› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › installation av slutsteg i bagageutrymmet på WRX MY03
- Detta ämne har 9 svar, 1,590 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2005 kl. 14:52 #16139
LOScooby
DeltagareHejsan,
Jag har precis köpt ett bamse-slutsteg för installation i bagage utrymmet i min WRX STI!
Jag vill dra ström och line på var sida av bilen för att undvika allt för mycket störningar…
Är det nagon som vet hur/var man kan dra kablaget utefter sidorna, kan man dra under listen utan att demontera hela inredningen?
/L-O
15 april, 2005 kl. 06:08 #163642Larry
DeltagareMm, det går att dra den under listen! Lite meck blir det om du har en bamse-kabel oxå eftersom det inte finns all plats i världen. Men det funkade för mig (32mm2). Jag håller dessutom på att bygga nytt nu så det blir nog lite kabeldragande!
15 april, 2005 kl. 14:16 #163639Jensa
DeltagareMan ser lite hur jag drog ..
// J som installerade två 10tumm infiniti kappa
16 april, 2005 kl. 07:50 #163643alex
Deltagareatt dra sladd i subban e inga problem, lossa listerna vid dörrar och dra strömmen på vänster sida, ingång från motorrummet görs genom en gummiplupp lite nedanför bromsservot, lite trång att komma åt men det gå. Samma plupp mynnar ut vid Gaspedalen ungefär o därifrån e det bara att fortsätta dra.
Lågnivå drog jag längst med kardantunneln dåd et var väldigtlätt att hiva ut stolar och inredning ur bilen, gjort på nån timme både ut och in16 april, 2005 kl. 18:07 #163641daniel83
Deltagare>Jag har två slutsteg och en CD-växlare fastskruvad på
>ryggstödet till baksätet. Det fungerar perfekt att fästa det
>där, tycker jag.
>
>mvh Mats NOkej.Då var ett problem löst. Då är det bara baslådan kvar som ska sättas fast på något sätt.
7 maj, 2005 kl. 18:39 #163636LOScooby
Deltagareliten uppdatering…
Har nu dragit strömförsörjninig från batteriet i vänster tröskel till bagageutrymmet och dragit signal-kabel och högtalarkablage i den högra tröskeln till samma ställe…
strömfösörjningen är föstås avsäkrad nära batteriets plus-pol med en rejäl säkring för att undvika att kabeln ska brinna upp vid ev. fel, mycket viktigt. Även kabeln är dimensionerad för mitt slutsteg.
trösklar och panel vid b-stolpen behövde lyftas bort, det hela gick ganska enkelt att få bort och att få på plats igen.
Det knepigaste var att få plats med mina nya högtalare i framdörrarna…
en bra site med mycket bra tips om ljudinstallation i bil:
http://www.bcae1.com//L-O
19 december, 2005 kl. 06:20 #163635SecretAgentMan
DeltagareFransk träskruv? Vagnsbult? Dyckert? Glasfiberspackel? :+ 😉
/J – körde med spännremmar, innan jag tröttnade och slängde skiten. 😀
19 december, 2005 kl. 06:20 #163637Manor
DeltagareJag har två slutsteg och en CD-växlare fastskruvad på ryggstödet till baksätet. Det fungerar perfekt att fästa det där, tycker jag.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163638Manor
DeltagareBaslådan sitter fast i överkant med en (typ) spännrem, och då står lådan på plats…och välter framför allt inte vid häftiga accelerationer ;).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163640daniel83
DeltagareJag har ett slutsteg från MDS med baslåda.
Nu är det så att jag tycker att det är lite trångt mellan slutsteget och taket på hatthyllan.Så jag har bestämt mig för att flytta på slutsteget men jag vet bara inte vart jag ska sätta det.
Funderar på att bygga ett rack av något slga som ser ut som en triangel som jag sätter slutsteget på. Då lutar det lite,så det ser lite snyggare ut , dessutom så får jag lite mer stabilitet i sidled för lådan också, åker inte så mycket i sidled då.
Är det någon som har ett förslag?
Går det att skruva fast det i ryggstödet på baksätet eller ska man skruva fast det på golvet i bagaget? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.