Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Nano
    Deltagare

Hej.

Har ett förslag på en ny sida. Skulle man inte kunna göra en instruktionssida med dokument för hur man ska göra saker.
      Finns hur mycket som helst att skriva om.
      Alla som är medlemmar kan lägga upp dokument. Exempel på dokument:

Montera dit laddtrycksmätare?
      Byta bromsbelägg?
      Monter en Dawes Device? (jerrys intsruktion)
      Plocka bort snorkeln?
      Koppla in en Knock Link?

De som vill och har möjlighet kan ju, t.ex. när de utför instruktionen ta lite bilder eller bara skriva en steg för steg instruktion.

Eftersom dessa frågor ofta kommer upp på forumet så vore det trevligt med en sida som samlar alla dessa i enkla istruktioner som är smidiga att skriva ut.

MVH
      Mårten

OzO
      Deltagare

Ett förslag som har kommit upp tidigare är att uppdatera/göra om vår FAQ som finns på hemsidan.

Wiki-förslag: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=17&topic_id=447&mesg_id=447&page=

Man kanske kan inkludera “intruktionssida” i denna FAQ kanske? Personligen tycker jag att det redan finns bra sidor om gör-det-själv, t.ex. http://www.scoobymods.com, osv. Dessa är iofs på engelska och det kanske är svårt att fråga författarna om råd o tips om man inte förstår deras text.

Lefty, jag har fått PM och skall kika på trasiga FAQ:n och sedan på Wiki om det kan vara nåt för oss.

_______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Nano
        Deltagare

jo det har jag läst om och Wiki FAQ är helt perfekt. Men det måste som sagt till nått smidigt sätt att få instruktioner. Eftersom folk drar sig för att söka på vårt forum tror jag inte att folk kommer att söka på scoobymoods. Det som vore intressant vore ju isåfall att man i FAQ:en helt enkelt länkar till sidan som förklarar hur man gör.

MVH
          Mårten

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.