- Detta ämne har 8 svar, 1,159 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 4 månader sedan av WasteGate.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2002 kl. 05:43 #1911WasteGateDeltagare
… jag undrar om min bil laddar som den ska?
1:an 10 PSI
2:an 10 PSI
3:an 12 PSI
4:an 12 PSI
5:an 13 PSIDetta på en MY00 med endast SS backbox. Temperaturen
var 20 grader.Mätaren är en Autometer Pro-Comp Ultra-Lite. Mäter trycket
vid den lediga nippeln på insuget.// Freddy
30 augusti, 2002 kl. 05:51 #47776SecretAgentManDeltagareLAST EDITED ON Aug-30-02 AT 07:54AM (GMT)
Det låter en psi lågt ungefär (ingen kris direkt), men laddtrycksmätare har en förmåga att läsa lite snett, står den exakt på 0 med motorn avstängd?/J – med 19 psi på 2:an. 😀 Svinkul!
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
30 augusti, 2002 kl. 05:59 #47780WasteGateDeltagareSnabba ryck där Jerry!! :):)
Mätaren står på noll när bilen är avstängd, om det det är exakt
noll vet jag inte riktigt ska kolla när jag kommer hem. Noll är
ju ett lite bredare fällt på mätaren.Kan man kolla laddtrycket på något annat sätt (DeltaDash?) för
att de om det är mätaren som är lite missvisande? Mätaren har ett
par år på nacken då jag köpte den beggad.Vad kan man kolla/göra för att få upp laddtrycket, alltså
utan att trimma eller är det något man får leva med?Bilen är nyservad (5000mil).
// Freddy
30 augusti, 2002 kl. 07:17 #47777SecretAgentManDeltagareDu kan mäta utspänningen från mapsensorn med en multimeter, eller kolla det med Deltadashmecket.
🙂
Men jag tror nog “felet” ligger i mätaren, upplever du själv bilen som trött?
/J
Banträffsansvarig SSI
30 augusti, 2002 kl. 09:58 #47781WasteGateDeltagare>
>Men jag tror nog “felet” ligger i mätaren, upplever du själv bilen som
>trött?
>Trött och trött. Bilen e ju snabb, inget snack om saken 🙂
men jag har inte kört någon annan GT på länge.Man kanske skulle försöka att snyllta till sig en loggning
av någon som investerat i en DeltaDash ;).
Finns det nån i Uppsala området som har en?Jerry, du sa att du kunde hjälpa till att montera en ny DP
i en annan tråd mot lite kulor. Jag ska i dag/dagarna
beställa en och undrar om erbjudandet finns kvar?Jag kommer givetvis vara med och hjälpa till. Jag skulle
gärna göra det själv men är lite orolig att man kanske drar
av en bullt i turbon eller nåt annat skoj ;).// Freddy
30 augusti, 2002 kl. 11:28 #47778SecretAgentManDeltagareJag är inte överdrivet “på mekhumör”…men en downpipe kan man rodda dit.
Egentligen är jag i TOKBEHOV av en downpipe just nu, är du intresserad av att göra lite affärer`/J
Banträffsansvarig SSI
30 augusti, 2002 kl. 12:23 #47782WasteGateDeltagareVad är det för affärer du talar om?
// Freddy
30 augusti, 2002 kl. 12:25 #47779SecretAgentManDeltagareJag är i stort behov av en downpipe, men jag läste inte riktigt ditt inlägg. Eftersom du inte har, utan skall beställa en så spelar det ingen roll – glöm det.
🙂
/J
Banträffsansvarig SSI
30 augusti, 2002 kl. 12:40 #47783WasteGateDeltagareOK.
Jag beställde idag.
// Freddy
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.