SSC Allmänt snack Träffar Intressekoll/Inför: Konbana på Vårgårda flygfält 4/11

• Detta ämne har 110 svar, 5,457 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Grusdraparn.
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 111 totalt)
  • Författare
    zwift
    Deltagare

Kort fråga,

Vem eller vilka kommer vägen via Borås mot Vårgårda på lördag??

Tobe/Borås

challe
      Deltagare

Kort svar: Jag
        Kort fråga: När???

zwift
        Deltagare

Vi bör la va på platts 09:30.
          Men ja vet varken var flygfältet ligger å inte alls hur lång tid det tar att åka te vårgårda från Borås,,

Tobbe/Borås

Mats
          Deltagare

Vem ser till o ta med sig digitalkamera? Jag äger ingen så tyvärr får nån annan se till så dagen blir dokumenterad.

Det kommer att finnas grill på området. Kommer att bli borta vid fallskärms-föreningens klubbhus. Finns visst ett visst antal liter flygbränsle så det finns 1 ställe där vi får grilla. Samma gäller rökning om jag fattade det hela rätt.

Om allt klaffar så kommer jag ha med mig en lastbil upp så man kan plocka ur sina grejer och lägga på flaket. Vi kommer tyvärr inte att få tillgång till något utrymme i hangaren. Fällskärmskillarna hade heltäckningsmatta i sin hangar så… 😀

Nu hoppas vi bara på fint väder på lördag.

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

challe
            Deltagare

Det tar iaf 30 min till Alingsås från Borås. Och det ser ju ut att vara ungefär lika långt till Vårgårda. så en timme är nog inte dumt att räkna med.

http://kartor.eniro.se/query?mop=mc&what=map&mapstate=1%3B1562200%3B6899163&map.x=208&map.y=318

Sen ska man ju hitta till flygfältet oxå, men det kan ju inte vara så svårt.

challe
              Deltagare

Vem ser till o ta med sig digitalkamera? Jag äger ingen så tyvärr får nån annan se till så dagen blir dokumenterad.Det kommer att finnas grill på området. Kommer att bli borta vid fallskärms-föreningens klubbhus. Finns visst ett visst antal liter flygbränsle så det finns 1 ställe där vi får grilla. Samma gäller rökning om jag fattade det hela rätt.Om allt klaffar så kommer jag ha med mig en lastbil upp så man kan plocka ur sina grejer och lägga på flaket. Vi kommer tyvärr inte att få tillgång till något utrymme i hangaren. Fällskärmskillarna hade heltäckningsmatta i sin hangar så… 😀 Nu hoppas vi bara på fint väder på lördag.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Tuggarn har väl en?
                Jag äger också en och den kommer följa med som handbagage

Mats
                Deltagare

Hepp. Inte svårt alls o hitta. Sväng av vid McD och sväng sedan vänster under E20. Kör 300-400m så har du fältet på vänster sida. Missar du det så skall du kolla upp din syn 😉

Mats GBG
                  Regionsansvarig Göteborg

zwift
                  Deltagare

Verkar vara ungefär 4,5 mil te vårgårda från Borås,,så om vi möts vid Mcdonalds knalleland strax innnan nio så bör vi hinna,,men att hitta sen e ju ett annat problem,,,

Men det ska vi nog lösa tror jag,,

Tobbe/Borås

challe
                    Deltagare

Då ses vi 🙂

oskar
                      Deltagare

Vem ser till o ta med sig digitalkamera? Jag äger ingen så tyvärr får nån annan se till så dagen blir dokumenterad.Det kommer att finnas grill på området. Kommer att bli borta vid fallskärms-föreningens klubbhus. Finns visst ett visst antal liter flygbränsle så det finns 1 ställe där vi får grilla. Samma gäller rökning om jag fattade det hela rätt.Om allt klaffar så kommer jag ha med mig en lastbil upp så man kan plocka ur sina grejer och lägga på flaket. Vi kommer tyvärr inte att få tillgång till något utrymme i hangaren. Fällskärmskillarna hade heltäckningsmatta i sin hangar så… 😀 Nu hoppas vi bara på fint väder på lördag.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Jag kommer upp och kollar (blir inget påställande av svarten 🙁 )
                        Kanske kan köra ett par varv me min WRC ford 😀 😀 😀
                        Tar givetvis med mig kameran.

//Oskar

PetterSolberg
                        Deltagare

diverse saker kan ju läggas i mitt garage annars.. fast det är ju lättare på plats iofs.. när kommer du mats? antar att du behöver hjälp med lite saker och så? eller ska vi börja med banan när alla kommit eller hur gör vi?

Patrik
                          Blå WRX-01

specialized
                          Deltagare

Den stora frågan är väl om isen/snön kommer att försvinna ?
                            Hur ser det ut Petter ? 😉

simo
                            Deltagare

SMHI lovad mig 10-15 grader på lördag 🙂

/U – som kommer att dyka upp lite tidigare o hjälpa till med banan.

PetterSolberg
                              Deltagare

Har inte kollat banan, kan svänga forbi imorgon och ge lägesrapport om det är isdäck på som gäller..

Patrik
                                Blå WRX-01

Lundgren
                                Deltagare

Tänkte hänga med och kika lite. Blir tyvär ingen körning.
                                  Kommer till Mcdonalds knalleland strax innan nio.

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 111 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.