SSC Annonser Säljes – Delar Intressekoll 5vxl Type R låda

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    BVS-Robban
    Deltagare

Tänkte kolla om någon är intresserad av 5vxl Type R låda med DCCD funktion.
      Lådan är nygenomgången med bytta synkisar, lager osv av Jerka a.k.a SGM samt tommy Nilsson. Nyskick med andra ord har rullat ca 300mil sedan dess.
      Tänkte även skicka med kardan, spakställ, bakre diff(lamelldiff) drivaxlar bak, hubbar, bromsar you name it…
      Komplett för montering i Impreza GT.
      Lådan är mer hållbar än traditionell GT låda då utväxlingen är MYCKET tätare ! DCCD funktionen gör den gudomlig att köra med då man kan ställa drivningen mellan axlarna dvs överstyrd till understyrd …
      Enbart lådan passar inte mt GT:s bakaxel(fel utväxling) utan darför behövs hela kittet !
      Kan även stå för montering i ev köpande bil

Prisförslag mottages

/ RB som går i planeringstankar vad man ska göra över vinter 🙂
      Finns ju massor med affärer som säljer turbo, spridare, etanol osv osv osv

😀

b20mannen
      Deltagare

Här finns intresse.

Vad är det för utväxling?

Har inte funderat så mycket på prisfrågan bara.

hermelinen
        Deltagare

Antar att det är en STI liknande låda.
          Vad är det för pris som gäller? Jag är inte så bra på att buda 🙂

b20mannen
          Deltagare

Rätta mig om jag har fel, men vi pratar väl om en R-låda, som är samma som tidiga (före STI) lådan men som har DCCD och är klart starkare än en vanlig gammellåda?

Följdfråga: Har den drev för hastighetsmätare, eller sitter där en plugg?

syke
            Blockerad

Om det är samma lika låda som i min bil (vilket jag antar att det är) kan jag nämna att vid ca 120 km / h på 5:ans växel ligger man på 4000 rpm.

Underbar drevning tycker jag, men kanske inte passar de som kör mycket motorväg. 🙂

BVS-Robban
              Deltagare

Jepp förmodligen samma lika som du har ”Syke”. Varvar ordentligt och passar inte vidare bra som pendlarbil med den lådan. Bana däremot :7
                Strippen x( får växla alldeles för mycket för det..
                Ja den skall vara starkare än GT:s lådan men samma lika drev men tackvare att utväxlingen är tätare hamnar det mer material när dreven väl kuggar ihop och detta gör den starkare (rätta mig om jag har fel). MEN några 500+ så har du drevsallad så det står härliga till !

SecretAgentMan
                Deltagare

ÄÄääähh…bygg lådan med starkare pryttlar, 6-pet kommer inte förbättra något direkt vad gäller stripkörning (dock är drevningen snarlik som en GT på högsta växeln).

Du behöver en riktig drevsats i lådan bara, resten är ju riktiga finbitar. 🙂

/J

BVS-Robban
                  Deltagare

Jag ska inte åka strip skrev bara att lådan inte är bra för det ändamålet. Jag funderar på att byta låda för att kanske kliva över gränsen vad den pallar. Då känns 6pet mest aktuellt.

griml0ck
                    Deltagare

jag tycker lådan är helt underbar och kan rekommendera den till vem som helst 🙂 Det går att växla väldigt snabbt med den jämfört med GT lådan. Tycker faktist den är skönare än 6 växlade. Fast den är ju inte starkare. Men ligger man ~300 hk så är den helt perfekt.

b20mannen
                      Deltagare

Jag är nog inte intresserad längre, då jag vill ha en toppfart på cirka 270.

BVS-Robban
                        Deltagare

Det är väl inge problem ?!?! Varva mera bara !!! 😀

b20mannen
                          Deltagare

Det är väl inge problem ?!?! Varva mera bara !!! 😀

Jag tänker byta låda för att kunna köra stormotor.

Hm? 9000 rpm med en 257-motor?? 😮

Då kan jag framkasta att lådan har blivit världens snabbaste plockepinn innan man hunnit gasa sig upp dit. 😀

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.