› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › installera diverse mätare GT 00´?
- Detta ämne har 9 svar, 1,057 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
27 december, 2012 kl. 14:35 #29693
Tobben
DeltagareHej fick för mig idag att försöka instellera oljetryck, oljetemps mätare i subarun idag och har nu lossat IC och tänkte även lossa generatorn detta måste väl räcka för att komma åt dom nipplar/skruv för oljetryck och temp? och laddtrycket tänkte jag ta ifrån den lilla slangen som går in i återströmningsventilen och sätta ett t kors där det måste väl funka bra?
Mvh Tobbe
27 december, 2012 kl. 15:50 #252013JohanLofgren
DeltagareKöp en sandwich adapter som du sätter vid oljefilter istället, billigt, lätt att installera och smidigt! 🙂
27 december, 2012 kl. 16:41 #252011Igge
DeltagarePå ’99 finns det en ledig nippel mitt på insuget som är lämplig för laddtrycksmätaren, men det kanske är annorlunda på’ 00?
[Tapatalk]
27 december, 2012 kl. 16:51 #252005Mumin
DeltagareSom Igge säger så fines det ledig nippel på insuget på 99-00. Sen har jag olje tryck under generatorn och olje temp vid 3ans cylinder. Kom ihåg att blås rent innan du skruvat bort pluggarna.
27 december, 2012 kl. 18:15 #252006Christian S
DeltagareKöp en sandwich adapter som du sätter vid oljefilter istället, billigt, lätt att installera och smidigt! 🙂
nej det är mycket bättre att göra så som han har tänkt.
Sen har jag olje tryck under generatorn och olje temp vid 3ans cylinder.
så har jag det också och det är det bästa sättet att montera givarna.
27 december, 2012 kl. 19:40 #252008Tobben
DeltagareHar gått hyfsat fick till slut dit oljetemps givaren och fixat dit jord och signal efter en hel del bök (trångt) :/ dragit in kablar och slang in i kupén och sett att det är ett ledigt uttag på insuget men min slang räcker inte dit utan som det ser ut nu så sätter jag ett T-kors på den vaccumslangen som går till dumpen (återströmningsventilen) det måste väl funka bra att ha den därifrån med? Sen kom jag på att jag har tryckrör från en nyare sti (MY 03-04) som jag tänkte ha istället för den äckliga plastslangen och det ser ut som det är samma om inte nån annan har att invända 🙂 ska fortsätta imorn just nu ska de bli mcdonalds mat. tack för all input grabbar!! 🙂 fortsättning följer
27 december, 2012 kl. 22:45 #252007Christian S
Deltagarefunkar bra att sätta T kors på slangen till dumpen, har det så på min.
28 december, 2012 kl. 18:32 #252009Tobben
DeltagareLiten update
Idag så fick man dit oljetrycksmätaren men visste inte rikigt vart man skulle fästa den så fick till ett eget fäste både till t-korset för oljetrycket och själva eftermarknadsgivaren och fixa till kablarna till dom,iom generatorn var lös och även täckkåpan så fick även den lite färg på sig och en ny multiribb rem. Fick även göra om kablarna till tempgivaren, montera dit sti rören till IC och montera tillbaka den vilket var jävligt bökigt att få tillbaka rätt iallaf för slangen mot turbon. Men iallaf fick tillbaka allt vid motorn och provstarta för att kolla så det inte var nått läckage nånstans hade bilen igång c:a 5min men kunde inte se nått läckage så det var skönt 🙂 Så det man har kvar nu är att fixa till t-korset för laddtrycksmätaren och fixa till med alla el och mätare inne i bilen.29 december, 2012 kl. 19:09 #25201029 december, 2012 kl. 20:43 #252012Igge
DeltagareNice! 🙂
[Tapatalk]
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.