- Detta ämne har 8 svar, 2,774 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Markus.
-
FörfattareInlägg
-
17 april, 2011 kl. 14:02 #25661MarkusDeltagare
Hej!
Ni har säkert sett att jag jagat garage i ett år i Stockholm och nu kan det äntligen finnas lite hopp… Saken är bara den att min vän tvekade lite på priset (drygt 2500kr/mån/pers) då hans bil också är väldigt dyr i drift. Förhoppningsvis går det in en tredje bil då lokalen är ca 70kvm men det vet jag inte än. Lokalen är innanför tullarna och ägaren skall höra av sig till mig snart. Han vill ha svar snabbt då.
Därför undrar jag nu om det finns fler i Stockholm som letar garage? Ifall inte just detta blir av är det bra att veta inför framtiden vilka som har behov och kan acceptera ett pris i trakterna 1700-2500kr/mån. Inga vinterbilar är önskemålet.
18 april, 2011 kl. 18:56 #222674MarkusDeltagareNu har jag kollat lokalen och det finns potential att bli ett grymt garage! El ingår inkl 3-fas! 70kvm+ och över 6 meter till taket. Loft för soffa finns redan 🙂 Mitt i centrala Stockholm -> helt crazy 🙂 Priset är nästan galet också med sina 7500/mån så tre personer vill vi vara. Nu är det jag och en lite tveksam kompis men han går att övertala! 🙂
Jag ser helst en skötsam och ordningssam person från SSC som den tredje personen. Vi vill helst inte ta in vem som helst från typ garaget/zatzy…
18 april, 2011 kl. 19:07 #222680TomKDeltagareDet är klart intressant. Men 3 bilar på 70kvm??
Man lär väl lätt kunna vara 5 bilar och ha gott om plats?
2500:- är lite saftigt det är mer än jag har i avg på min lght. 🙂18 april, 2011 kl. 19:17 #222675MarkusDeltagareMmm, det kanske går… Jag gör en ritning nu för att se hur man kan tänkas ha bilarna stå. Det går att ha en bil på vägen in när man är där och gör “dags-jobb”.
Jo samma här men nu betalar jag för två garage i Örebro så det blir inte så mycket extra för mig… och det känns lätt värt det. Jag kan maila över några bilder och en ritning senare ikväll eller i morgon så får du se hur det ser ut. Det är en trapp upp till loftet som är lite i vägen för en ev fjärde bil men den går att flytta och göra smalare…
Just nu är jag euforisk och behöver lugna ner mig lite 😉
19 april, 2011 kl. 08:24 #222673sykeBlockeradJag är grymt intresserad!
Edit: Flyttade tråden också.
19 april, 2011 kl. 20:01 #222676MarkusDeltagareJust nu är det bara jag och Syke som är klara. Vi behöver bli en till! Priset är 2500/pers.
Lokalen fixar nog inte fyra bilar tyvärr pga planlösningen såvida man inte vill ställa alla bilar på dollysar och packa tätt 🙂 Vi kan rulla dit en bil eller två för att se hur det kan tänkas funka men jag är skeptisk. Det lär dock finnas relativt stora utrymmen för däckförvaring för SSC-medlemmar…
Ingen mer som är intresserad av säker plats för mek?
1 maj, 2011 kl. 11:55 #222677MarkusDeltagareDet sket sig med garaget för att vi var för få. Finns det verkligen ingen mer av oss inom SSC eller nära vänner till oss som behöver plats i garage? Om det bara är Syke och jag är det knappt någon idé att leta för de flesta lokaler blir för dyra då 🙁
1 maj, 2011 kl. 12:12 #222679SnofiDeltagareHittar du en lokal i närheten av tullinge är jag villig att vara med och betala för det.
4 maj, 2011 kl. 21:48 #222678MarkusDeltagareMåste tyvärr svika er nu. Jag har fått klartecken för plats i ett riktigt grymt garage jag inte kan tacka nej till. Flyttar in på lördag som det ser ut nu och har lite svårt att förstå det, men det känns bra!
EDIT: Den här garageplatsen var ledig så sent som för någon dag sedan. http://www.zatzy.com/allmaent/375207-plats-hobbygarage-city.html
Det är dock problem med toksänkta bilar då det är andra källarplaner och en smal väg ner som jag förstod det…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.