Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    _bystrom_
    Deltagare

Lite osäker på i vilken del av forumet jag ska lägga tråden i, men så här lyder min fundering…
      Jag har råkat ut för något slags haveri på 3ans cylinder, inte helt klarlagt vad som skett, men som det verkar så ska motorn ur iaf. Frågan är om en Forester S -99 har likadan motor (komp, kammar etc) som en Impreza GT -99 har?
      Jag har försökt få nån reda i det här, googlat mig less utan att hitta något klart svar. Somliga påstår mindre turbo, annorlunda kammar.
      Någon här som vet?
      Min förhoppning är att kunna byta till Foresterns motor så jag kan ha bilen rullandes under tiden jag renoverar orginalmotorn. Turbo etc stannar kvar, i stort sett endast longblock jag tänkt byta, om det låter sig göras på så vis…

Gystompa
      Deltagare

Nej det är olika. Andra toppar och vad jag minns så är kolvarna annorlunda med

Det är även en annan turbo med.

Jag har Både kolvar och vevstakar från en 2 Liters wrx som du kan få köpa till renoveringen om du vill det.

_bystrom_
        Deltagare

Annan turbo räknade jag med, tänkte låta GT:ns sitta kvar. Men det var ju fan, hade varit en smutt lösning annars…
          Är det original kolvar/stakar du har? Vilken årsmodell?

Gystompa
          Deltagare

Jepp det e org. Kommer från en 2003:as Wrx

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.