- Detta ämne har 80 svar, 11,391 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 5 månader sedan av Daniel666.
-
FörfattareInlägg
-
17 juni, 2015 kl. 12:59 #275550Christian SDeltagare
det brukar vara 95db som gäller på dom flesta bankörningarna så klarar den det ska det väll vara lugnt.
17 juni, 2015 kl. 13:23 #275547KoffeKeymasterÄr ju dock inte helt lätt att mäta själv under en fullgasrepa 🙂
17 juni, 2015 kl. 17:27 #275582VinceKeymasterInget värde angivet = ingen mätning kan utföras!
Bilarna som skall köra skall vara gatgodkända (läs besiktigade av akrediterad bilbesiktning) och förutom för nya bilar så finns det inga gränsvärden på hur mkt en bil får låta. Detta innebär att på samma sätt som på en bilbesiktning så är det enbart en bedömningsfråga. Låter en bil MYCKET för mycket så tar vi upp det då. Jag tror inte att nån av våra bilar låter så mkt.
Vi ska inte lägga för mkt krut på detta så nu är denna diskussion över.
1 juli, 2015 kl. 12:33 #275583VinceKeymaster1. Vince – Betalat 781
2. Rallyjohan – Betalat 781
3. Joajan – Betalat 781
4. Descooby – Betalat 781
5. Inzolino – Betalat 781
6. Johan (BMW) (Kompis till Inzolino) – Betalat 781
7. Nitin (Alfa Romeo) (Kompis till Inzolino) – Betalat 781
8. Tobiasr – Betalat 781
9. MartinS (Astra GSi) – Betalat 681
10. Kamikaze – Betalat 681
11. Challe – Betalat 681
12. Hightone – Betalat 781
13. Johan (Mazda RX7 TII-91) (Kompis till Inzolino) – Betalat 781
14. Peter (BMW 335i) (kompis till Vince) – Betalat 781
15. Henrik (antingen BMW 123d eller saab 9-3 aero) (kompis till Peter) – Betalat 781
16. Johan (STI 2011)(Kompis till Vince) – Betalat 781
17.Hemlig gäst. Han är visst nån känd familjefader och kör en bil känd av bilsportsläsarna :D. (han kommer att köra några av mina repor så det inte påverkar körtiden för andra d—0.o—b.)2 juli, 2015 kl. 04:50 #275593FiddeFulingKeymaster1. Vince – Betalat 781
2. Rallyjohan – Betalat 781
3. Joajan – Betalat 781
4. Descooby – Betalat 781
5. Inzolino – Betalat 781
6. Johan (BMW) (Kompis till Inzolino) – Betalat 781
7. Nitin (Alfa Romeo) (Kompis till Inzolino) – Betalat 781
8. Tobiasr – Betalat 781
9. MartinS (Astra GSi) – Betalat 681
10. Kamikaze – Betalat 681
11. Challe – Betalat 681
12. Hightone – Betalat 781
13. Johan (Mazda RX7 TII-91) (Kompis till Inzolino) – Betalat 781
14. Peter (BMW 335i) (kompis till Vince) – Betalat 781
15. Henrik (antingen BMW 123d eller saab 9-3 aero) (kompis till Peter) – Betalat 781
16. Johan (STI 2011)(Kompis till Vince) – Betalat 781
17.Hemlig gäst. Han är visst nån känd familjefader och kör en bil känd av bilsportsläsarna :D. (han kommer att köra några av mina repor så det inte påverkar körtiden för andra d—0.o—b.)d—0.o—b Kan de vara så illa att det är en Fård tro? :p:D
2 juli, 2015 kl. 15:46 #275584VinceKeymasterd—0.o—b Kan de vara så illa att det är en Fård tro? :p:D
😀
3 juli, 2015 kl. 21:29 #275607tobiasrDeltagareFinns det toaletter och nånstans att förvara grejer?
Ställde samma fråga till Vince över sms och det finns både toalett och möjlighet att låsa in prylar d—0.o—b
5 juli, 2015 kl. 06:20 #275620MartinSDeltagareStort tack till Vince för arrangemanget, och att jag fick vara med och köra med mina lilla röda. Jättekul att träffa alla andra förare också, en kanondag!
/Martin
5 juli, 2015 kl. 07:50 #275594FiddeFulingKeymasterHåller helt med tidigare talare.. Stort tack till Vincent för en toppen dag.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
5 juli, 2015 kl. 11:17 #275585VinceKeymasterTack allihpa för att ni gjorde dagen till vad den blev d.v.s. en kanon dag d—0.o—b med kanon väder, grymma bilar och ännu grymmare människor.
Jag tycker att allt flöt på mkt bra och alla skötte sig ordentligt. Det blev inga större avåkningar eller maskinras.
Tidtagningsutrustningen fungerade oklanderlig. Det blev bara 11 tider (av 243 st) som stoppades och detta p.g.a. att cellen in var tillräcklig bra i linje med reflektorn (nån hade visst snubblat på sladden 😉 )Jag vill speciellt tacka Daniel, Christian S och Henrik för den stora hjälpen ni gav mig.
Daniel: Du har fixat allting vid starten samt besiktigat de flesta bilar. Utan dig hade vi aldrig kunnat starta i tid d—0.o—b:).
