SSC Allmänt snack Träffar Intressekoll: Mittsverigebanan

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Vill bara kolla hur intresset är bland våra medlemmar att få rasta våra bilar på Mittsverigebanan/Härnösands Motorpark.
      Sommaren 2009 körde vi storträffen på just denna bana vilket uppskattad av alla om man bortser från en spräng Y-koppling till IC och en rasad växellåda 😀

Så frågan är hur många är sugen på en träff under sommaren 2012.
      Enligt deras hemsida så kostar det runt 20.500:- för EN lördag eller söndag (08.00-17.00) Eller så bokar man helt enkelt på kvällen som enbart kostar (6.500:-) Prisskillnaden är stor och under en Juli månad så har vi inget problem med mörker på kvällstid direkt.

För de som vill så finns det en camping i närheten av banan som kostar lite och ingenting där vi kan skåla och surra hur dagens gasande har gått. Hur mkt det kommer att kosta per bil beror på hur många vi blir.

Så prata på och lämna ideér om vad ni tycker. Hittills är det jag och Janne (Ordförandet) som är taggad på just denna bana då den ligger bra till.

Länk till deras hemsida är http://www.motorpark.se/

Skål!

Surbarbro
      Deltagare

Jag är på!
        Var ju med förra gången.
        Lufta Leksaken, för första gången efter smällen då.
        Som det är nu, är det ju nära.
        Fin bana.
        Häng på!
        Kan ordna sovplats på vägen upp för de som har långt att åka.
        Tror att det är ca 15 mil härifrån.

dj_pelle
        Deltagare

Ja e på!

Andersson
          Deltagare

På om det inte kolliderar med någon annan träff.
            Pelle, det ligger 87mil från bruket 😉

Vince
            Keymaster

Högst troligt att jag inte är på mest pga av 2 saker:
              1. Det är alldeles för långt att åka för bara en dag.
              2. Jag kör hellre konbanor som är lite mer anpassade till min långsamma bil.

AndreS
              Deltagare

Jag är på.

Kvarnis
                Deltagare

Helt klart intresserad

veilside
                  Deltagare

Intresse finns JA!

Subarumicke
                    Deltagare

Är intresserad!!

Finns det inget Hotel man kan bo på? Camping, härbärgen,vandrarhem,vindskydd etc.. är lite lodisvarning att bo på 🙂

Andersson
                      Deltagare

Är intresserad!!

Finns det inget Hotel man kan bo på? Camping, härbärgen,vandrarhem,vindskydd etc.. är lite lodisvarning att bo på 🙂

Klart det finns hotell i Härnösand en mil norr om banan, men campingen/ stugorna är en upplevelse att bo i det vet Pedersen 😉

Kvarnis
                        Deltagare

Klart det finns hotell i Härnösand en mil norr om banan, men campingen/ stugorna är en upplevelse att bo i det vet Pedersen 😉

Vad ja me trooooooor du :D, Pedersen var trött dagen efter 😀

Micke jag bor ju bara ett stenkasst(Norrlandsmil ;)) från bana och kan ju finnas några kalla på kylning med 😀

Pedersen
                          Deltagare

Andersson & Kvarnis:
                            Nu förstår jag inte vad ni menar…. 😀 😀 😀

Kanske inte vore så dumt med en repris trots allt.

FeA
                            Deltagare

Intresse finns beroende på datum!

Vi åker alltid upp ett gäng i Maj för att ta första svängen banåka för säsongen, så det får inte bli för nära inpå för min del.

Andersson
                              Deltagare

Andersson & Kvarnis:
                                Nu förstår jag inte vad ni menar…. 😀 😀 😀

Kanske inte vore så dumt med en repris trots allt.

Ha ha ha minns du att du va där? Som att åka finlandsfärja 😉 Minns att skatorna kunde flyga in mellan springorna i dörren o tåg över allt och det lilla spelande tivolit i receptionen minns jag. Det va tider det.

.zip
                                Deltagare

Härligt att se så många intresserade.
                                  Lämna gärna synpunkter och ideér. När passar det bäst för alla? Under semestermånaderna eller tidigare? När vill ni köra och hur mkt är ni beredd på att betala? Under dagen eller kvällstid?

Subarumicke. Eftersom vi alla är ett gäng luffare så passar en camping oss perfekt 😉
                                  Nä men sist hade vi skitskoj på campingen. Vill man det så kan man även beställa buffé som sist va tacos. Det finns även en bastu på plats och ett vrålåk enbart i trä 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.