, 37 dollar blev det för basicvarianten, 276 spänn!
                                  Var lite skillnad i materialet bara enligt dom. 99% nöjda kunder säger väl det mesta
                                  Då blev man som ett barn till jul igen, den som väntar!!!!!!

Lång leveranstid tro????

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.