- Detta ämne har 55 svar, 6,549 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
26 juni, 2011 kl. 11:08 #26183KvarnisDeltagare
Hej
Vet att det är fler än jag som tänkt ta bilen till UK för att få den mappad.
Så varför inte flyga över någon av Uk bästa tuners i ställetTanken är i så fall att hyra en rullande landsväg av någon och hålla till där.
Beronede på vad intresset ligger för mappning +ecu eller enbart mappning så får man kolla vem som är mest lämplig att ta hit.
Det kommer antaligen bli endera Paul Blamire från Zen Performance alt Simon från Jolly green monster.
Om intresse finns skriv ner ert namn och vilken ecu ni vill ha mappad alt köpa av ecu+mappning.
Beroende på intresse etc så kommer jag i så fall göra förfrågningar efetr vad intresset ligger.
I första hand skulle det kanske bli efter semestern, men vi får se vilket intresse etc som fins.
/Kvarnis
26 juni, 2011 kl. 11:11 #225659GT99DeltagareIntresserad
1. Pontus Wagenius ecutek (har licens) alt. köpa simtec/link g4 eller liknande
26 juni, 2011 kl. 12:57 #225640KvarnisDeltagareKan nämmna att ecutec tenderar att vara låst till den man köpt licens i från.
26 juni, 2011 kl. 16:37 #225674GaragekungenDeltagareAbsolut intresserad.
Vi (jag kontaktar dig Kvarnis) får titta på vad du tror blir lämpligt för mig.Jag återkommer på PM eller via SMS/telefon.
Mvh
/
GK26 juni, 2011 kl. 18:25 #225666Jocke.TDeltagareJag är på! Blir bra mycket smidigare än att krångla över bilen till England.
1. Pontus Wagenius ecutek (har licens) alt. köpa simtec/link g4 eller liknande
2. Joacim Tegefeldt Simtek26 juni, 2011 kl. 18:26 #225639KvarnisDeltagareIntresserade
1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs
2#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
3#Svante, mappning&ecu
4#. Joacim Tegefeldt Simtek
5#….osv här fyller de intresserade på med namn och önskemål26 juni, 2011 kl. 18:27 #225641KvarnisDeltagareJag är på! Blir bra mycket smidigare än att krångla över bilen till England.
1. Pontus Wagenius ecutek (har licens) alt. köpa simtec/link g4 eller liknande
2. Joacim Tegefeldt SimtekLOL @ the same time allmost 😀
27 juni, 2011 kl. 11:12 #225661rigdabDeltagare1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs
2#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
3#Svante, mappning&ecu
4#Joacim Tegefeldt Simtek
5#Lars-Erik, mappning Link E8527 juni, 2011 kl. 12:33 #225658dragsterDeltagare1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs
2#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
3#Svante, mappning&ecu
4#Joacim Tegefeldt Simtek
5#Lars-Erik, mappning Link E85
6#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)27 juni, 2011 kl. 21:32 #225642KvarnisDeltagareVi fyller på med lite mer info som Paul ville jag skulle vidarebefodra.
Han behöver det för att bedöma tiden han behöver med varje bil.Sånt som aviker typ större turbo,spridare m.m
1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs STI-95,extra allt, efffekt +700,E85
2#Jan Kvarnström ecutek 2005 Forester 2.5XT, större turbo, 300Bhp,95 oktan
3#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
4#Svante, mappning&ecu
5#Joacim Tegefeldt Simtek
6#Lars-Erik, mappning Link E85 GT35R,byggd motor ~700Bhp
7#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)27 juni, 2011 kl. 21:35 #225667Jocke.TDeltagareVi fyller på med lite mer info som Paul ville jag skulle vidarebefodra.
Han behöver det för att bedöma tiden han behöver med varje bil.Sånt som aviker typ större turbo,spridare m.m
1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs STI-95,extra allt, efffekt +700,E85
2#Jan Kvarnström ecutek 2005 Forester 2.5XT, större turbo, 300Bhp,95 oktan
3#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
4#Svante, mappning&ecu
5#Joacim Tegefeldt Impreza STI 2005, Simtek E85, originalmotor, 1000cc spridare, MD312T
6#Lars-Erik, mappning Link E85 GT35R,byggd motor ~700Bhp
7#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)28 juni, 2011 kl. 06:07 #225643KvarnisDeltagareGlöm inte årsmodell och bil, förvätat resultat dvs E85 321T ~400 WRX, wrx sti 20xx osv
Har ni nga speciella förvätade resultat är det ok oxå 🙂
Men som ex E85 mappning av bil med nästan 600 på Vpower så förväntas ex npg runt 700 på E85 😉 😀
Tänk även på det ni som ska E85 mappa att spridare/pump krävs.
Det kommer inte att finnas en massiv tid ör felsökning ombyggnad etc.Nog för att Paul har hyfsat koll på saker och ting, men tanken var inte at boka honom en hel dag för varje bil om det inte behövs dvs.
Vill folk betala kan han säkert vara här en hel vecka 🙂Tanken är även att göra det under en normal arbetsvecka, för att undvika att Paul behöver vara här över helgen.
Ni som är lite nyfikna vad han gjort igenom åren kan läsa lite mer på
http://www.zenperformance.co.uk28 juni, 2011 kl. 09:14 #225644KvarnisDeltagareEn rättelse, man behöver ingen ny ecutek license, utan Paul måste bröja från början vilkte han föredrar.
Ska undersöka hur det funkar med racerom, som är en ny produkt som innebär map baserat org.sprut i stället för maf. och dubbla mappar bla 🙂
28 juni, 2011 kl. 14:42 #225668Jocke.TDeltagareJag ska köra med MAP istället för MAF med mitt Simtek. Finns det någon här som vet hur tempgivaren ska kopplas till MAF-kablaget?
28 juni, 2011 kl. 19:29 #225645KvarnisDeltagareMAP alla dagar i veckan 🙂
Du kan kan nog kolla autronics manual där har jag för mig att det står 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.