› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Installation av mätare i WRX
- Detta ämne har 5 svar, 997 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av
Dempa.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2006 kl. 15:10 #9236
Dempa
DeltagareHallå
Nu har jag köpt på mig mätare och mätarhus på Persåkers.
Laddtryck mekanisk, oljetemp och oljetryck elektriska.
Har sökt men hittar bara info om installationen på GT.Det jag behöver hjälp med är installationen av givarna till oljetemp och oljetryck…
Om vi börjar med oljetrycket så har jag köpt en adapter med 2 ingångar ( T-liknande) som ska sättas där givaren till varningslampan sitter, på så sätt behåller jag den funktionen och får en mätare.
Allt lungt så långt men vart sitter givaren?
Det finns väl egentligen 2 ,en för lågvarv och en för högvarv vilken ska jag koppla in mig på?Oljetempen… Trodde den skulle vara lätt men…
Vart går jag in med den givaren och helst utan att tappa ur oljan då den är nybytt?
Oljepluggen och oljetråget känns inget vidare.
På någon slang till oljekylaren kanske?
Denhär mätaren känns knepig!Strömmen till mätarna är lungt, men vet någon vad mätarna ska säkras av med? Jag gissar 4A men vet ej.
Nu har jag dragit en + och en – till första mätaren sen byglar jag väl bara vidare + och – till dom andra 2?Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh/Dennis
28 januari, 2006 kl. 15:26 #103427daniel83
DeltagareOljetempen sätter du vid 3:e cylindern på utsidan såklart.
sitter under IC:n.Kan se om jag har något kort på det.
//Daniel
29 januari, 2006 kl. 13:45 #103424Dempa
DeltagareHej
Ja det vore trevligt med lite bilder!
/Dennis
31 januari, 2006 kl. 18:09 #103425Dempa
DeltagareHallå
Nu har jag chansat på att blocket är likadant i en wrx 01 som i en gt 00…Det verkar vara så.
Har köpt adaptern som tempgivaren ska sitta i vid montering i blocket (Subaru orginal).Funkar det att dra i givaren 1/8 npt (vad är det för j###a mått) i adaptern med lite muskler eller ska man gänga givaren eller adaptern?
Och isf med vad för gänga?Tycker hela världen borde rätta sig efter oss och köra metrisk skala!
Heja mm,kilo,km etc!:D/Dennis
31 januari, 2006 kl. 19:44 #103428STIred
Deltagarekolla i denna tråden istället, borde du hitta svar…
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=12&topic_id=6513&mesg_id=6513&page=
både när det gäller oljetemp och oljetryck
31 januari, 2006 kl. 20:16 #103426Dempa
Deltagarehej
Behövs detta för att flytta givaren pga platsbrist eller är det istället för en adapter?
Förlängningsslang för montering av Autometer elektronisk oljetryck sensor:
280703 – Teflonslang 1/8″ – 0,12m
61030303S – 3/8-24RAK IR MONT – 2st
81603 – AN-3 x 1/8 NPT – 1st
7630303 – AN-3 X 1/8″NPT IF – 1stAnnars har jag ju en adapter som enligt persåkers ska passa till tryckgivaren.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.