- Detta ämne har 10 svar, 1,503 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 6 månader sedan av Adelante.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2016 kl. 08:43 #34514AdelanteDeltagare
Hej allihopa! (Varning för långt inlägg)
Jag vet inte i dagsläget om vi som klubb har någon deal på eventuella klubbkläder eller så men jag har en kollega som jobbar med webdesign och marknad med ett företag som gör just profilkläder.
Dom är i farten med att sjösätta ett nytt koncept för föreningar och klubbar och när hon berättade om detta för mig imorse så tänkte jag på oss.
Konceptet går ut på att föreningar får en “egen” webshop inuti detta företags redan befintliga webshop. Där man kan gå in och beställa hoodies, t-shirt, piké och allt vad vi som klubb väljer ska finnas tillgängligt. Det fina i kråksången är att vi som klubb inte behöver beställa “minst x stycker tröjör” osv, ingen medlem behöver administrera detta överhuvudtaget, Utan om man som medlem vill ha en tröja med vår logga på t.ex, så surfar man in på denna site och väljer ut en av oss redan utvald modell. (Dvs, t.ex. styrelsen i klubben får välja vilka olika modeller av tröjor, mössor osv, man ska få beställa som medlem.)
Man betalar direkt till detta företag och får tröjan skickad hem till sig. Ingen annan i klubben behöver bli indragen, alla kan gå in och köpa själva när dom vill.
Prisexempel på en blå hoodie med loggan tryckt på ryggen är ca 300kr + frakt, blå t-shirt med tryck på ryggen ca 130 + frakt. Oavsett om tre medlemmar skulle beställa eller om 300 skulle beställa. Det fina är som sagt då att ingen behöver personligen rodda i detta och ta in betalningar och skicka ut tröjor osv. Utan man betalar själv i denna webshop och får det hemskickad till sig själv.
Så vad tror ni, är detta något som skulle vara intressant för klubben? Eller har vi redan någon deal för klubbkläder? 🙂
24 februari, 2016 kl. 08:54 #281270ZlasherDeltagareDetta låter som en dröm. Bra jobbat:) Vi har inget bra system för detta idag, Så jag tar upp detta med styrelsen så återkommer jag.
24 februari, 2016 kl. 08:58 #281275AdelanteDeltagareDetta låter som en dröm. Bra jobbat:) Vi har inget bra system för detta idag, Så jag tar upp detta med styrelsen så återkommer jag.
kul! 🙂 Ja gör så! 🙂
24 februari, 2016 kl. 09:52 #281272BubuDeltagareDetta låter som en dröm. Bra jobbat:) Vi har inget bra system för detta idag, Så jag tar upp detta med styrelsen så återkommer jag.
Håller med, låter som en dröm. En dröm som nästan inte kan vara sant. 😀
24 februari, 2016 kl. 10:15 #281276AdelanteDeltagareHåller med, låter som en dröm. En dröm som nästan inte kan vara sant. 😀
Helt sant, jag lovar! 🙂 Min kollega som utvecklat detta företags webbshop, och även var den som kom på hela idén, har själv testat med sin hundbruksklubb.
24 februari, 2016 kl. 18:55 #281271koaaNDeltagareVäldigt intressant! 🙂
24 februari, 2016 kl. 22:48 #281269tendencyDeltagareLåter ju grymt! Kan vi skaka fram lite snygga motiv, så att klubbmedelmmar kan få vara med och bestämma vad som är snyggt? 🙂 Hoodien på bild ser ju bra ut. Hur ser pikén ut? Och de övriga plaggen?
25 februari, 2016 kl. 06:37 #281277AdelanteDeltagareLåter ju grymt! Kan vi skaka fram lite snygga motiv, så att klubbmedelmmar kan få vara med och bestämma vad som är snyggt? 🙂 Hoodien på bild ser ju bra ut. Hur ser pikén ut? Och de övriga plaggen?
Så ser T-shirt ut, vanlig t shirt alltså 🙂
Så här ser piké ut:
För att förtydliga så kostar det inte en spänn vare sig vi väljer 3 olika modell / färgkombo eller 30 olika modell/färgkombo i “vår” föreningsshop på deras hemsida så att säga. 🙂
Men någon sorts enhällighet kan ju vara kul ;). Min initiala tanke är typ blåa eller svarta kläder med SSC loggan på bröst eller rygg beroende på modell. 🙂 Eventuellt kanske rosa för damerna i klubben(eller de herrar som vill, jag dömer ingen 😀 ), det är ju också en Subaru färg dessutom 😉
25 februari, 2016 kl. 06:45 #281273BubuDeltagareDet låter kanon ju!
25 februari, 2016 kl. 07:44 #281274SaraWKeymasterLåter perfekt
10 maj, 2016 kl. 07:05 #281278AdelanteDeltagareVad tycker folk? Vill ni att jag ska gå vidare med detta? Behöver isåfall enbart våra loggor, så högupplösta som möjligt, och kanske lite åsikter på hur eventuella tröjor ska utformas. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.