SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor intercooler fråga?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    maco_108
    Deltagare

hejsan jag har sökt en del nu och läst fram och tillbax men det fins ju en hel uppsjö med intercoolers.

tänkte höra vad folk har för erfaranheter och vad du / ni kan rekomendera.!

bilen är ej standard i motorn ligger 375 hk under huven, och har fortfarande org intercoolern, så den ser nog helst att den får lite bätre kylning!

mvh marcus

MariaimprezaGT
      Deltagare

Autobahn 88 är en jävligt vettig lösning för en bra peng.. klart det finns perrin å sånt.. men jag hade de på min impreza.. å inom en vecka på min Skyline.. funkade bra till mina önskemål iaf!

Maria

Skylifting is teh #### 😉

maco_108
        Deltagare

ok sökt lite men som jag sakt i tidigare trådar jag e rätt värdelös på att söka hehe 😉
          kan du rekomendera en eller kanske flera sidor som säljer sådana 😉

mvh marcus

p_ilis
          Deltagare

Vad har du gjort med den för att få ut 375hk? Jag skulle köra på frontmonterad modell större. Såg att någon sålde en IC från APS här på forumet vilket jag tror skulle sitta som en smäck på din.

MariaimprezaGT
            Deltagare

JRM eller streetpower, advan performance, eller ebay!

Maria

Skylifting is teh #### 😉

maco_108
              Deltagare

okej tackar för tipsen men jrm har väll inte Autobahn 88? eller?
                aja men får kolla runt lite.!
                mvh marcus

MariaimprezaGT
                Deltagare

nej, men de har kraftfullare alternativ du borde kika på med..

Maria

Skylifting is teh #### 😉

maco_108
                  Deltagare

jo men tycker dom ligger lite hökt i pris 😉
                    när man kan få annat som funkar näst in till lika bra för en billig slant 😉
                    och då kan lägga pengar på nått annat godis till bilen 😉

mvh marcus

danjel
                    Deltagare

vad är det för bil och vad har du gjort med den då? =)

specialized
                      Deltagare

Lägg ut motorspec och bromspapper så kommer du få fler förslag 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                        ———————————-
                        Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

maco_108
                        Deltagare

vad som e gjort med den hitentils e annan turbo (mins inte moddel i huvet)
                          större soppa pump
                          unichip
                          apexi filter
                          smida kolvar samt stakar
                          annan kopling
                          stärkta drev i lådan.
                          säkert nått jag har glömt

då det ska på andra spridare snart samt något annat system en unichip så skulle jag villja ha en front monterad intercooler som sagt men har nog funnit en som jag kommer köpa nu.

broms papper samt mer info kommer komma senare i projektråden.
                          med bilder från hela bygget.!

mvh marcus

NickeH
                          Deltagare

Har du köpt en impreza med 375hk och minns inte vad turbon hette 🙂 Det är ingen lek att ta ut 375 hk(iofs lättare om det är en STI), personligen tror jag inte på nån som säger sig ha mer än 250 hk utan papper på det. Man ser alltför många annonser med imprezor(ofta GT:n) med över 300 hk och orginal turbon.

/N – skeptisk

Krille_G
                            Deltagare

http://www.stytun.se/index.php?act=viewProd&productId=342

Du kan få den levererad omgående, ringde å kollade.

motorn skulle spika sönder med orginal spridare! å de effekt uttaget går i mot ina tanke banor om en frisk motor.

maco_108
                              Deltagare

bilen köptes orginal.
                                ej jag som mekat med den därför vet jag inte exakt vad som sitter i och inte. då jag inte betalar för nått av det heller.
                                har nämligen en skuld hoss en mekaniker och bänk papper fins i hans verkstad så ja jag plocka fram papper och visa för dom som inte tror på det.
                                men eftersom jag skall bygga om bilen mer med lite annat godis som jag skulle tippa på att inte många kör med så blir det roligare att göra en projekt tråd med detta när det väl kommer igång.

nu till topic jag skall kolla på den sidan nu länkade passar den utan problem?
                                bara rör bitarna jag måste fixa sj?

mvh marcus

Krille_G
                                Deltagare

Jag har en likadan IC på min GT man får kapa lite i insidan av fronten.
                                  Finns färdiga kit , vist är de smidigt men röen passade inte riktigt till 100% som man vill ha de. men jag kan hjälpa dig få fram ett rör kit oxå om så önskas, de är bara ett samtal bort.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.