SSC Allmänt snack Allmänt småprat Intressekoll Gruppköp av nerlackning?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Guailo
    Deltagare

Tja!

Jag funderar på att lacka ner bilen… gör ni också det?

Ni vet själva varför och att det handlar om den plast som är svart i underkanten av karossen. =)

Jag har en bekant som kan greja lackjobben åt oss till ett rätt bra pris, ca 1500 per bil, under förutsättning att vi levererar plasten nerplockad så dom slipper fippla med det. Jag sticker inte under stolen med att dom har dåligt med jobb just nu, så därför kan dom koncentrera sig extra mycket på just våra prylar just nu.

Dom är bra lackerare, har gjort en del utställningsbilar osv. Dom hade väl med 2-3 bilar på Streetcarfest i höstas iaf.

Geografiskt lackas det i Uppsala och jag bor i Stockholm, så upptagningsområdet är ju här i krokarna. Vill nån från V-ås haka på är det ju fritt fram (gäller alla förresten) som kan leverera delarna till lacken själva. Jag tar ansvar för att styra upp det här i stan iaf.

Jag tänkte komma till skott rätt snart, kanske till månadsskiftet eller före det beroende på hur många intressenter det finns?

Mvh,
      Peter

Strat
      Deltagare

Bra initiativ! Lämnade dock mina kjolar på omlack igår…

Guailo
        Deltagare

Hehe min timing är alltså som vanligt… 😛

Jag fick just ett mail, 1300:- om vi fixar fram minst 4 bilar.

Äljen – hur gjorde ni på ”framsidan” när ni fixade era? Köpte upp monteringsjobben av en verkstad separat?

Nån i närheten som vill fixa med monteringen, ska vi göra själva eller köpa in tjänsten – vad tycks? Jag bor rätt nära Kindwalls i Barkarby så vi kan beställa nya monteringsprylar där i förväg – det kommer ju nästan garanterat jävlas… 😉

/Peter

AK_Impreza
          Deltagare

jag vill ha nedlackning 😛 😛 😛 skulle man kunna ta huvgälar & vinge & backspeglar samtigt? (jag kommer troligtvis ha problem o få bort plasten,som som är intresserad av att hjälpa till?) ps.bor nära uppsala!

Guailo
            Deltagare

Tja!

Jag snackade med honom lite om sånt här. Det byts ju plast i mängder på våra bilar verkar det som.

Självklart kan du lacka huvgälar, vingar, dimljuskåpor, backspeglar osv vad ni nu vill ha lackat. Jag ville ha nerlackat, så jag startade den här tråden.

Han ger 25% rabatt till alla SSI-are, bara ni säger att ni är med i klubben. Oavsett vilken bil ni lackar – det behöver inte vara Subbor alltså…

Vill du att jag skall höra om priset, eller ska du göra det själv?

Åk och visa om du bor i närheten, så blir det bäst tror jag. 😀

Du får PM med kontaktuppgifterna.

/Peter

Guailo
              Deltagare

Hur blev det nu då?

Bara jag som vill ha enkel nerlackning?

AK_Impreza ville ju ha, men skulle lacka annat i samma veva, och en till skulle lacka fler delar…

Är alla andra Stockholms-subbor redan nerlackade?? 😮

Vi hörs, det börjar dra ihop sig. Jag lackar mitt före månadsskiftet om allt går väl.

Mvh,
                Peter

Niklas
                Deltagare

Äljen – hur gjorde ni på ”framsidan” när ni fixade era? Köpte upp monteringsjobben av en verkstad separat?

Vi var tre bilar som åkte till en verkstad och fick avmonterat, sedan tog en av oss delarna, märkte upp vilken färg de skulle ha och åkte till lackeraren. Där hämtade vi dem och åkte tillbaka till verkstan för montering.

Vi hade fixat ett fast pris på av- och påmontering samt för lackningen.

Sidokjolarna klarar man av att montera av själv men de där bak kan bråka riktigt mycket om det vill sig illa! 😮

Guailo
                  Deltagare

Tack för svaret Niklas!

Det blir nog så att jag ger mig på det själv – det är ju bara plast – hur mycket kan det strula?? 😛

Den bak har jag studerat konstruktionen på i vintras, den ville liksom av mitt under iskörningen på Ekerö efter att jag mötte en Ibiza på väg åt FEL HÅLL på högfartsbanan… ;(

Det var mest sidoclipsen jag oroade mig för, så vi får väl se hur det går.

/Peter

Guailo
                    Deltagare

Tjosan!

Du fick PM… =)

/Peter

alrik
                      Deltagare

Vi har lack på G i Västerås, ett par bilar i den vanliga silver (729 – om minnet inte sviker mig), men det är lite flytande när det blir av./J

Kan det bli lite blått då också kanske?

/ Mikael

modulated
                        Deltagare

MatsN
                          Guailo No Worries. 😛 Men hur ska du kunna dra husvagnen när du sänkt bilen? Den kommer få för mycket framåtlut? 😛 😀 /PMan får väl lasta den bakre delen av husvagnen med bly…så ska nog bakändan åka upp en del på bilen. Det kommer nog bli perfekt :P.mvh Mats N

Du borde väl isf lasta främre delen i husvagnen full med bly för att
                          uppnå önskad effekt? Annars lär framläppen ryka all världens väg.
                          😀

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

Manor
                          Deltagare

No Worries. 😛 Men hur ska du kunna dra husvagnen när du sänkt bilen? Den kommer få för mycket framåtlut? 😛 😀 /P

Man får väl lasta den bakre delen av husvagnen med bly…så ska nog bakändan åka upp en del på bilen. Det kommer nog bli perfekt :P.

mvh Mats N

Manor
                            Deltagare

Skall bli skoj att se Mats åla fram med sin bil. Den är redan låg som den är, speciellt med nya läppen. Han kan glömma att åka ner i mitt garage igen. Eller ner kommer han men inte upp igen! 😀

F-n också…tänkte inte på det ;). Äsch, det får väl bli till att backa ut ur ditt garage…eller stapla upp plankor :D.

mvh Mats N

Manor
                              Deltagare

Tja Mats!PÅ min eller Jerrys lackomgång? :* Det kanske dags att dela upp tråden för att undvika förvirring, eller haka på till U-Sala där det drar ihop sig för lack innom kort?/P

Sorry, detta gällde Jerrys lackomgång. Jag ska ändå dit för sänkningen. Sorry för trådkapningen :(.

mvh Mats N

Manor
                                Deltagare

Vi har lack på G i Västerås, ett par bilar i den vanliga silver (729 – om minnet inte sviker mig), men det är lite flytande när det blir av./J

Tjohej Jerry !

Royal Silver har färgkod 792 :).
                                  Det lutar väl åt lackning efter PowerMeet i Värsterås, då Freddan är lite för bizzi innan dess.

Kjolar, bakspoiler är redan bokat…front, läpp/plog samt backspeglar har jag funderingar på.

Jag är med andra ord PÅ ;).

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.