SSC Allmänt snack Allmänt småprat Installera inte Windows Vista direkt…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

…så vidare du inte vill ha problem med att program inte fungerar.

Det är väl egentligen inte något unikt att ett nytt operativsystem har problem att köra gamla tredjepartsprogram som kan vara gjorda på ett sätt att de bara fungerar med operativsystemet som de är gjort för.

Vänta några månader, gärna till sommaren innan du installerar Vista på din dator, det kommer jag göra. Eventuellt ännu längre…

Kolla listan över program som inte fungerar eller som fungerar dåligt här:
      http://www.idg.se/2.1085/1.94426

syke
      Blockerad

Jag har installerat det på jobbdatorn, har bara hittat ett java-admin-program som inte funkar, i övrigt funkar allt. Trevligt påhitt överlag IMHO.

Niklas
        Deltagare

Vad menar du, har du fått programmen i listan att fungera eller använder du inte dem?

syke
          Blockerad

Använder dem inte … Förutom Firefox, och det har jag inte märkt av något problem med. Orkade iofs inte kolla igenom hela listan heller..

Snowman
            Deltagare

Ähh.. Det som inte dödar, det härdar 🙂
              Har kört Vista i olika versioner sen i somras, o jag tycker det funkar förvånansvärt bra… Visst, vissa program har lite kompatibilitetsproblem (svårt ord….) men det mesta funka som sagt bra. Inkl. spel, jag kör GTR2 med en Logitech G25 samt Richard Burns Rally, o det är inga problem.

Bättre o va med från början o vänja sig direkt tycker jag.. Men det är bara min åsikt 🙂

/Markus – Tycker det poppar upp domedagsprofeter vid varje nytt OS från M$

down_the_drain
              Deltagare

skall bli kul att prova vista. får min version om nån dag.sen e det juh skillnad på om man valt 32 el 64 bitars versionen.kan nog bli svårare att få igång diverse program med 64:an.Jag valde 64:an pga min dator konfig samt att jag vill ha massa problem nu med ett nytt op;) Får väl se om man klarar sig undan vräkning när grannarna hör en skrika o gapa hela natten lång:)

/P

SecretAgentMan
                Deltagare

Vista is teh s h i t! :7

/J – kör vista på allt, det rockar både i htpc:n och i jobb-bärbart.

Niklas
                  Deltagare

Fan alltså, gängar ni utan kondom också? 😮 Tokar är ni allihop! ALLIHOP! Bönder…

/N – brukar låsa dörren och släcka lampan när det går förkylningar i byn 😛

SecretAgentMan
                    Deltagare

Fan alltså, gängar ni utan kondom också? 😮 Tokar är ni allihop!

*asg*

…det har la’ du med gjort, i alla fall rent logiskt sett. 😀

down_the_drain
                      Deltagare

kondom?!? E fan som att käka kola med pappret på…!

/P”stor i truten”

simo
                        Deltagare

Fan alltså, gängar ni utan kondom också? 😮 Tokar är ni allihop!

*asg*…det har la’ du med gjort, i alla fall rent logiskt sett. 😀

Brevbäraren…..

/U

Niklas
                          Deltagare

simo: Stämmer halvbra, har cyklat runt med reklam i 10 år. Din sillastrypare.

LegacyLarsa
                            Keymaster

Jag kommer köra xp ett tag till, varför byta något som redan funkar?
                              /Lars

SecretAgentMan
                              Deltagare

…varför byta något som redan funkar?/Lars

För att man KAN! 😀

/OT

Niklas
                                Deltagare

Jerry: Är det samma svar som du gav Madde när hon frågade varför du förstör drivaxlar?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.