SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor intercooler fråga?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    maco_108
    Deltagare

jo vist om du kan få tag på något skulle det alltid va bra :D;)
      jag hittade nån sida innan som hadde men fan den inte nu när jag letade.!

jo men frånten måste man väll alltid modda lite eller?
      sen behöver man väll ofta gixa plåten vid luftfiltret lite?

mvh marcus

Krille_G
      Deltagare

jo de är ju lite modefiering men de är värt de =)
        ska kolla pris på rör kit

maco_108
        Deltagare

har du hittat något pris på rör delar?
          mvh marcus

veilside
          Deltagare

Den här kan nog funka för dig!

http://www.streetpower.se/ShowProduct.aspx?prodid=2185&cat=714

Mvh/Mathias

Digits
            Deltagare

hejsan jag har sökt en del nu och läst fram och tillbax men det fins ju en hel uppsjö med intercoolers.tänkte höra vad folk har för erfaranheter och vad du / ni kan rekomendera.!bilen är ej standard i motorn ligger 375 hk under huven, och har fortfarande org intercoolern, så den ser nog helst att den får lite bätre kylning!mvh marcus

Vad ar det for arsmodell du har?

Autobahn-kittet har lite kass passform tycker jag. Jag har monterat bade autobahn och hybrid-kit, och passformen pa hybrid-kittet ar mycket battre for inte sa mycket mer pengar. Dessutom kanns ”coren” mycket battre och solidare 🙂

Har bara monterat pa new-age, btw, men det ar en massa kapande for front mounts for det mesta.

Om du har en 2001+ STI sa skulle jag stanna kvar med orginal-intercoolern. Jag kor sjalv 353hk/477Nm igenom en san (med en td05-20g pa 1.6 bar) och har inga varmeproblem alls pa insugssidan. Daremot kanns bilen mycket livligare an nar jag hade Autobahn-kittet monterat – gasresponsen ar mycket battre pa laga varv med STI IC’n an den var tidigare (iofs varierar bilar och vad man tolererar, sa det kan tankas att du tycker om front mount kannslan anda :))

Andy Forrest (valkand tuner) i England kor fortfarande orginal (2001+) STI IC vid 450hk med en garret-hybrid-turbo.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.