Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Ubbe
    Deltagare

Har av olika anledningar en bil som är ordentligt Marlboro-marinerad efter 7 års användande av en kedjerökande dam… Att man inte kan få en sån bil luktfri är jag helt med på, men någon sitter säkert på några bra tips på hur man bäst kan minska röklukten?

.zip
      Deltagare

Ställ in ett glas med ren ättika några dagar. Vet inte varför men ättika tar bort röklukt. Sista utvägen är att tvätta klädseln etc hos någon rekonditioneringsfirma.

Ubbe
        Deltagare

Har hört ättikstipset från andra också, men kommer inte bilen stinka ättika istället (eller också) då? :confused: Har du/någon testat detta själv?

Calle
          Deltagare

Har själv prövat detta med ättika i en 200sx (enbart tyginredning) som föregående ägare marinerat i 3 års tid.
            Ställde 1 liten mugg på instrumentbrädan samt 1 på hatthyllan.

Åkte bort på en långweekend (tors-sönd) och det blev ganska stor skillnad.

Vill du ha det riktigt bra så får du reconda bilen men annars helt ok.. ingen ättiks lukt bara lite “fräschare” än vanligt 😉

Bodyshot
            Deltagare

Jag hade också en inrökt bil förr i tiden, en gammal 240 som ägaren hade rökt nån söt-tobak i, jag ordnade detta genom att förbannad och trött på lukten gå in på Shell och köpa 10st Wonderbaums, dock Race varianten med raceflaggan (svart&vit) och slita bort all plast på dom samtidigt.

Luktade fanemej inte mer tobak/annat än Wonderbaums!

Kanon!

.zip
              Deltagare

Det där med ättika funkar kanoners. Frugan brukar t,om köra ättika i kylskåp och liknande vid storstädning. Så fort du tar bort glaset/muggen med ättika så försvinner även ättika lukten.

Ett annat tips som jag just kom på är en joniseringsapparat. http://sv.wikipedia.org/wiki/Jonisering De flesta städningsfirmor/saneringsfirmor brukar hyra ut dessa till en billig peng. Beror lite på vad det får kosta 🙂 annars har du några här http://shop.ultimair.se/index.php?main_page=index&cPath=72_73

Ubbe
                Deltagare

härligt! Får köra en storstädning och testa med ättika…

Wunderbaum… mjae… Luktar nog hällre rök än gammal raggare 😀

Tack för alla tips!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.