SSC Allmänt snack Allmänt småprat Inredning i Subaru Impreza -05

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Wofser
    Deltagare

Hejsan

Jag är sugen på att köpa en ny Impreza WRX. Jag vill dock provköra den innan för att se(höra) om det är en bil som man inte tröttnar på efter 3 veckor.

Var nere i veckan hos försäljaren och då visade han bilder på inredningen till Impreza WRX, årsmodell 2005. Det var fan i mig samma som i Saab 9-2X. Mycket mera modernt än årets modell och mer borstad aluminium om man säger så.

Har nån annan hört detta också? Kan vara time att vänta lite med andra ord om man ska köpa ny Impreza.

Här är en bild på den gammla inredningen:
      (observera dom runda reglagen till AC:n som ger tydliga 90-tals vibbar.)

http://us.autos1.yimg.com/img.autos.yahoo.com/ag/subaru_impreza_wrxsedan_2005_dashboard_11_346x270.jpg

http://us.autos1.yimg.com/img.autos.yahoo.com/ag/subaru_impreza_wrxsedan_2005_dashboard_12_346x270.jpg

Gå själv in och titta på hur den kommar att se ut 2005:

http://www.saabusa.com/main/US/en/index_flash.xml

Gå in på 9-2X och tryck på interior.

Jag tycker det ser mycket bättre ut iallafall.

SecretAgentMan
      Deltagare

Jag är ledsen att behöva säga det…. 😉

Men en Impreza turbo handlar inte om inredning och runda/orunda knappar – det är körglädje och bus till 100% (och en redigt go’ klubb).

🙂

/J

Niklas
        Deltagare

Vem bryr sig om inredningen? Så länge bilen är sjukt rolig att köra.

ExOrdis
          Deltagare

Ut med inredningen och in med buren. 😉

Men nog är WRX ett lyft komfortmässigt.

/K

Niklas
            Deltagare

Inget slår GTn.

Davve
              Deltagare

& Jag kan garantera att du inte tröttnar på en WRX…

Wofser
                Deltagare

Köper man en bil för 300.000 så kan det ju vara skoj att få en inredning som inte påminner om en Opel Omega från 1991, och jag tvekar inte på att det är en rolig bil men det var om det är en bil som man kan ta sig fram med i motorvägsfart utan att bli kokko. Körde själv för några år sedan en Volvo 240 med Peltor hörselskydd så jag vet vad det handlar om. 😉

Har också funderat på att köpa till Quick-shift och be verkstaden montera detta då jag läste på nån annan tråd att det kunde vara krångligt.

ExOrdis
                  Deltagare

>Köper man en bil för 300.000 så kan det ju vara skoj att få
                    >en inredning som inte påminner om en Opel Omega från 1991, och
                    >jag tvekar inte på att det är en rolig bil men det var om det
                    >är en bil som man kan ta sig fram med i motorvägsfart utan att
                    >bli kokko. Körde själv för några år sedan en Volvo 240 med
                    >Peltor hörselskydd så jag vet vad det handlar om. 😉

Däcksvalet och avgassystemet avgör rätt mycket hur du påverkas
                    vid längre turer. Orginalsystemet lever inte om det minsta
                    och orginalgummina funkar.

>Har också funderat på att köpa till Quick-shift och be
                    >verkstaden montera detta då jag läste på nån annan tråd att
                    >det kunde vara krångligt.

Behövs inte på WRX, den är tillräckligt kort som standard.

Börja med extra sopparäkningar och en uppsättning däck i reserv istället. 😉

Imp
                    Deltagare

inrednig? vad är inredning? min knarar utabara hellvete å det vibrerar (i min gt alltså) å allt e plastigt men de e inte inredningen jag vill åt i imprezan 🙂

rallymarkus
                      Deltagare

men vad blir det för motor i 05?? och blir det dccd diffen???

down_the_drain
                        Deltagare

kan bara hålla med, inte köpte man sin GT för den ”fina” inredningens skull ? Nä körglädje körglädje körglädje!! Busig rolig!!

Wofser
                          Deltagare

Ok, nu skiljer det faktiskt nästan 100.000kr mellan ”GT:n” och WRX:en på nybilspriset så många som köper en Impreza nu för tiden vill ha en bil som fungerar som en vardagsbil.

Det hade ju vart annat om man hade köpt en söndertrimmad och slutkörd Impreza GT för 130.000. Då kanske jag inte hade brytt mig.

SubaruPhille
                            Deltagare

Går det att köra slut på en impreza??
                              Söndertrimmad? antingen gör man det ordenkligt eller så klabbar man bara.

/mvh phille

Assazel
                              Deltagare

nu fattas bara tips på flockning… 😀

Imp
                                Deltagare

finns ett place på ekerö som flockar :p funderat på att göra det men tror det blir fördyrt för mig:( har fan knappt råd med soppa längre.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.