› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Intressekoll: Komplett motor 2.5l
- Detta ämne har 4 svar, 1,109 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av
klew.
-
FörfattareInlägg
-
10 juli, 2010 kl. 19:55 #23693
klew
Deltagare_-EDIT-_
…::::MOTORN SÅLD!!!::::….
Säljer av min nya motor pga lagt projektet på is ett tag…
Motorn är en komplett 2.5l STi byggd av lateral performance i uk. Blocket är ett 2.5l sti-block med laterals egna smidda kolvar och stakar, topparna är från en 2l sti-motor och en MD321T turbo. Även 3bultat grenrör och uppipe ingår.
Motorn är byggd för att klara 500hk för every day usage, är provstartad och provkörd c:a 100 mil. Mappad i UK på 437HK 640NM (papper finns).
Delarna som sitter i betingar ett nyvärde av ~170k + byggkostnad men det är inte riktigt så mkt jag hade tänkt ta för den.
Har även en twinplate kolfiberkoppling från carbonetic som sitter på motorn helt ny och aldrig använd. (Inköpspris ~15k)
Bilder går att ordna vid intresse. Har även mer info för den sugne.
Prisidé:
Komplett motor inkl koppling: 95k, viss prutmån finns.
Komplett motor exkl koppling: 85k, viss prutmån finns.Jag vet att det är mycket pengar, men Kvarnis och säkert fler på forumet kan intyga att det är ett väldigt bra pris med tanke på vad man får för pengarna. Det är ingen budgetbyggd hittepåmotor vi pratar om här.
SÅLD!!!
MVH
JohanSÅLD!!!
14 juli, 2010 kl. 22:11 #205048klew
Deltagarebump nytt pris samt bestämt mig för försäljning
15 juli, 2010 kl. 06:15 #205047Kvarnis
DeltagareSitter väl fuelrails +spridare slangar +att du även har en fpr till motorn dvs är väl bara sensorer+kabel härva för att få en komplett motor.
DVS detta är tok billigt.
Jag har skaffat fram allt ovh vet vad delarna gick på om man säger som så.15 juli, 2010 kl. 12:14 #205049klew
DeltagareSitter väl fuelrails +spridare slangar +att du även har en fpr till motorn dvs är väl bara sensorer+kabel härva för att få en komplett motor.
DVS detta är tok billigt.
Jag har skaffat fram allt ovh vet vad delarna gick på om man säger som så.stämmer bra det, det är bara sensorer och härva som krävs men de flesta som har en impreza har också dessa delar…
29 juli, 2010 kl. 09:02 #205050klew
DeltagareMer fakta från motorbyggaren:
ej257 sti2.5ltr short block brand new
custom lateral wiseco piston kit
custom lateral crower rod set
acl race bearings
roger clark oil pump
water pump
arp head studs
new tensioner
brand new sump
and all gaskets needed to build engine
also new cambelt

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.