› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Insammling till minne av Kjell Pettersson till Richard Burns Foundation
- Detta ämne har 26 svar, 3,227 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 12 månader sedan av
vad_ar_lustgas.
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2009 kl. 21:36 #10849
vad_ar_lustgas
Deltagarehttp://www.chicane.se/pb/k/1.jpg
Till minne av Kjell Pettersson, för att stödja något som Kjelle hade gillat att vi gjorde och för att kunna ge Kjelles familj något de kan glädjas över så har jag och Micke Rosenlund startat en insamling. Denna insamlingen kommer att gå oavkortat till Richard Burns Foundation. Kjell hade få idoler men en av idolerna som gett honom mest glädje i både underhållning genom att köra brutalt och genom ett Tv-spel som Kjelle körde på sin PS2:a miljoner ggr och gärna delade med sig av var Richard Burns. BR gick tragiskt bort vid 34 års ålder den 25:e november 2005 pga. en hjärntumör, cancer. 2006 på Goodwood Festival of Speed startades en fond i RB: s som ska
23 januari, 2009 kl. 22:15 #119268Grusdraparn
DeltagareBilden på Kjelle är tagen av Dalek. Jag hoppas det är ok att jag använder den till detta.
Mvh Christian Lange och Mikael RosenlundSjälvklart är det ok att använda bilden. Bra initiativ med insamlingen!
Mvh,
Klas Dalek23 januari, 2009 kl. 22:17 #119258vad_ar_lustgas
DeltagareTackar Klas!
mvh C
24 januari, 2009 kl. 07:38 #119271Niklas
DeltagareDetta är definitivt något jag vill stödja så när medlemmar i SSI köper klubbdekaler kommer jag skänka 10% av beloppet till denna insamling.
24 januari, 2009 kl. 09:23 #119259vad_ar_lustgas
DeltagareTack Älgen!
mvh C
30 januari, 2009 kl. 18:48 #119257griml0ck
DeltagareHar skickat en liten slant. Kommer sakna dig kjelle!
30 januari, 2009 kl. 23:26 #119260vad_ar_lustgas
DeltagareDetta är en insamling för något riktigt bra som dessutom borde ligga biltokar varmt om hjärtat. Förutom våra tvås egna donationer så har det endast inkommit två donationer från bilklubbarnas forumsmedlemmar. Som sagt, det är för en bra sak detta.
Ödmjukast, Christian Lange
PS med Johans donation så blir det tre donationer från bilklubbarnas forumsmedlemmar. Tack Johan!
31 januari, 2009 kl. 10:01 #119256arellano
DeltagareHar skickat en slant.
Arne Avner
Vendelsö31 januari, 2009 kl. 12:05 #119272Niklas
DeltagareJanuari är en (ö)känd månad att yngla av sig många vita kuvert i brevlådan. Jag tror säkert det finns några till som kommer sätta in en slant när de ser att deras egen ekonomi är ok.
Själv fick jag första SSI-dekalbeställningen för året för någon dag sedan, så snart kommer mer bidrag.
31 januari, 2009 kl. 13:27 #119261vad_ar_lustgas
DeltagareTack Arne! pengarna har kommit fram!
Jo jag vet Älgen, men på onsdag så skriver vi brevet så det är inte så många dagar kvar nu. Det kändes lite ledsamt att det bara var vi två och sedan bara tre till.. Det handlar inte om vad det blir för pengar utan att det bara var fem personer totalt som står med i brevet.
mvh C
31 januari, 2009 kl. 14:48 #119248Strat
DeltagareOckså förvånad att det inte är fler? Det är ju ett så bra initiativ och en möjlighet för oss att göra nåt. Det räcker ju som sagt med en liten summa, så att ekonomin skulle sätta stopp tror jag inte på. Men det är ju naturligtvis frivilligt. Hoppas att det trillar in fler bidrag.
/Claes
31 januari, 2009 kl. 20:32 #119262vad_ar_lustgas
DeltagareOckså förvånad att det inte är fler? Det är ju ett så bra initiativ och en möjlighet för oss att göra nåt. Det räcker ju som sagt med en liten summa, så att ekonomin skulle sätta stopp tror jag inte på. Men det är ju naturligtvis frivilligt. Hoppas att det trillar in fler bidrag./Claes
Det hoppas jag med. Kul att du skrev här Claes, nu kopplar jag ihop namnen bättre om du förstår vad jag menar. 🙂 Tackar ödmjukast!
mvh C
1 februari, 2009 kl. 21:38 #119251Subarumicke
Deltagarehade varit på med en slant om det gått til en krans eller dyligt
Från SSI medlemarna
2 februari, 2009 kl. 08:18 #119252Janne248
Deltagarehade varit på med en slant om det gått til en krans eller dyligtFrån SSI medlemarna
Styrelsen fixar det och det tas från klubbkassan, då lägg till denna fond dina pengar istället!
Det skall nog jag göra, några dagar kvar till 4/feb.2 februari, 2009 kl. 11:27 #119263vad_ar_lustgas
Deltagarehade varit på med en slant om det gått til en krans eller dyligtFrån SSI medlemarna
Som Janne skriver så är det redan i görningen. Men vill du komma förbi och lämna donation personligen så kan jag ha kaffekannan varm. Bara å höra av dig!
mvh C
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.