SSC Annonser Säljes – Delar Intressekoll STI Brembo kit till GT(GC8), bakre

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Har ett bakre brembokit till GC8 modeller som jag eventuellt ska sälja. Kittet innehåller helt ny adaptersats för att oken skall passa GTn, helt nya handbromsbackar, brembo ok i mycket bra skick, brembobelägg nästan nya, samt helt nya bremboskivor(316mm). Allt som behvövs för att det ska funka på GC8(GT) ingår bara skruva dit och köra. Oken kommer från new age STI

Köpte detta till min bil men blev aldrig moterat utan funderar på skaffa ännu större bromsar både fram och bak.

http://www.impreza.nu/expo/albums/galna_kossan/BremboRear2.sized.jpg

http://www.impreza.nu/expo/albums/galna_kossan/BremboRear3.sized.jpg

pris 6800kr

Vid intresse, maila rtimbus@hotmail.com eller skicka pm

/r

STIred
      Deltagare

Ordinariepriset för bara monteringskittet för bromsarna inkl. handbromsbackar ligger på 195pund + frakt till Sverige mao runt 2400 hemma.
        http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/Rear/Rear_classic.htm
        Handbromsbackarna behöver bytas då gamla original inte kommer funka alls ihop med skivorna. Dessa har mycket tjockare gods för att få rätt diameter mot trumman.

Skivorna är som sagt helt nya, och beläggen nästintill nya, adapterkittet aldrig varit monterat

Det här kittet ska nog funka även på gamla STIer, etc. Så kom o handla har prylar överallt i garaget, behöver mera plats 😉

/r

Yonaz
        Deltagare

Sugen som fan…

STIred
          Deltagare

Sugen som fan…

Hör av dig om du vill. Kan säkert fixa en del rabatt till dig Jonas i så fall 😉

/r

STIred
            Deltagare

Nytt pris 6200kr

/r

Vio
              Deltagare

Synd att man redan har prylar själv, för detta är SATAN så billigt 🙂

Till alla ni andra: Tveka inte, KÖÖÖÖÖP!

STIred
                Deltagare

Synd att man redan har prylar själv, för detta är SATAN så billigt :)Till alla ni andra: Tveka inte, KÖÖÖÖÖP!

Ha ha kan sluta med att jag behåller kittet kanske ändå, finns inte jättemycket prutmån kvar iaf ;). Får i såfall bli brembo bak och nåt större bara fram. Funkar nog det med på en snabb GT 🙂

/r

Vio
                  Deltagare

Ja.. Det låter som en OK lösning *haha* 😀

STIred
                    Deltagare

6175kr 😀

/r

STIred
                      Deltagare

6150 kr 😉

Handbromsbackarna är större än original och kostar lite mer. Originalbackar funkar inte med det här kittet.

/r

Sternborn
                        Deltagare

Blir det några problem att få på 16″ fälg med dessa ok?
                          borde ju inte vara det då dom är rätt små till förhållande med brembo oken till fram..

klew
                          Deltagare

Blir det några problem att få på 16″ fälg med dessa ok?borde ju inte vara det då dom är rätt små till förhållande med brembo oken till fram..

Jag monterade brembo-ok runtom och bak går det nästan, tar i balanserings-klumparna… använder inte adapter-plattorna då jag har sti-hubbar bak men borde inte spela någon roll tycker jag.

Så svaret är… det kan gå… men får du ett gruskorn på fälgen kan det vara kört 😛

—————————————–
                            Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
                            http://www.garaget.org/?car=108359
                            Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
                            —————————————–

Kvarnis
                            Deltagare

Det berorpå fälgarna, man behöver normalt bara byta främre skivor/ok på ex new sti för att åka wally dubbait på 16″

STIred
                              Deltagare

Blir det några problem att få på 16″ fälg med dessa ok?borde ju inte vara det då dom är rätt små till förhållande med brembo oken till fram..

Det ska nog gå bra tror jag med. Körde med 16″ isdäck på min gamla STI 04 och med brembo bromsarna bak och det var inga problem. Fram fick jag byta till gt bromsar just för iskörningen.

/r

STIred
                                Deltagare

6100kr

/r

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.