SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Inte nu igen !

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    jenza
    Deltagare

Precis som topic låter..

”Nya” Växellådan har rasat den också..
      körde helt NORMALT, sen börja de krångla och gick ej att få i
      någon växel. Stannade sen gick de att få i dem igen..
      Sen körde jag vidare försiktigt på 1:an, 2:an i med 3:an sen lite över 2000 varv så pang, sen hände det inte så mkt mer,
      bilen börja rassla som när den andra lådan rasade.

Går nu ej att få i 1:an, släpper upp kopplingen på 3:an händer det ingenting..
      kör försiktigt fram på 2:an så rasslar det..
      Då var man tillbaka med problem igen !!

Laga och sälja skiten eller vad äre frågan om ?
      Nu sen jag bytte låda så har jag kört otroligt lugnt.
      Inga hårda starter. Kört konbana en gång som vi själva fixat
      dock inget avancerat bara legat på 2:an och puttrat runt.
      Börjar bli måttligt less på dessa problem nu.
      Är det bara jag som har sådan otur ?

Syncring som har flugit eller 3:an helt borta tro ?

tack för svar men vet innerst inne att det är bara fixa ny låda.

*snyft*

matte-sthlm
      Deltagare

Lider med dig Jenza, skittrist verkligen!

Ska vi byta stall? jag komer inte ha råd med en ny impreza om försäkringsbolaget får som dom vill =(

aja hoppas de löser sig för oss båda så vi får åka vidare i dom roligaste bilarna!

mvh. Matte

jenza
        Deltagare

Sant Mats, missat växlingen 1 gång sen lådbyte.
          Och det var typ 2 veckor efter jag bytt lådan.
          Nu har det gått ytterligare 2 veckor eller mer och så blire bara sådär när man puttrar hem från polare.
          Aja orkar ej med detta längre.

Matte-sthlm, mjo de blir stallbyte.
          har varken, ork lust eller råd med detta så.
          Kul så länge det vara 🙂

biloper
          Deltagare

Imprezan e väl mest gjord för att köras original som de flesta moderna bilar som inte tål att trimmas…
            Antingen köper du en ordentlig växellåda typ Sellholms dogbox som håller för att rejsa och trimma…

Eller så kan du köpa en Nissan Skyline R33 GTS från säg -96 dem ligger runt 140.000 alltså som imprezan… skillnaden är att dem håller för att rejsa dygnet runt, du kan trimma upp till 400häst utan att göra ingrepp i motorn, det är väl turbon, spridare man byter om jag inte minns fel, tyvärr är den RWD men för 180-250.000 får du en GTR med 4wd som pallar oändligt mkt effekt… men då kan du ju inte ha kul på imprezaträffarna och inga fler magiska stunder i Grustagen eller på grusvägarna.. tänk på saken vilken bil som passar dig bäst… så här är dem enligt min mening jag som har/haft båda 2..

Skyline: Streetracer, showbil åka runt på träffar, ställa sig och se ball ut ett tag glida runt på stan och ta nåt rejs..

Impreza: Nyare bil lite billigare, har kul året runt vinter som sommar, MKT mer KÖRA av på impreza träffarna än på skylineträffarna…
            Slipper uppmärksamheten /fjortisar dina största idoler) och alla irriterande kommentarer som varför du inte har 1000hästar och den största aluminiumvingen….

Själv är jag mkt nöjd med imprezan trots bristande kvalitet, har helt klart haft mer kul med den på 1 månad än va jag hade med skylinen på 1 år.. .fast jag e ju rallyfantast iofs, jag hör hemma på grusvägarna.

SecretAgentMan
            Deltagare

Nu får du allt ta och kamma dig biloper.
              Det är andra gången det kommenteras om bristande kvalitet – vet du hur hårt bilarna brukas i klubben, och hur lite strul det är med dem egentligen?

Min standardlåda rasade, det är ingen hemlighet – men det efter en lång tid av misshandel med relativt hård trimgrad och sinterlamell..

Jag valde att trimma mera, och se till att bitarna har en ärlig chans att hålla – nu sitter det en elak doglåda i bilen.

Vad jag vill säga är, starta inga oförtjänta rykten om bilen, mera stryktålig liten krabat får man leta efter.

/J

jenza
              Deltagare

Vare angrepp de dära med fjortisar är mina största idoler ?

jag tänker inte dra ngn diskussion, haft kul med subarun.
                kommer ej försvinna utan kommer tebax men då blire nog en hemlighet vilken modell de blir 😉

Tack för alla som supportat mig med frågor och svar iaf !

Går ej att tala illa om vare sig imprezan som fordon eller klubben!

