- Detta ämne har 28 svar, 2,799 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 6 månader sedan av t1hero.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2016 kl. 11:42 #282190ThornblomDeltagare
Problemet är ju nippeln till återcirkuleringsanslutningen (den största nippeln), ändå har jag kapat ner ungefär en centimeter där. Den måste ju sitta på när du trycker in slangen (jag fastställde det som omöjligt att sätta fast den nippeln efteråt :D).
Det kan vara lika bra att byta det också ja, för mig var det inte bara insugslangen som var risig. När jag väl monterade ner allt var även y-slang, slangen till dumpen samt den korta till insugsspjället spruckna. Tur att jag beställde samtliga “i fall att” 😀
9 maj, 2016 kl. 12:03 #282183FredssonDeltagareDen SKA dit utan att lyfta insuget…. kanske 😀
Det går, vi fixa det på Zlashers bil förra veckan 😀
9 maj, 2016 kl. 13:13 #282191ThornblomDeltagareDet går, vi fixa det på Zlashers bil förra veckan 😀
Med en herrejösses slang? 😀
9 maj, 2016 kl. 13:53 #282178Christian SDeltagareDet går, vi fixa det på Zlashers bil förra veckan 😀
ja men Johan har ju en 08 och det insuget ser inte likadant ut, varken som det som Koffe eller Thornblom har.
jag bytte insugningsslangen till en annan när jag bytte turbo på min i vintras utan att lyfta insuget men jag har inte kvar varken orginal bränsleledningar eller ledningarna till kolkanistern som går under insuget orginal + att jag har lyft insuget med 10mm spacers.
13 maj, 2016 kl. 21:20 #282192ThornblomDeltagareJahaja, då var insuget i position igen och slangen på turbon. Ta och lyft insuget direkt, jag ångrar att jag försökte utan att göra det först 😀
14 maj, 2016 kl. 17:53 #282173KoffeKeymasterKänns som det är rätt mycket runtomkring som måste bort då va? Kablar och slangar och fanskap 🙂
Kanske skulle klicka hem nya insugspackningar bara utifall….//Koffe
15 maj, 2016 kl. 09:14 #282193ThornblomDeltagareKänns som det är rätt mycket runtomkring som måste bort då va? Kablar och slangar och fanskap 🙂
Kanske skulle klicka hem nya insugspackningar bara utifall….//Koffe
Det är en del, men inget komplicerat 🙂 Kylarvattenbehållaren, servopumpen och spolarvätskabehållaren tog jag bort (de två sista är inte nödvändiga men underlättar en hel del). Sedan monterade jag insugsslangen i insuget innan jag lyfte ner det igen, det underlättar anslutningen av återcirkuleringen, den är ett helvete annars.. 🙂
Tog nog en halvtimma att koppla in allt igen efter att insuget och slangen väl var på plats, så det är inte så farligt 🙂
Du vet att packningarna är i aluminium? Det bör räcka att rengöra med lite smörj, om de inte är förstörda på något sätt.
18 maj, 2016 kl. 05:23 #282194ThornblomDeltagareJag fortsätter väl spamma tråden ifall någon vill ha infon..
Jag vart klar igår och scoobyn går bättre än någonsin 😀 Dumpade även originalröret mellan luftburk och insugsslang, skarvade med silikonslang med aluminiumrör istället. Kan vara bra att ha i åtanke då originalröret inte riktigt får plats med många eftermarknadsslangar.
18 maj, 2016 kl. 13:35 #282174KoffeKeymasterTror den jag fick tag på ska passa med original men blir inte förvånad om så inte är fallet 🙂
Tror jag drar igång projekt slangbyte efter helgen!Spamma på bara!
26 maj, 2016 kl. 20:29 #282175KoffeKeymasterTog loss slangen igår och monterade nya idag. Passade på att skicka i STi-ICn jag köpte för ett tag sen när jag ändå var och grottade.
Före/efter:
Kapade nästan alla anslutningar på gamla slangen för att få ut den. Hittade förresten en liten spricka på undersidan, under slangklämman. Skönt att det hela inte var i onödan.
Att få in den nya gick nästan oförskämt lätt (utan att lyfta insuget :))
Visst var det lite bök och svordomar men långt lättare än förväntat!Ville egentligen ha svarta slangar överallt, men hittade en blå insugsslang till bra pris och ICn kom med röd turboanslutning 😀
Nya ICn är en aning större än den gamla… Rubbar lite mot AC-rören. Tips på åtgärd?
Orkade aldrig provköra ikväll, det får bli imorgon 🙂
//Koffe
29 maj, 2016 kl. 19:13 #282180Patrick P931DeltagareKlipp sönder en silikonslang och linda runt ac röret. Gör det snarast, blir dyrt annars. 🙂
29 maj, 2016 kl. 19:53 #282176KoffeKeymasterWay ahead of you 😉
AC-röret lindat med en bit av turboanslutningsänden från OEM-slangen.
Kapade även ett par cm på “LMM-sidan” av nya insugsslangen igår, så nu passar slangen mellan LMM-huset och insugsslangen mycket bättre. Slängde på en extra slangklämma också så nu känns allt under kontroll 🙂4 juni, 2016 kl. 14:08 #282195ThornblomDeltagareSe där ja! På min GT var det fanimig omöjligt utan att lyfta:D
6 juni, 2016 kl. 15:16 #282179t1heroDeltagareAngående ACröret, vad händer om man flyttar upp bakkant på intercoolern (med lite längre skruvar och korta distanser)
Eventuellt korta/snedskära anslutningen mot spjället lite men jag är inte säker på att det behövs.
Eller tar dumpen i istället då, värt att prova i allafall. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.