SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Installation slutsteg WRX -2003

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    LOScooby
    Deltagare

Hej,

Har precis dragit fram kablage för att kunna installera mitt slutsteg i bagageutrymmet…

Var har ni placerat själva slutsteget, mot baksidan av baksäte eller i på golvet med plåtskruv isåfall var i bagaget?

Slutsteget har måtten: 40cm x 25cm x 7cm

Tacksam för goda ideer!

/L-O

down_the_drain
      Deltagare

Jag satte mitt slutsteg på undersidan till plattan ovan reservdäcket,alla kablar utgår från det stället.enda nackdelen är…inget reservdäck längre 😉 fast då har man en så kallat reservhjul på burk liggandes istället. i o f s så har jag en GT så jag vet inte hur det ser ut på en WRX.

/P

lunkan
        Deltagare

Satte mina två på en platta där reservdäcket ligger i vanliga fall, drog alla kablar under mattan så dom inte syns. Det är skönt o slippa ha grejorna framme. Jag gjorde även en baslåda som får plats bakom höger bakljus så den tar ingen plats heller o snyggt blev det! Detta var förstås till min GT, men det skiljer väl inte så mycket modellerna emellan.

LOScooby
          Deltagare

Hej,

Tack för tipsen!

Ska undersöka om grejorna får plats i reservhjuls baljan!
            Annars får jag fästa i ryggstödet…

/L-O

Ubbe
            Deltagare

Satte också slutsteget på undersidan av den ultratunna masoniten ovanpå reservhjulet. Vårt slutsteg är 260x55x290mm och gick precis ner i reservhjulet men med ditt steg är det nog hjul-ur & punkalagapåburk som gäller…

Som sagt av andra – skönt att ha skiten ur vägen!

Ubbe
              Deltagare

Kan förövrigt starkt rekommendera BRL’s GAS paket med 2×12″ basar och Alpha 4 steg till den som vill ha mycke umpa-umpa för lite pengar. Dessutom är måtten på lådan så nära optimala för 01+ man kan komma…

Sen kommer väl audiofiler å säger att GAS e bara skit men för 2.200:- kan man nog inte hitta bättre nya grejjor…

//Ubbe – både dunka å extra däck vid punka 😉

matte-sthlm
                Deltagare

Jag satte fast mitt slutsteg på baksidan av baslådan, där tar den ingen onödig plats, förutom att baslådan kommer 5cm längre ut ifrån sätet. Beror väl lite på om man vill att grejjorna ska synas eller om man bara vill få bort det.

/Matte

Manor
                  Deltagare

Mina slutsteg sitter mot ryggstödet. I mitt fall med kombi så var det viktigt att få iväg slutstegen så mycket det gick då man emellanåt är tvungen att fälla ryggstödet.

mvh Mats N

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.