› SSC › Allmänt snack › Träffar › Intressekoll: SSI LegalRun Stockholm 5/8
- Detta ämne har 4 svar, 1,153 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2007 kl. 14:19 #14398
Falkestal
DeltagareOm man inte vill hålla hastighet får man komma ändå ?
Kanske starta en kvart efter den sista i ledet.
För hastighet kommer jag aldrig att kunna hålla 😀Men jag vill ju inte förstöra nått kanske måste anpassa sig 🙁
29 mars, 2007 kl. 14:29 #146537Niklas
DeltagareSjälvklart får du köra i vilken hastighet du vill, men då får du korv sist. 😛
EDIT: Exakt hur vi löser det vet jag inte, men självklart skall alla få vara med. Detta är i grunden en SSI träff där vi gör mer än sparkar däck. 🙂
31 mars, 2007 kl. 07:13 #146535Falkestal
DeltagareSjälvklart får du köra i vilken hastighet du vill, men då får du korv sist.
Hehe ok får väl köpa med mig 2 påsar bilar å snaska på under bilresan 😛
31 mars, 2007 kl. 07:50 #146534SecretAgentMan
DeltagareVarför inte ta gasandet på klubbens kommande storträff i maj istället och se Äljens grej här som en trevlig utflykt, man kan faktiskt ha rätt trevligt utan att köra som en buse med.
…och är det inte tufft nog så hoppar man helt enkelt över det här eventet?
/J
2 april, 2007 kl. 05:24 #146536Niklas
DeltagareDagen efter Action Meet i Stockholm samlas vi på en bensinmack strax norr om Stockholm för ett litet bilkörningsevenemang inom klubben. Det går egentligen ut på samma sak som OutRun – att åka bil längs roliga vägar. Men för att göra det hela mindre riskfyllt för arrangör och mindre intressant för polisen gäller det att hålla laglig hastighet från start till mål. Vinnaren (belönas med en fin dekal) är den som hamnar närmast den (av arrangören) bestämda tid som anses vara den optimala för sträckan.
Exakt rutt är ännu inte bestämd och kommer inte att göras offentlig förrän vid start. Då får deltagarna en karta och en roadbook för att ta sig från start till mål. Hela rutten håller sig borta från motorvägar och grusvägar. Vi skitar in oss på några sjukt krokiga små landsvägar i ett vackert sensommarlandskap.
Vid målgången hemma hos mig avslutar vi det hela med skön korvgrillning lagom till lunchen och sedan åker var och en hem till sig.
Se detta evenemang som en trevlig liten avslutning på helgen i Stockholm, oavsett om du har långt hem eller bor precis runt knuten.
100kr startavgift som betalas in i förskott som täcker upp för bensinpengar till arrangören, korv, korvbröd och läskeblask.
Passar datumet dåligt får ni gärna komma med förslag. Tidpunkt för start skulle jag se som kl 10 eller 11 men om det är för tidigt så är jag flexibel.
Visa intresse här så har vi något skoj att se fram emot i slutet av augusti.
EDIT: Ett idé jag fick nu är om vi skulle bjuda in EVO-klubben på detta också. Fast det beror lite på, om vi blir väldigt många SSIare så behöver vi ju knappast dryga ut startfältet ytterligare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.