Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 56 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Hej

Vet att det är fler än jag som tänkt ta bilen till UK för att få den mappad.
      Så varför inte flyga över någon av Uk bästa tuners i stället

Tanken är i så fall att hyra en rullande landsväg av någon och hålla till där.

Beronede på vad intresset ligger för mappning +ecu eller enbart mappning så får man kolla vem som är mest lämplig att ta hit.

Det kommer antaligen bli endera Paul Blamire från Zen Performance alt Simon från Jolly green monster.

Om intresse finns skriv ner ert namn och vilken ecu ni vill ha mappad alt köpa av ecu+mappning.

Beroende på intresse etc så kommer jag i så fall göra förfrågningar efetr vad intresset ligger.

I första hand skulle det kanske bli efter semestern, men vi får se vilket intresse etc som fins.

/Kvarnis

GT99
      Deltagare

Intresserad

1. Pontus Wagenius ecutek (har licens) alt. köpa simtec/link g4 eller liknande

Kvarnis
        Deltagare

Kan nämmna att ecutec tenderar att vara låst till den man köpt licens i från.

Garagekungen
          Deltagare

Absolut intresserad.
            Vi (jag kontaktar dig Kvarnis) får titta på vad du tror blir lämpligt för mig.

Jag återkommer på PM eller via SMS/telefon.

Mvh
            /
            GK

Jocke.T
            Deltagare

Jag är på! Blir bra mycket smidigare än att krångla över bilen till England.

2. Joacim Tegefeldt Simtek

Kvarnis
              Deltagare

Intresserade

1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs
                2#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
                3#Svante, mappning&ecu
                4#. Joacim Tegefeldt Simtek
                5#….osv här fyller de intresserade på med namn och önskemål

Kvarnis
                Deltagare

Jag är på! Blir bra mycket smidigare än att krångla över bilen till England.

2. Joacim Tegefeldt Simtek

LOL @ the same time allmost 😀

rigdab
                  Deltagare

3#Svante, mappning&ecu
                    4#Joacim Tegefeldt Simtek
                    5#Lars-Erik, mappning Link E85

dragster
                    Deltagare

3#Svante, mappning&ecu
                      4#Joacim Tegefeldt Simtek
                      5#Lars-Erik, mappning Link E85
                      6#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)

Kvarnis
                      Deltagare

Vi fyller på med lite mer info som Paul ville jag skulle vidarebefodra.
                        Han behöver det för att bedöma tiden han behöver med varje bil.

Sånt som aviker typ större turbo,spridare m.m

1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs STI-95,extra allt, efffekt +700,E85
                        2#Jan Kvarnström ecutek 2005 Forester 2.5XT, större turbo, 300Bhp,95 oktan
                        3#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
                        4#Svante, mappning&ecu
                        5#Joacim Tegefeldt Simtek
                        6#Lars-Erik, mappning Link E85 GT35R,byggd motor ~700Bhp
                        7#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)

Jocke.T
                        Deltagare

Vi fyller på med lite mer info som Paul ville jag skulle vidarebefodra.
                          Han behöver det för att bedöma tiden han behöver med varje bil.

Sånt som aviker typ större turbo,spridare m.m

1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs STI-95,extra allt, efffekt +700,E85
                          2#Jan Kvarnström ecutek 2005 Forester 2.5XT, större turbo, 300Bhp,95 oktan
                          3#Pontus, mappning ecutek ev simtec/Link etc
                          4#Svante, mappning&ecu
                          5#Joacim Tegefeldt Impreza STI 2005, Simtek E85, originalmotor, 1000cc spridare, MD312T
                          6#Lars-Erik, mappning Link E85 GT35R,byggd motor ~700Bhp
                          7#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)

Kvarnis
                          Deltagare

Glöm inte årsmodell och bil, förvätat resultat dvs E85 321T ~400 WRX, wrx sti 20xx osv

Har ni nga speciella förvätade resultat är det ok oxå 🙂

Men som ex E85 mappning av bil med nästan 600 på Vpower så förväntas ex npg runt 700 på E85 😉 😀

Tänk även på det ni som ska E85 mappa att spridare/pump krävs.
                            Det kommer inte att finnas en massiv tid ör felsökning ombyggnad etc.

Nog för att Paul har hyfsat koll på saker och ting, men tanken var inte at boka honom en hel dag för varje bil om det inte behövs dvs.
                            Vill folk betala kan han säkert vara här en hel vecka 🙂

Tanken är även att göra det under en normal arbetsvecka, för att undvika att Paul behöver vara här över helgen.

Ni som är lite nyfikna vad han gjort igenom åren kan läsa lite mer på
                            http://www.zenperformance.co.uk

Kvarnis
                            Deltagare

En rättelse, man behöver ingen ny ecutek license, utan Paul måste bröja från början vilkte han föredrar.

Ska undersöka hur det funkar med racerom, som är en ny produkt som innebär map baserat org.sprut i stället för maf. och dubbla mappar bla 🙂

Jocke.T
                              Deltagare

Jag ska köra med MAP istället för MAF med mitt Simtek. Finns det någon här som vet hur tempgivaren ska kopplas till MAF-kablaget?

Kvarnis
                                Deltagare

MAP alla dagar i veckan 🙂

Du kan kan nog kolla autronics manual där har jag för mig att det står 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 56 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.