Tack för mig ses igen om nått år 😉

zOdi
                Deltagare

Vare angrepp de dära med fjortisar är mina största idoler ?jag tänker inte dra ngn diskussion, haft kul med subarun.kommer ej försvinna utan kommer tebax men då blire nog en hemlighet vilken modell de blir ;)Tack för alla som supportat mig med frågor och svar iaf ! Går ej att tala illa om vare sig imprezan som fordon eller klubben!Tack för mig ses igen om nått år 😉

fyfann så tråkit! vid andra växelådsraset hade jag inte vart långt ifrån självmordstankar =/ lider med dig jenza…

jenza
                  Deltagare

mjoru 😛

tack iaf andreas = )

SecretAgentMan
                    Deltagare

Jag visste väl att det var den ålderskategorin. 😉

Lådan är inte från Sellholm (utan från PPG i Australien), sellholms drevsats till Imprezan är tyvärr inte av samma kvalitet som det mesta Janne kan leverera enl. ryktet.

Skulle lådan vara så kass som vissa vill få det till, så är det något som inte stämmer, så hårt som många bilar går, och bara tuffar vidare på våra medlemsaktiviteter… 😮

Folk som inte kan köra bil, och fipplar med fel prylar…etc…eller som i Jens fall bara har sjukt med oflyt (iofs kom väl senaste lådan från rallykretsar…man vet aldrig vad prylarna varit med om).

/J

imprezapinge
                      Deltagare

klubbens tuffaste husvagnsdragare

Imprezapinge kan Intyga vilken TUFF kille Mats N är… 😀 Jag är mäkta stolt att jag har pratat med honom , Jag vill ha en autograf av Mats N mvh Mats N – klubbens tuffaste husvagnsdragare 😀 Mvh/Pinge

Pinge…nästa gång ska du få min autograf…och då kan vi tillsammans reta sådana däringa orienteringsfjollor. Ok? ;-)mvh Mats N

Taget Polare Nu ska Fjollorna fjättras i kåda och fjädrar!

😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

jenza
                        Deltagare

har bara lyckats baka in i en fiesta eller va de va
                          och då har jag en impreza som första bil = ) hihi
                          du är värre än mig mats och min första bil köpte jag själv då jag är 20 år 🙂

Patrik.L
                          Deltagare

Måste bara tillägga att jenz köpte lådan av mig! och ja! den har suttit i en rally impreza innan (grupp N), men innan den såldes så hade lådan tittats igenom helt och hållet och det som behövdes bytas böts, och det va ingen hemma pulare som gjorde detta utan det va en som arbetar med det dagligen och även skruvar wicksells lådor!

//Patrik – som nätan känner sig som en skurk men varför vet jag inte =/

SecretAgentMan
                            Deltagare

Problemet är att materialet förmodligen fått utstå en del prövningar, utmattning är inget som syns innan det brister oftast. 🙂

Det är min enda förklaring till det tidiga raset, men så är det med allt man handlar beggat, man vet inte helt enkelt. :-/

/J

jenza
                              Deltagare

du behöver inte känna dig som en skurk patrik,
                                om du refar till att du sålde en låda till mig som rasa efter några veckor.. klandrar dig ej, är ju alltid en chansning med beggade saker.
                                men men , subban hämtas på lördag så då blire ny bil för mig och nytt märke tyvärr :/

Manor
                                Deltagare

Vänta nu hur va det?? man monterade bort avgasröret och körde utan för då lät det och gick bättre!!! he he sen vart man stoppad av polisen för att man hoppade med bilen!! Va det så Matz???MVH Adde

Mr Clean, du blandar ihop historierna. Det var morsans Simca 1100 som byggdes om till en förtäckt F1-racer genom att montera bort avgassystemet efter grenröret (farsan undrade alltid varför avgassystemet alltid lossnade när jag lånade bilen :D). Resten var korrekt då jag blev stoppad av polisen efter att ha svängt av från huvudvägen in på ett bygge som hade ett höjdargupp…det var en syn att se en civilpolisbil komma hoppandes efter :D. Jag blev anklagad för fortkörning, inte ha använt körriktningsvisare (blinkers på icke polisspråk), vårdlöshet i trafiken (för hoppet), samt att avgassystemet inte satt på plats…det slutade dock med att jag och medpassagerare fick 250:- i böter var för att vi inte använt säkerhetsbälte (vilket jag alltid gör sedan dess…).

När vi nu är inne på hopp med bil så har jag även hoppat in i en ”förbjudet att köra moped”-skylt efter en annan luftfärd med en Amazon…på 10 dagar han jag hoppa in i skylten, få fyrhjulssladd genom ett villastaket och backa in i ett trafikljus snabbare än vad Biloper backar med sin Impreza. Vem har sagt att man är mogen för körkort vid 18-års ålder…man var odödlig och tänkte väldigt lite på den närmaste omgivningen :-(. Det är väl därför man blir lite bekymrad över de som skaffar en Impreza som förstabil…de första bilar man själv hade gick inte så j-kla fort åtminstone.

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.