Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Flameboy
    Deltagare

Hello!

Jag är ny på forumet och (alldeles strax) ägare till en 2,0 -01. Tidigare ägare har alltid kört hundar i den, så inredningen är inte perfekt. Av en tillfällighet hittade jag en kille på blocket (medlem här?) som säljer en komplett inredning från en sti 06:a.

Är det plug and play, eller måste det borras om och sättas i brickor och hållas på? Hur klurigt är det för en relativt sett meckar-rookie att byta dörrsidor med handtag och fönsterhissar och grejer?

Det var första frågan det! Fler kommer det bli…

Edit: Hittade stolarna här på forumet. Har PM:at säljaren.

Flameboy
      Deltagare

Nån som vet om dörrsidorna bara är att byta?

MariaimprezaGT
        Deltagare

tror inte de går.. Men! Jag har bägge karosser hemma, så jag kan göra en snabb mätning.. När behöver du svar?

Flameboy
          Deltagare

Jätteschysst!

Kommer inte bli nån affär före löning iallafall… Men det vore skitnajs om du kunde kolla!

Adam K
            Deltagare

@Maria; -01 är ju newage. Liksom -06. Så…
              Don’t quote me on this. Men jag tror att det borde passa invändigt.

MariaimprezaGT
              Deltagare

har fotat nu, men inte hunnit lägga upp korten, de som slår mig är förrutom att STI har alcantara i blått, så skiljer knapparna sig åt. Har inte kollat så noga på vad sti:ns knappar är till för, men de kan vara bra o veta iaf. Lägger ut bilderna i hög upplösning så du har möjlighet att kolla noga

MariaimprezaGT
                Deltagare

Även högtalarnas form skiljer sig åt, men själva grundformen verkar vara rätt lika.

Flameboy
                  Deltagare

Tack för de informativa bilderna! Vad är det för knappar som sitter på Sti-dörren som inte sitter på GX-en? Är det backspegelinställningen? Var sitter den i så fall på GX? Och ser skruvarna ut att sitta på samma ställe?

Nu kunde man tycka att jag kan kolla efter själv, men som det ser ut nu kommer jag inte få bilen förrän i slutet av maj…

Sitter skruvarna/bultarna till fram- och baksäte så att det bara är att byta?

MariaimprezaGT
                    Deltagare

spara bilderna och förstora. om de inte blir tydligt nog (facebook minskar ju bilderna) så ge mig din email så skickar ja originalen till dig. Har inte jättemkt tid till o mäta o sånt, kan försöka hinna med, men lovar inte nåt närmsta dagarna iaf.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.