Christian: Tack för hjälpen med banläggning (det tog, trots att allt var rätt bra förberett, ca1,5 t att lägga banan). Dessutom så är du en hjälte som har suttit hela dagen i värmen och tagit hand om tidtagningen d—0.o—b:) vet inte hur jag ska kunna tacka dig tillräckligt.
Henrik: Många sade till mig att de hade uppskattat din morgondragning om körteknik oerhört mkt d—0.o—b:).Hoppas vi syns igen nästa gång.
//Vince
5 juli, 2015 kl. 12:04 #275586VinceKeymasterHär nedan kommer tiderna från gårdagens körning. Eftersom detta handlar om förarutveckling så har jag sammanställt tider på följande sätt för varje förare: Sämsta tid, Bästa tid och tidsutveckling imellan dessa tider.
Bästa förbättring för dagen blev RallyJohan.
Jämnaste 2 tider blev Tobiasr
Snabbaste tid för dagen blev Farsan.
ALLA har förbättrat sina tider och det är exakt vad detta handlar om d—0.o—b:).Tiderna (m:ss,00) blev som följande (i startnr. ordning):
1. Rallyjohan Subaru
Sämsta tid: 1:54,29
Bästa tid: 1:26,96
Förbättring: 0:27,33
Bästa förbättring för dagen! Bra jobbat! d—0.o—b3. Descooby Subaru
Sämsta tid: 1:20,80
Bästa tid: 1:06,91
Förbättring: 0:13,89
4. Inzolino Subaru
Sämsta tid: 1:33,08
Bästa tid: 1:17,26
Förbättring: 0:15,82
5. Kamikaze Subaru
Sämsta tid: 1:18,81
Bästa tid: 1:08,25
Förbättring: 0:10,56
6. Johan BMW
Sämsta tid: 1:34:17
Bästa tid: 1:12,88
Förbättring: 0:21,29
7. Nitin Alfa Romeo
Sämsta tid: 1:32,25
Bästa tid: 1:18,01
Förbättring: 0:14,24
8. Vince Subaru
Sämsta tid: 1:11,36
Bästa tid: 1:05,36
Förbättring: 0:06,00
9. Tobiasr Subaru
Sämsta tid: 1:37,54
Bästa tid: 1:18,75
Förbättring: 0:18,79
Jämnaste 2 tider (och det var hans bästa tid) 2 ggr 1:18,75. Första kl. 13:03:12 och andra kl. 16:02:17. Bra jobbat! d—0.o—b
10. MartinS Opel Astra GSI
Sämsta tid: 1:21,65
Bästa tid: 1:14,53
Förbättring: 0:07,12
11. Hightone Subaru
Sämsta tid: 1:28,97
Bästa tid: 1:16,41
Förbättring: 0:12,56
12. Challe Subaru
Sämsta tid: 1:16,78
Bästa tid: 1:06,72
Förbättring: 0:10,06
13. Johan RX7
Sämsta tid: 1:25,84
Bästa tid: 1:12,39
Förbättring: 0:13,45
14. Peter BMW
Sämsta tid: 1:23,85
Bästa tid: 1:15,34
Förbättring: 0:08,51
Henrik i Peters BMW 1:12,47
15. Henrik Saab/BMW
Sämsta tid BMW: 1:17,75
Bästa tid BMW: 1:11,60
Förbättring BMW: 0:06,15Sämsta tid Saab: 1:14,20
Bästa tid Saab: 1:10,59
Förbättring Saab: 0:03,61
16. Johan Subaru 14
Sämsta tid: 1:35,75
Bästa tid: 1:18,14
Förbättring: 0:17,61Vince i Johans bil
Sämsta tid: 1:09,07
Bästa tid: 1:08,71
Förbättring: 0:00,36
17. Farsan Ford special
Sämsta tid: 1:24,02 (med snurr 😉 )
Bästa tid: 1:04,71
Förbättring: 0:19,26
Snabbaste tid för dagen. Bra jobbat! d—0.o—b5 juli, 2015 kl. 13:52 #275608tobiasrDeltagareHåller med övriga! Jättebra arrangerat, kul med förargenomgång och att få tips under körning av ett proffs!
Å framförallt grymma människor som gjorde att man kände sig hemma direkt trots att man inte hade träffat någon av er förut! d—0.o—b
5 juli, 2015 kl. 15:33 #275587VinceKeymasterHåller med övriga! Jättebra arrangerat, kul med förargenomgång och att få tips under körning av ett proffs!
Å framförallt grymma människor som gjorde att man kände sig hemma direkt trots att man inte hade träffat någon av er förut! d—0.o—b
Ja vi är inte så farliga som vi ser ut ;).
Fick du min sammanställning på FB? (Är lite osäker hur pm funkar med personer som inte finns i vänlista.)5 juli, 2015 kl. 21:01 #275544challeDeltagareJa du vince detta fixade du ju kanonbrad—0.o—b:). Det va verkligen en riktig toppendag, grym bana och allt flöt på som det skulle.
Hoppas på en retur nästa år eller kanske redan till hösten6 juli, 2015 kl. 05:30 #275595FiddeFulingKeymasterJa du vince detta fixade du ju kanonbrad—0.o—b:). Det va verkligen en riktig toppendag, grym bana och allt flöt på som det skulle.
Hoppas på en retur nästa år eller kanske redan till höstenDär sa du något 🙂
Retur till hösten hade ju vart helt underbart så man kunde få en revanch på bil fan innan året är slut… så får man en anledning till o fixa den med 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.