Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Ja menade ju inte att du skulle åka till Tibro med grejerna. Ville bara visa att det kan vara billigare också. Måste väl finnas fler ställen i stockholm som flockar.

Mats GBG
      Regionsansvarig Göteborg

Niklas
      Deltagare

Jerry: Hör av dig om du orkar med ett gruppköp. För eventuellt ryker airbagen för passageraren också om det skall in en barnstol där också. Då kunde det vara bra att ha ett fack där istället så man kan gömma undan blöjor och dekaler. 🙂

SecretAgentMan
        Deltagare

Man tycker ju det skall funka. Samma storlek på luckan som det är på “airbagen” i GT:n så det skall väl inte vara några problem.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Jag tänkte vänster-högerstyrt lite sådär, om det är spegelvänt och icke symmetriskt. 🙂

/J

estic
          Deltagare

Det borde funka med förvaringsluckan även i våra GT. Panel skalen är väl bara spegel vända med samma mått. Dalek tog mått i somras på luckan åt mig. Förvaringsluckan finns att köpa hos subaru handlarn.

/Daniel

SecretAgentMan
            Deltagare

Troligtvis – om luckan är symmetrisk – så är det samma-lika, med lite tur även infästningarna under brädan s.a.s. 🙂

Dräparn’, skicka upp din kokarbox så får jag provmontera. 😀

/J

Grusdraparn
              Deltagare

Troligtvis – om luckan är symmetrisk – så är det samma-lika, med lite tur även infästningarna under brädan s.a.s. :)Dräparn’, skicka upp din kokarbox så får jag provmontera. :D/J

Ja har ju nått så fjolligt som airbag på passagerarsidan i min R, det är ju en bruksbil 🙂

/K – gissar att det finns sv.sålda 98or utan passagerarairbag på skroten

Impreza112
                Deltagare

Tjena
                  Mums, det är mysigt med flock.
                  Alien du kan ju skicka det med om du vill=).
                  Själv vände jag också mig till Flexflock och skickade allt ditt.
                  Själva flockningen kostade mig lite över 5k.
                  Mycket prisvärt tycker jag med tanke på att jag gjorde all plast i hela inredningen förutom vissa prylar som är i kolfiber.

Hmm kom på att jag har flockade dörrsidor till alla dörrar som blivit över så är någon intresserad att köpa dessa så kan ni pm:a bud.

Mvh/Christian

SecretAgentMan
                  Deltagare

Christian – Hur gjorde du med airbagkåpan på passagerarsidan?

/J

Blocken
                    Deltagare

Resultatservice.com är fina grejer, kolla vad jag hittade:

http://java.resultatservice.com/resserv/annons2/ShowOne.jsp?id=1166277182907

/Block
                      …………………..
                      Thai-Perr

Niklas
                      Deltagare

Blocken: Trevligt, frågan är bara hur mycket frakten skulle landa på för att få dit dörrsidor och instrumentpanel.

Blocken
                        Deltagare

Blocken: Trevligt, frågan är bara hur mycket frakten skulle landa på för att få dit dörrsidor och instrumentpanel.

Tio spänn?

/Flock

…………………..
                          Thai-Flock

Impreza112
                          Deltagare

Tjena
                            Vill bara höja ett varningsfinger för alla okända firmor inom flockning. Möjligt att dom är duktiga men ta inte den chansen.
                            Jag gjorde det misstaget innan och fick göra om alla delarna så jag har innan lagt 5k +frakt i onödan.
                            Problemet var att det såg faktiskt kannon bra ut=). men jag råkade göra en repa i kanten på en detalj och märkte då att hmmm det sitter lite dåligt tycker jag, så jag började dra lite löst och vips hade jag hela flocken i handen,haha=) 10 minuter tog det och skalla väck all flockning på hela inredningen.
                            Sedan vände jag mig till Flexflock och säger bara vilket kannon jobb.
                            Flexflock är en stor verksamhet/Företag som bara jobbar med detta och kan sin sak, dom tillverkar jätte mycket inom bilindustrin.
                            Och det är inte farligt dyrt heller, endast mellan 12-1500kr för komplett panel dvs med allt under med.
                            Många små firmor som inte kan det är även dyrare då deras pris brukar vara satt för endast övre delen av panelen.
                            Om jag inte tar fel, så finns det endast 2st företag i Sverige som endast jobbar med flockning.
                            Vill absolut inte avråda någon att vända sig till andra men vill inte att ni blir lurade som jag blev, och nej även att jag blev blåst och ingen ersättning så namnger jag inte detta företag.
                            Mvh/Christian

Impreza112
                            Deltagare

Tjena Jerry
                              Jag flockade den med, den går att plocka bort separat, du kommer att se det när du lyfter bort panelen, mycket enkelt.
                              Är det problem så har du några gentjänster att ta igen så bara slå en pling=). Tack för all tidigare support.
                              Resultat kannon, längtar tills det ska monteras nu.
                              Jag lägger upp bilder när det åker i:-) .
                              Mvh/Christian

Niklas
                              Deltagare

Vad är det för diskussion angående airbag luckan egentligen? Att man inte flockar brädan med luckan i för då kommer kanske inte airbagen kunna utlösa som det är tänkt…eller?

simo
                                Deltagare

Behåll airbagen Jerry de bra för viktförflyttningen i bilen 😉

/U – som kommer behöva lätta ännu mer…

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.