- Detta ämne har 182 svar, 8,651 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2006 kl. 08:49 #167084ManorDeltagare
Mats – Kul som vanligt, tack för fikat! 😀 Enligt säkra källor så är den Silvergrå Missilen en rondell/motorvägspåfarts-dräpare av rang numera./J
Tack själv för allt Jerry :).
Iom att du även satte dit ett OMP-stag fram…förrutom Whitelineprylarna så är min bil som en raket i kurvorna. Rakt fram så går det lika sakta som vanligt :D.4 augusti, 2006 kl. 08:51 #167192NiklasDeltagare*OT*
Mats: Om du är en missil, du kanske skulle köra på TOPGUN theme på din kombi, hade varit grymt! 😀
*/OT*
4 augusti, 2006 kl. 08:53 #167085ManorDeltagareSAM: Synd att det inte är rondeller och motorvägspåfarter hela vägen från “Sura” till “Tuna” för inte gick det fort för honom att ta sig hit! :DMitt i natten en torsdagkväll och Mats kör sträckan på typ 1h30min… …fast så är det väl så med äldre människor, de tycker det är jobbigt med att köra på natten. 😉 :* 😀 :+
…det kan vara så att Whitelineprylarna tar för mycket fartvind. Hur mycket jag än pressade min missil på motorvägen så gick den inte fortare än 140. Va, är du säker på att den har 5 växlar. I min ungdom så var det bara 3 växlar…det kanske kan ha en inverkan på toppfarten :D.
mvh Mats N – som såg varning för dinosauriusskyltar på vägen
PS. Du är extra gullig när du är trött Äljen :D.4 augusti, 2006 kl. 11:39 #167135X3000DeltagareFansjävlarnselände, har precis bränt en timme eller 2 på sorteringen av delarna, och trippelkoll av order, vad ni beställt, och vad som faktiskt levererats…2 saker är fel. :(X3000 – här saknar vi en BSF20ZMicke_Subba – här saknar vi en BSR33Z (fick en extra BSF33Z istället).BSF20Z finns det flera av hemma hos mig, har du X3000 bråttom, och i så fall, kan någon annan undvara sitt ex (tills det kommer paket från England igen)?/J – har precis pratat med Whiteline som trollar fram det som saknas lite kvickt. 🙂
Hur lång tid tar d tills nya paketet kommer??? Jag får väl vänta.. Är väl inte svårare än så.. Jag är bara glad att du orkar hålla i d..
4 augusti, 2006 kl. 20:31 #167131p_ilisDeltagareNu är allt monterat och klart så nu är min mä en raket! :+
Tack SAM för att du orkade hålla i allt det här och tack för erbjudandet om kaffe (Mats inräknad). 🙂
Mvh
Peter5 augusti, 2006 kl. 16:53 #167171sti_erikDeltagareHur går det med allt?
När har du tid att skicka ner droplinksen s,a,m ?
5 augusti, 2006 kl. 17:07 #167066SecretAgentManDeltagareJodå, mellan elakt ryggskott, sortering av 100 kg krängare och tillbehör, jakt på engelsmän, installationer av nyss nämnda krängare, kopplingsbyten och växellådsrenoveringar så blir det saker gjorda.
Dina länkarmar ligger i bilen, lyckades glömma be min sambo skicka dem i fredags när jag var inlåst i garaget med brådskande kopplingsbyte. 🙂
De går direkt på måndag.
/J
6 augusti, 2006 kl. 09:32 #167172sti_erikDeltagareJodå, mellan elakt ryggskott, sortering av 100 kg krängare och tillbehör, jakt på engelsmän, installationer av nyss nämnda krängare, kopplingsbyten och växellådsrenoveringar så blir det saker gjorda.Dina länkarmar ligger i bilen, lyckades glömma be min sambo skicka dem i fredags när jag var inlåst i garaget med brådskande kopplingsbyte. :)De går direkt på måndag./J
Perfekt! och tack för att du orkar hålla i detta jerry!
6 augusti, 2006 kl. 09:37 #167086ManorDeltagareNu är allt monterat och klart så nu är min mä en raket! :+ Tack SAM för att du orkade hålla i allt det här och tack för erbjudandet om kaffe (Mats inräknad). :-)MvhPeter
…du missade goda “blåbärskuddar” ;).
Hur tycker du att det blev efter monteringen?
6 augusti, 2006 kl. 10:32 #167132p_ilisDeltagareNu är allt monterat och klart så nu är min mä en raket! :+ Tack SAM för att du orkade hålla i allt det här och tack för erbjudandet om kaffe (Mats inräknad). :-)MvhPeter
…du missade goda “blåbärskuddar” ;).Hur tycker du att det blev efter monteringen?
Hehe, tack för erbjudandet om blåbärskuddar också såklart! 🙂
Bilen kränger mindre och känns mer “fast”. Komforten blev marginellt förändrad, skakar och skallrar kanske liite mer på kullersten.
Anti lift-prylen (tror det var den) gjorde så att den går stabilare rakt fram men svänger in snabbare typ (mer caster). Mycket trevlig grej! Sen så känns det liksom som den drar sig genom kurvan mer på frammen. Mindre rolig att montera dock..
Det tråkiga är att det känns som det behövs hårdare dämpare nu.. :+
Har läst att Whiteline G4 ska vara riktigt schyssta.. Nytt gruppköp? 😉
Mvh
Peter7 augusti, 2006 kl. 14:25 #167067SecretAgentManDeltagare330 riksdaler kostade det att skicka ett par krängare med lite tillbehör – bara så att ni vet. 🙂
/J
8 augusti, 2006 kl. 07:30 #167111pannanDeltagareNi som köpt krängare, vad för mmm körde ni på fram respektive bak?
8 augusti, 2006 kl. 09:28 #167110MatsDeltagare22mm ställbara fram och bak.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg15 augusti, 2006 kl. 14:52 #167068SecretAgentManDeltagareJag har precis pratat med Job på Whiteline, och han ber om ursäkt för förseningen (och att det blev liiiite fel), han skulle skicka de 2 krängarna som saknas per express idag.
Borde vara hos mig i slutet av denna veckan med lite flyt. 🙂
/J
15 augusti, 2006 kl. 14:52 #167069SecretAgentManDeltagareJag har precis pratat med Job på Whiteline, och han ber om ursäkt för förseningen (och att det blev liiiite fel), han skulle skicka de 2 krängarna som saknas per express idag.
Borde vara hos mig i slutet av denna veckan med lite flyt. 🙂
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.