SSC Allmänt snack Allmänt småprat Intressekoll: Riktigt håriga Subarus på SSI

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Antar att det inte handlar om detta evenemanget då det redan är i maj?

http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=5635

pannan
      Deltagare

Antar att det inte handlar om detta evenemanget då det redan är i maj?http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=5635

Nej detta är månaden efter, men det är ett identiskt evangemang då Niklas L har frågat mig om jag och några till Subarus vill åka med i Juni.

Mvh
        J

pannan
        Deltagare
          simo
          Deltagare

Lysande Pannan!

Såg ut att vara en redigt snabb bana.
            Är det bara Subarubilar som kommer?

/U

pannan
            Deltagare

Lysande Pannan!Såg ut att vara en redigt snabb bana. Är det bara Subarubilar som kommer?/U

Träffade Niklas igår kväll då jag kikade lite mer på hans EVO IX, jag kommer att få mer info under dagarna angående detta.

Tyckte han pratade om att även några EVO:s skall med, vilket kan vara riktigt roligt. Sedan brukar det vara en hel del annat folk på dessa evangemang också.

Att banan ser snabb ut är det ingen tvekan om 🙂

Mvh
              J

pannan
              Deltagare

Den man skall tacka är Lövan som presenterar sådant här, riktig eloge till honom.

Groover
                Deltagare

Länk till bananhttp://rejsa.nu/bana_info.asp?alastaro

Alastaro är en riktigt trevlig bana. Frestar på bromsarna rejält så se till att det är fräscht/nytt på den fronten innan det bär av.
                  Banan ligger i ett gammalt grus/sandtag en bit ifrån allt annat så se till att ni har vad som kan behövas med er (Bromsvätska, bensin mm)eftersom det är en bit att åka för att fylla på.
                  Det finns en restaurang vid banan som brukar vara öppen vid arrangemang men i övrigt är det nada.
                  Det är ca 70 km från Åbo till Alastarobanan.

//Olle

pannan
                  Deltagare

Länk till bananhttp://rejsa.nu/bana_info.asp?alastaro

Alastaro är en riktigt trevlig bana. Frestar på bromsarna rejält så se till att det är fräscht/nytt på den fronten innan det bär av.Banan ligger i ett gammalt grus/sandtag en bit ifrån allt annat så se till att ni har vad som kan behövas med er (Bromsvätska, bensin mm)eftersom det är en bit att åka för att fylla på. Det finns en restaurang vid banan som brukar vara öppen vid arrangemang men i övrigt är det nada.//Olle______________________________5 fyror är fler än 4 elefantöl

Tackar tackar för infon.

BTW någon här som vet vart man kan köpa en bromsvätske-testare? Brukar inte vara så avancerade men skulle vara skönt att alltid ha med när man skall köra bana för att se att kvalitén är bra på vätskan.

Mvh
                    J

pannan
                    Deltagare

Lägger ut en intressekoll redan nu. Har fått en förfrågan av en vän till mig att leta reda på 4 st Subarus för ett event i sommar, 5 inkl mig.

Kravet på bilarna är att det skall vara något extra, dvs inga originalbilar. Eventet kommer att ske antingen i juni eller juli i sommar, datum kommer upp lite senare.

Den som följer med får gratis resa, hotell, banavgift m.m Det man står för själv är bensin,mat och en ev utgång på kvällen.

Eventet sker i Finland, man kan deltaga både i banåka och strippkörning om man vill men prio 1 blir banåka.

De som har intresse av detta PM:a mig vad Du har för bil och vad som är gjort med den.

Mvh
                      Johan

P.s kommer följa med några EVO:s också…så nu finns chansen att gräva ner stridsyxan mellan klubbarna 😀

pannan
                      Deltagare

Uppdaterar lite.

Fredagen den 2:a Juni bär det av med hemgång på kvällen den 3:e Juni.

Som det ser ut nu kan jag ta med mig 3 st bilar. Så vilka 3 st potenta bilar vill följa med och åka lite bana?

Banan vi skall åka på kallas lilla Nürnbürgring och ligger den också i Finland. Skall tydligen vara rätt teknisk och riktigt rolig att köra.

Färja, boende samt banavgift ingår. Det man står för själv är ev. mat och bensin.

Så PM:a mig snarast vid intresse!

Mvh
                        Johan

Niklas
                        Deltagare

Banan vi skall åka på kallas lilla Nürnbürgring och ligger den också i Finland.

Skall ni köra Ohninpoja-sträckan? 😀 😉 😛

pannan
                          Deltagare

Banan vi skall åka på kallas lilla Nürnbürgring och ligger den också i Finland.

Skall ni köra Ohninpoja-sträckan? 😀 😉 😛

Ingen aning vad den heter 🙂 Bara själva resan är kul den med. Att titta lite på andra bilar m.m

simo
                            Deltagare

3 post upp står det Juni….

/U

simo
                              Deltagare

3 post upp står det Juni…./U

Och iförsta stod det:”Eventet kommer att ske antingen i juni eller juli i sommar, datum kommer upp lite senare”…:*/Fürstenhoff.

Ja, just de…för 5 post sedan så kom ett datum…

/U

pannan
                                Deltagare

Lugna bananer nu 🙂 Finland är nästa vecka. Så vart fasen är alla håriga bilar?

STI-Red? hoho 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.