› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Intresse koll för att få bilen mappad av någon av UK bästa tuners på Subaru
- Detta ämne har 55 svar, 6,549 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
14 juli, 2011 kl. 00:24 #225671
Jocke.T
DeltagareKvarnis, har du snackat något mer med Paul om datum?
14 juli, 2011 kl. 08:41 #225651Kvarnis
DeltagareNix, han har just nu fullt upp inför totb.
14 juli, 2011 kl. 15:34 #225683Mortil
DeltagareMig vetligen är det inte bra och ta bilen TILL england och mappa. dom har helt andra bränslen där och deras luft är annorlunda. sen är engelskmännen generellt kända för att köra väldigt hård mappning vilket man som jag som många andra ja vet fått erfara då man tog hem en bil som va mappad i england och sen tyckte den inte om o köras i vårat klimat utan de slutade med sönderspikad kolv för mig och en kompis. sen har man ju hört andra som fått totalrasade motorer.
OCH dessa bilar var mappade av dom som skulle va bäst på respektive bilmärke i england då.
tar man hit nån så ska man ju också hitta nån som är villig att låna/hyra ut sin bänk till dom.
15 juli, 2011 kl. 06:32 #225652Kvarnis
DeltagareMig vetligen är det inte bra och ta bilen TILL england och mappa. dom har helt andra bränslen där och deras luft är annorlunda. sen är engelskmännen generellt kända för att köra väldigt hård mappning vilket man som jag som många andra ja vet fått erfara då man tog hem en bil som va mappad i england och sen tyckte den inte om o köras i vårat klimat utan de slutade med sönderspikad kolv för mig och en kompis. sen har man ju hört andra som fått totalrasade motorer.
OCH dessa bilar var mappade av dom som skulle va bäst på respektive bilmärke i england då.
tar man hit nån så ska man ju också hitta nån som är villig att låna/hyra ut sin bänk till dom.
LOL, ja vet inte vad du har för erfarenhet men jag har nog något bättre koll på vad Paul&Simon,AndY kan och inte.
Få se jo jag har känt dom väl sedan 2004, hur länge har du hållit på med subaru?
Det funkar hur bra somm helst att mappa i Uk med de bränslen jag kommer köra på.
Mickes kommentar var mer saklig då han har rätt att mappa på vägen inte är en bra idé.
De flesta bilarna som folk köper i Uk är ju inte mappade alls utan de åker på Japan mapp för 100 oktan och tankar 95 i Svergie.
Vilket även stolpskotten som körde bilen i UK gjorde.Men jag vet att vissa mappare i Uk mappar väldigt konstigt ja, har varit flitigt om det på vissa forum i UK.
Det kontaktnättet jag och ex Jerry har i UK är nog lite större än vad du anar. Du skulle kunnan fråga vår väldigt gammal ordis Block när han och Olle var över TOTB 2005 hur många som kännde mig och Jerry. tror du skulle bli lätt förvånnad.
Som jag sa skrev i Frickes tråd JRM mfl är inte dåliga på mappa, men dom kan betydligt mer om Evo bilar då det är det dom sysslat med mest och utvecklat m.m
Ex så är ju inte det enda Paul kan är att mappa, han har grym kunskap om hur man sätter upp subaru bilarna för bankörning och spenderar mycket tid med sånt för Time attack bilar, han har även utveckalt egna produkter för subaru bla en trorr sumpsmörjning.
Det är väldigt lätt att påstå saker när man inte har alla fakta.
17 juli, 2011 kl. 06:56 #225675Garagekungen
DeltagareHej !
Vi har fått lite oväntade utgifter hemma, så jag får med största sannolikhet avvakta med uppgradering till nästa år…
🙁Surt, sa räven om rönnbären… 😡
Återkommer naturligtvis om förutsättningarna förändras.
Detta så att du, Kvarnis, så tidigt som möjligt kan göra en bra bedömning av läget och kalkylera kostnaden för att ta över folk.18 juli, 2011 kl. 18:24 #225653Kvarnis
DeltagareNo P 🙂
28 augusti, 2011 kl. 16:44 #225672Jocke.T
DeltagareBlir det någon mappning? 🙂
29 augusti, 2011 kl. 08:30 #225654Kvarnis
DeltagareJag upplevde intresset som ½ svagt, sen har jag 0 tid hela hösten tyvärr pga av jobbet.
Kan ju ev bli aktuellt till våren.
29 augusti, 2011 kl. 10:00 #225673Jocke.T
DeltagareOkey okey.
Till våren skulle passa ännu bättre! 🙂14 januari, 2012 kl. 20:05 #225678Patrick P931
DeltagareLyfter denna tråd då det snart är vår. 😉
1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs STI-95,extra allt, efffekt +700,E85
2#Jan Kvarnström ecutek 2005 Forester 2.5XT, större turbo, 300Bhp,95 oktan
3#Pontus, mappning ecutek 1999, E85, VF34, 800cc spridare, 350+
4#Svante, mappning&ecu
5#Joacim Tegefeldt Impreza STI 2005, Simtek E85, originalmotor, 1000cc spridare, MD312T
6#Lars-Erik, mappning Link E85 GT35R,byggd motor ~700Bhp
7#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)
8#Patrick P931, mappning EcuFlash, 07 FXT automat ”STIficerad Steg 2”, ”så långt kolvarna lever säkert”, 95 oktan.🙂
16 januari, 2012 kl. 18:53 #225634LegacyLarsa
KeymasterKan dom nånting om gamm´legacy?
eller är vos-chip som gäller?/Larsa
18 januari, 2012 kl. 14:58 #225655Kvarnis
DeltagareHej Larsa
Visst går det, men frågan om det är värt $ sas VOS är ju billigt.
18 januari, 2012 kl. 16:17 #225685TypeR
DeltagareBob Rawle who travels all over europe mapping subaru’s shouldnt need any introduction is probably going to be mapping my car before the summer, if anyone is interested in having theres done at the same time, let me know, price is to be confirmed
18 januari, 2012 kl. 21:51 #225679Patrick P931
DeltagareTypeR, jag hade kontakt med Bob ang. mappning av min gamla bil (Smart Forfour Brabus) och han gav ett väldigt positivt intryck. Mycket service minded trots att han inte kunde hjälpa med den bilen.
Jag är iaf klart nyfiken och är på om han mappar EcuFlash. Sköter du alla kontakter?
🙂
Patrick19 januari, 2012 kl. 10:16 #225684Gyver
DeltagareBeroende på pris och tidpunkt så är jag med 🙂
1#Jan Kvarnström, mappning av Syvecs STI-95,extra allt, efffekt +700,E85
2#Jan Kvarnström ecutek 2005 Forester 2.5XT, större turbo, 300Bhp,95 oktan
3#Pontus, mappning ecutek 1999, E85, VF34, 800cc spridare, 350+
4#Svante, mappning&ecu
5#Joacim Tegefeldt Impreza STI 2005, Simtek E85, originalmotor, 1000cc spridare, MD312T
6#Lars-Erik, mappning Link E85 GT35R,byggd motor ~700Bhp
7#Roger Ring, mappning ecutek E85 (har licens Per Johansson)
8#Patrick P931, mappning EcuFlash, 07 FXT automat ”STIficerad Steg 2”, ”så långt kolvarna lever säkert”, 95 oktan.
9#David Johansson, mappning av Link G4, STI -99, 98-oktan, 2.1 stroker, Lateral MD321H-Billet, effekt runt 400hk. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.