› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Intresse för Grupp Köp mapning MY95-04 inkl STI
- Detta ämne har 64 svar, 4,273 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:19 #53412
Manor
DeltagareHej !
Slutburk har jag, men inte DP.
Jag kan stå kvar på intresselistan, men det är långt ifrån spikat. Intresserad har jag ju varit länge av främst TEK3, men som husvagnsdragare så lever man lite farligare när man närmar sig gränsen. Som sagt jag lovar inget…men intresse har jag :).
mvh Mats N
>Jo dp’n är viktigast
>
>Men jag skulle även fixat en slut burk, om man vill behålla
>orginal mellan rör.
>
>Soppa pump skulle jag även byta på GT lr WRX, känns bättre att
>ha en lite marginaler att gå på, är ju inge märkvärdig summa
>om man säger så.
>
>Intresserade, så här långt
>
>- Kvarnis, AVC-R mappning, +ev Autronic mappning
>- MDE TEK 3
>- dlehtihet TEK 3
>- Mats N TEK 3
>- Block TEK 3
>- Dan Link mappning ?19 december, 2005 kl. 06:19 #53429Kvarnis
Deltagare>Kvarnis,
>
>Kunde du skaka fram bränlepump och downpipe också (via bra
>kanaler)??
>
>M v h
>
>DanneJo då Walbro pumpar kan fixas fram till bra kurs om man köper ~5-10st, ~1000:-
DP har jag inte kollat men jag har en del kanaler….dock kan det vara så att det blir billigare att ta nått sånt från Europa/Svedala.
Vi kan kanske få U:A lr Ferrita att fixa till en som passar med övergia system dvs flänsat.
Runt ~2300 kan jag nof fixa fram H&S DP för men det kommer frakt kostand på det.
Ett komplett system från USA med up-pipe/DP/Cat-back inkl packiningar ligger på ~ 8300+frakt,
enbart up-pipe&DP ~4800:- deta är oförhandlae priser från Usa, kan finnas lite att gå på om man besäller ett gäng dvs +5 lr nåttVet att Harald från Norge vill ha ett komplett system bla.
19 december, 2005 kl. 06:19 #53426Kvarnis
Deltagare>Hej !
>
>Slutburk har jag, men inte DP.
>
>Jag kan stå kvar på intresselistan, men det är långt ifrån
>spikat. Intresserad har jag ju varit länge av främst TEK3, men
>som husvagnsdragare så lever man lite farligare när man närmar
>sig gränsen. Som sagt jag lovar inget…men intresse har jag
>:).
>
>mvh Mats NTja ser det inte som ett problem att du drar vagn, är endast kopplingen möjligtviss som skulle bli trött 😉
DP går alltid att fixa fram 😀
Stå kvar som intresserad å börja spara slantar ;):D, mätare har du väl gått om redan 😀
19 december, 2005 kl. 06:19 #53424Kvarnis
DeltagareJo dp’n är viktigast
Men jag skulle även fixat en slut burk, om man vill behålla orginal mellan rör.
Soppa pump skulle jag även byta på GT lr WRX, känns bättre att ha en lite marginaler att gå på, är ju inge märkvärdig summa om man säger så.
Intresserade, så här långt
– Kvarnis, AVC-R mappning, +ev Autronic mappning
– MDE TEK 3
– dlehtihet TEK 3
– Mats N TEK 3
– Block TEK 3
– Dan Link mappning ?
– Jensa
– Arne STI02 TEK 319 december, 2005 kl. 06:19 #53411Manor
Deltagare>Ett liten notis..
>
>För ni som inte har.. så rekommenderas följande
>för att få utt optimalt av mappning etc
>
>-Ny soppa pump, walbro kan nog fixas för ~1000:- om det köps
>ett gäng
>- större Avgassytem i nån form
>- laddtrycks mätare
>- gärna en Knocklink, för er egen säkerhet.Tjenare Kvarnis !
Även om ett komplett 3″ avgassystem säkert är bäst…så är det väl främst bytet av downpipe:en som (i princip) krävs…eller?
Krävs ny soppapump även på GT och WRX:erna…eller gäller detta byte bara STi:erna?
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.