- Detta ämne har 55 svar, 6,549 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
28 juni, 2011 kl. 19:43 #225664TomKDeltagare
Jag ska köra med MAP istället för MAF med mitt Simtek. Finns det någon här som vet hur tempgivaren ska kopplas till MAF-kablaget?
Stift 4 + 5 enl autronic.
28 juni, 2011 kl. 19:46 #225665TomKDeltagareStift 4 + 5 enl autronic.
Eller ska man gå efter autronic manualen så var det 2 andra stift men det var fel.
Stift 4+5 var rätt28 juni, 2011 kl. 20:01 #225662rigdabDeltagareKvarnis, har du tagit kontakt med någon firma med dyno? Tror du att de hyr ut till ett rimligt pris? Brukar väl ligga på 1000kr/timme inkl en “skötare”.
29 juni, 2011 kl. 07:00 #225646KvarnisDeltagareHej
Nix har inte kollat med någon ännu, är det någon som har känning så säg till.
Lite snabbt så är det väl Per,JRM,Maxtunning,PBZ och JRM och Motornord som har rullande bla
VM finns ju även i Västerås.Lite beroende på hur många bilar det rör sig om så gissar jag på ca 3-5 dagars hyra.
Så vilekn som kommer vilja göra en deal ligger nog bäst till.
För det blir ju de bilar som sak mappas som får betla a kalset sas.Jag tycker dock det är ett bra kvitto att få en bäkning efter en mappning för att se resultatet.
Sen så kan ju bilen köras och hållas på all laster på ett helt annat sätt vs på vägen
29 juni, 2011 kl. 07:25 #225663rigdabDeltagareAtt köra i en dyno är ju mest för att få siffror på ett papper och bilen bör ju ändå slutmappas på vägen under verkliga körförhållanden.
Plus att det blir billigare för oss att skippa dynon, blir nog också svårt att hyra en anläggning under sommartid.Det negativa är väl att det kan bli svårt med ett lämpligt vägavsnitt med närhet till en lokal att hålla till vid. Även vädret är ju svårt att påverka.
De som sedan önskar siffror kan ju göra en bänkning på egen hand till en kostnad på 1000-1500kr.
29 juni, 2011 kl. 08:14 #225647KvarnisDeltagareDet går otorligt mycket fortare att mappa bilen på RR vs på vägen.
Bilen kontrolleras och justeras sedan på väg, detta är det bästa sättet.Men visst det kan göras på väg, upp hos mig här i Ö-vik
Här känner jag till väggarna, annars måste vi ju ändå anlita någon som kör ått Paul. det brukar RR operatören göra.Det går som sagt att lösa på flera viss, det är inget problem för den som mappar.
Men det är genuint intresse jag frågar efter, så att köra några mil lär ju inte vara ett problem.
Motornord tog för övrigt 6k/dag
Ta detta med en nypa salt då jag inte bekräftat priset.
Dvs en normal mappning skulle ligga på 6-6.5 med dyno kostnad.
vilket är hyfsat ok i mina ögon.29 juni, 2011 kl. 09:42 #225638ManorDeltagareInte för att jag ska mappa Outbacken, men skulle inte detta kunna samordnas ihop med storträffen på Strängnäs flygfält? Där finns det ju möjlighet att mappa lagligt på väg, och många personer på plats för att hjälpa till med än det ena än det andra :).
Bara en fundering.
29 juni, 2011 kl. 13:59 #225635SubarumickeDeltagareKänns ganska komiskt att man ska ta hit en snubbe från UK för att mappa bilar, man har ingen dyno tillgänglig , ska man sladda runt på grusvägar eller?? om det strular ska man mecka på någon lokal bensinmack?? om det strular och han inte kan stanna en extra dag, ska man åka halvdant och ringa hit snubben igen?
Finns flera kompetenta firmor här i sverige som kan mappa bilar. Snubben från UK är säkert duktig etc.. men om han är så väldans bra varför kör man inte ner sin bil till han på hemma plan istället? hela konceptet känns bonnmeck 🙁
Och slutnotan blir knappast billigare, snarare dyrare
29 juni, 2011 kl. 19:18 #225648KvarnisDeltagareDet hela är ganska enkelt, jag har fortfarande inte sett en firma i Svergie som har visst mer kunskap om Subaru bilarna än jag själv har…
Och att jämföra det med Pauls kunskap är rent löjligt.
Han vann Time attack i Uk 2007 av en anledning + att han har varvrekord på vissa banor före bla RCM.Att man skulle göra det på väg går bort som du mycket riktigt säger Micke, att det skulle bli billigare har jag aldrig påstått, om man jämför det att ta bilen till UK är det lite annat.
Visst det finns dom som kan skruva strysystem även i Svergie när allt funkar, när det inte funkar så är det rätt komiskt at höra div påståden vad det igentliga felet är…
Jag har fått över 100pm från folk som haft problem med bilen vid mappning och det har inte löst av de olika mapparna/fimerna
Det rör sig inte om en firma utan de flesta om jag ska vara ärlig.Det fanns fler än jag som funderade på att ta bilen till UK, så därför ställde jag frågan.
I princip skulle jag kunna flyga över Paul själv och hyra dyno, men jag behöver knappast en hel helg själv.
Det hela är ganska enkelt, hur många av fimerna i Svergie har ägt en vass Impreza under en längre tid?
INGEN är svaret
1 juli, 2011 kl. 16:11 #225637PractosDeltagareNär vill du ha svar? har inte riktigt bestämt mig än hur man gör med kokarna…
1 juli, 2011 kl. 17:05 #225649KvarnisDeltagareDet är lungt det blir inget närmaste veckorna.
1 juli, 2011 kl. 20:53 #225669Jocke.TDeltagareÄr det bindande förresten?
Jag vet inte hur snart jag är klar med min kärra då jag har varit sjuk ett tag nu.2 juli, 2011 kl. 07:26 #225650KvarnisDeltagareNej då inget bindade i detta stadiet, vi har ju inte ens diskutera ett tid och datum ännu kostnad m.m
2 juli, 2011 kl. 09:41 #225670Jocke.TDeltagareOkey, så bra 🙂
2 juli, 2011 kl. 17:31 #225660GT99Deltagare1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs STI-95,extra allt, efffekt +700,E85
2#Jan Kvarnström ecutek 2005 Forester 2.5XT, större turbo, 300Bhp,95 oktan
3#Pontus, mappning ecutek 1999, E85, VF34, 800cc spridare, 350+
4#Svante, mappning&ecu
5#Joacim Tegefeldt Impreza STI 2005, Simtek E85, originalmotor, 1000cc spridare, MD312T
6#Lars-Erik, mappning Link E85 GT35R,byggd motor ~700Bhp
7#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.