SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Installera en AC

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

När jag köpte subban så va AC det sista jag krävde.
      Jag har i ur och skur alltid klarat mig utan AC, men så här i efterhand så känns det som om det skulle vara skönt att ha en ändå.

Vad krävs för att installera en AC i en icke AC impreza?
      Helst med ”blueprints” om det finns eller bilder.

//.zip

RXY430
      Deltagare

Jag har eftermonterat AC i min gt99 och det tog inte speciellt många timmar igentligen… Dock är den inte påfylld pga att jag inte har brukat bilen speciellt mycket efter den monteringen. Men det är bara att riva ut instrumentpanelen och byta den stora ”plastburken” som kylelementet sitter i samt dosan som fläkt reglagen och ac knappen sitter på. Annat fäste till generatorn/ac-kompressorn och en remspännare till ac remmen ska monteras också. I ett riktigt garage gör man säkert hela operationen på en dag! För egen del så gjorde jag det i ett lägenhetsgarage under högsommaren med runt 40-50 grader i garaget, då var det gött att man hade ac i lägenheten så man kunde gå in och svalka sig lite ibland 😛
        Hur som helst så var det iaf mycket lättare än man kunde tro! Har lite bilder från det också men som sagt bra mycket lättare än man tror.

.zip
        Deltagare

Det låter bra.
          Har bilder på hela operationen?
          Helst så man ser vad som är vad.

//.zip

Adam K
          Deltagare
            PPP
            Deltagare

http://solfilmsexperten.se/;-)

😀 😀 😀
              Ja, det är ju klart enklare!

.zip
              Deltagare

http://solfilmsexperten.se/;-)

Äschh. Ringde loka solfilm experten i sommras och 3500:- skulle han ha om jag plockade bort dörrsidorna+hatthyllan själv.
                Det känns dyrt för tre rutor och det lutar åt att man gör det själv isf.

//.zip

rickey
                Deltagare

Höhö!

Jag kunde få det för ca 1500 här, dock var kvitto inget krav.

Verkar vara himla stora prisskillnader från ställe till ställe…

OscarHagglund
                  Deltagare

Hej,
                    Är det någon som vet var det finns en ”tutorial” med bilder på istallation av AC nånstans? Är lite förvirrad över exakt vilka delar man behöver för att genomföra en installation. Panelen i bilen måste man byta, kompressor måste monteras och rem såklart. Själva ”kylaren” sitter den i luftkanalen/värmepaketet ”i” instrument panelen?! Är det mer som behövs?

Om det är någon som har tips är de varmt välkommna.

/Oscar

abacus
                    Deltagare

har verkstadshandboken till -99 -00án släng mig ett mail så kan jag skicka över den på något sätt den är på 155 meg

winner@bredband.net

Mvh Micke

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.