› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Installation av uppipe WRX 04
- Detta ämne har 12 svar, 1,743 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av
dj_pelle.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2010 kl. 17:42 #22999
gubel
DeltagareHar en WRX MY04 med en VF35 turbo men orginal uppipe. Jag har letat i forumet men hittar inga bra tips för hur man enklast installerar en uppipe.
Läste på Nosaic (Amerikansk forum) att man i prencip måste lyfta motorn för att få ut uppipen.
Har ni några tips , har köpt uppipen men börjar tvivla ifall det är värt det…29 mars, 2010 kl. 18:20 #199143knussin
DeltagareHar en WRX MY04 med en VF35 turbo men orginal uppipe. Jag har letat i forumet men hittar inga bra tips för hur man enklast installerar en uppipe.
Läste på Nosaic (Amerikansk forum) att man i prencip måste lyfta motorn för att få ut uppipen.
Har ni några tips , har köpt uppipen men börjar tvivla ifall det är värt det…vet inte hur de ser ut på din bil. men att du ska måsta lyfta ut motorn låter ju inte riktigt klokt.. tror inte riktigt på att man ska behöva göra det.
här kommer lite länkar.. vad jag kan se å förstå så behövs inte motorn lyftas ur för att byta uppipen.
29 mars, 2010 kl. 20:09 #199147Sternborn
DeltagareJag böt uppipen på min polares wrx 04 🙂
bara att plocka bort grenröret och sen dra den neråt när du släppt alla skruvar 🙂lambdan måste bort oxå och den var lite knölig
30 mars, 2010 kl. 07:31 #199141gubel
DeltagareJag böt uppipen på min polares wrx 04 🙂
bara att plocka bort grenröret och sen dra den neråt när du släppt alla skruvar 🙂lambdan måste bort oxå och den var lite knölig
Skall lamndan inte fästat i den nya uppipen, den ser ut att ha en ingång.
Eftersom det inte var så svårt du kanske kan tänka dig installera den i min my04 för en slant ?30 mars, 2010 kl. 15:16 #199144knussin
DeltagareSkall lamndan inte fästat i den nya uppipen, den ser ut att ha en ingång.
Eftersom det inte var så svårt du kanske kan tänka dig installera den i min my04 för en slant ?vet dock inte hur de ser ut på 04.. men på min 01a har jag för mig att lambdan satt i grenröret.. men dock finns det en EGT sensor (avgastemperatursensor) den sitter i uppipen .. men min började bråka efter jag bytte uppipe.. motorlampan tändes och de var just EGTn som bråkade. och länken som jag gav till dig lite längre upp står de hur man gör.. jag har givaren sitter i uppipen men har tagit ur kontakten och åkte och köpte ett motstånd för nån liten summa och då var problemet löst.. men som sagt var de ska stå i länken jag skickade så kolla där.
30 mars, 2010 kl. 21:46 #199148Sternborn
Deltagarevet dock inte hur de ser ut på 04.. men på min 01a har jag för mig att lambdan satt i grenröret.. men dock finns det en EGT sensor (avgastemperatursensor) den sitter i uppipen .. men min började bråka efter jag bytte uppipe.. motorlampan tändes och de var just EGTn som bråkade. och länken som jag gav till dig lite längre upp står de hur man gör.. jag har givaren sitter i uppipen men har tagit ur kontakten och åkte och köpte ett motstånd för nån liten summa och då var problemet löst.. men som sagt var de ska stå i länken jag skickade så kolla där.
exakt samma problem vart det på min kompis wrx som jag böt uppipen på.. men kommer du ihåg vad det skulle vara för värde på motståndet? alltså hur många ohm..
och självklart skulle jag kunna byta din uppipe för en slant men då får du fixa packningarna till grenröret och uppipe och även det där motståndet så slipper du motorlampan..
men var bor du då?31 mars, 2010 kl. 16:17 #199151dj_pelle
Deltagaredu får plocka bort turbon och grenröret sen är det inga problem alls.. gjorde det i helgen på min egen och det är en 04 sti… lätt som en plätt.. lycka till!
31 mars, 2010 kl. 17:01 #199149Sternborn
DeltagareTurbon tog jag aldrig bort.. så det ska inte vara nödvändigt.. men som sagt grenröret ska väck 🙂
31 mars, 2010 kl. 17:03 #199145knussin
Deltagareexakt samma problem vart det på min kompis wrx som jag böt uppipen på.. men kommer du ihåg vad det skulle vara för värde på motståndet? alltså hur många ohm..
och självklart skulle jag kunna byta din uppipe för en slant men då får du fixa packningarna till grenröret och uppipe och även det där motståndet så slipper du motorlampan..
men var bor du då?stod i länken jag skickade.. men här är iaf det som behövs..
2.2 KOhm 1/2 watt resistor
12 april, 2010 kl. 10:14 #199142gubel
Deltagareexakt samma problem vart det på min kompis wrx som jag böt uppipen på.. men kommer du ihåg vad det skulle vara för värde på motståndet? alltså hur många ohm..
och självklart skulle jag kunna byta din uppipe för en slant men då får du fixa packningarna till grenröret och uppipe och även det där motståndet så slipper du motorlampan..
men var bor du då?Jag har packning som jag fick till up-pipen.. får inhandla nya packningar till grenröret i sådant fall.. Bilen står i Stockholm, Vart finner man dig… Har inte tillång till garage et.c. så orkar inte ta tag i det själv..
12 april, 2010 kl. 15:25 #199150Sternborn
DeltagareJag har packning som jag fick till up-pipen.. får inhandla nya packningar till grenröret i sådant fall.. Bilen står i Stockholm, Vart finner man dig… Har inte tillång till garage et.c. så orkar inte ta tag i det själv..
ok, jag bor i haninge 3 mil söder om stockholm så då var det ganska nära 😛 och jobbet ligger bara 6km från mitt hem så det borde gå att lösa det där på nån kväll 🙂
12 april, 2010 kl. 19:41 #199146Mumin
Deltagareok, jag bor i haninge 3 mil söder om stockholm så då var det ganska nära 😛 och jobbet ligger bara 6km från mitt hem så det borde gå att lösa det där på nån kväll 🙂
fan svartjobb och man hänger inte med satan 😮 men lycka till 😛 vem sa att man ska bort med turbon?? det tar ju tok lång tid.. ska byta min om ca 2 veckor.. då det fluffar som fan när motorn är kall 😀
21 april, 2010 kl. 08:43 #199152dj_pelle
Deltagarejag tog bort turbon… vi match-portade alla övergångar från topparna (jag bytte även grenrör) in i grenröret osv.. och då tog vi bort turbon och gjorde samma där… men det går ju bra utan om man bara ska skruva bort den gamla o dit me en ny..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
