› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Intresse för Grupp Köp mapning MY95-04 inkl STI
- Detta ämne har 64 svar, 4,273 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
5 september, 2004 kl. 18:15 #53430
Kvarnis
DeltagareJo då det finns ray oxå….
Men jag går tyvärr lite efter eget smak& krav å då går ray bort 😉
Men för en GT som inte tänker byta turbo är det inget fel.
Vet inte om det är fläns lr inte på ray mot övriga systemet.
Btw så åkte Andy tydligen 10.52&218km/h i helgen, hans gammla bil åkte oxå en 10:a 🙂
5 september, 2004 kl. 20:32 #53452wesly 2
DeltagareNu övertala du mig !!
Jag är på om de sker i vår så jag hinner få ihop pengar6 september, 2004 kl. 07:06 #53405Practos
Deltagarelägg till mig i intresselistan 😉
6 september, 2004 kl. 08:49 #53431Kvarnis
DeltagareIntresserade, så här långt 🙂
– Kvarnis, AVC-R mappning, +ev Autronic mappning
– MDE TEK 3
– dlehtihet TEK 3
– Mats N TEK 3
– Block TEK 3
– Dan Link mappning ?
– Jensa TEK 3
– Arne STI02 TEK 3
– Harald Berg TEK 3
– Jonas West Apexi PFC, instalation&mappning
– Practos TEK 3
– Wastegate TEK 3
– Design4Cars Apexi PFC instalation&mappningen sak jag måste kolla är hu lång tid PFC tar att fixa in, så jag vet hur mycket tid det tar av Andy kom jag just på…
6 september, 2004 kl. 10:00 #53441WasteGate
DeltagareJag är intreserad!
Lite frågor dock.
Hur blir det med licenser, kommer man nu äga en
box som senare går att mappa om för endast arbetskostnad?Bör jag byta något mer på min bil för att få ett bättre
resultat, har nu Magnex DP, SS backbox, avsnorklat, Dawes, ladd-
mätare och Knock-Link? Har med andra ord org. mellankatt
kvar och org. filter. Skulle det ge ”betydligt” mer om jag
byter till racekatt (ingen katt inget alternativ) och annat
filter?Vad jag bör lägga till vad jag vet är en bättre soppapump.
// Freddy
6 september, 2004 kl. 11:31 #53432Kvarnis
Deltagare>Jag är intreserad!
>
>Lite frågor dock.
>
>Hur blir det med licenser, kommer man nu äga en
>box som senare går att mappa om för endast arbetskostnad?
>
>Bör jag byta något mer på min bil för att få ett bättre
>resultat, har nu Magnex DP, SS backbox, avsnorklat, Dawes,
>ladd-
>mätare och Knock-Link? Har med andra ord org. mellankatt
>kvar och org. filter. Skulle det ge ”betydligt” mer om jag
>byter till racekatt (ingen katt inget alternativ) och annat
>filter?
>
>Vad jag bör lägga till vad jag vet är en bättre soppapump.
>
>// FreddyProblemet med ECUTEK är att endast den som mappar i begynnelsen kan komma ått ecuns info, så mappar nån annan så blir det att börja från 0..typ
att byta filter med orginal turbo= ger inte så mycket
att ta bort lr byta orginal till race kat ~5-8Bhp kanske på sin höjd,
då du redan tagit bort den värsta.Jeppp, det enda jag ser som saknas är soppa pump.
Ska man byta turbo&så gör man det innan i så fall, i mitt tycke.
Att mappa om med annan turbo blir rätt stor skillnad alla fall…6 september, 2004 kl. 14:12 #53453design4cars
DeltagareTjena!
Är allt lite sugna på detta.
Vore fint om det blev någon gång under våren så man kan spara ihop lite kronor.
ca 11000:- för Apexi Power FC och mappning verkar ju va helt ok.Micke & Åsa
6 september, 2004 kl. 17:22 #53408Dawn
Deltagare>Intresserade, så här långt 🙂
>
Ja mappning Link blir det då.8 september, 2004 kl. 10:35 #53433Kvarnis
DeltagareAndy kan komma över i Oktober en sväng om det finns tillräckligt många som vill ha mappning gjort innan vintern ??
Å sen körs en sväng till till våren …
Hur många vil ha det gjort mitten-slutet av Oktober ???
bör vara minst 5 TEK3 för att bli ett grupp köp på det bara så ni vet ;):D
8 september, 2004 kl. 13:14 #53398Wiklundh
DeltagareUndrar lite hur det är med STI -02.
Har sett på många ställen att de lätt skenar i laddtrycket på höga växlar om man inte portar turbon vid mappning.
Är det något som blir på alla STI -02 eller bara om man har otur?8 september, 2004 kl. 13:36 #53434Kvarnis
DeltagareTja det lär märkas vid mappning ;):D
Nä men alvarligt så är det problemet störst omman byter avgas utan at fixar laddtrycks styrningen.
Andy är nog väl medveten om det i så fall, å porta turbo det kan han ;):D
8 september, 2004 kl. 14:01 #53396Strat
DeltagareOm du inte har krypande ladd nu kommer det inte vara ett problem. Boost creep problemet består ju i att hålla NER trycket 😉
Risken för boost creep finns om man ökar flödet på insug/avgas. Har läst om folk som fått det efter byte till öppet filter tex. Om det händer måste man porta upp wg’n. Går inte att avhjälpa med mappning, då wg’n helt enkelt inte kan släppa genom tillräckligt mycket avgaser.
9 september, 2004 kl. 05:30 #53435Kvarnis
Deltagarenä är det boost creep så är lösningen att porta turbon , inte nödvändigt vis WG’n om man säger så.
Min turbo går inte ens att porta WG’n nå mer…fast vet inte om den kryper än ;)… inte innan 4000rpm alla fall.
Finns även en del andra trix att göra.
problemt som är störst är att du har mängder md strypningar i ett STI avgas, när man släpper upp det så är mappning nödvändigt för att få kontroll på ladd spikar etc.
kryper gör oftast aggregaten endast vid höga rpm & högre växlar.
Tillbaka till ämmnet,¨¨
Är det några som har lust att göra deta innan vintern så säg till, ASAP tack 🙂
våren funkar annars, priserna på 5 lr 10 bilar skiljer imte så mycket heller btw
9 september, 2004 kl. 06:33 #53399Wiklundh
DeltagareSå länge man kör EcuTek efter man bytt system på en sti ska man asså inte behöva porta?
Lite sugen på att fixa detta nästa år om jag har kvar bilen.
Men det vet jag inte ännu.
Så det blir ett ”kanske” för mig nästa år. 😉9 september, 2004 kl. 09:12 #53436Kvarnis
Deltagare>Så länge man kör EcuTek efter man bytt system på en sti ska
>man asså inte behöva porta?
>Lite sugen på att fixa detta nästa år om jag har kvar bilen.
>Men det vet jag inte ännu.
>Så det blir ett ”kanske” för mig nästa år. 😉Micke ..vad du än köper/byter till så måste det bli en Subaru !!!
Skulle inte vilja se dig i nått annat !! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.