SSC Allmänt snack Allmänt småprat Intresserad av Impreza 96-00

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jonte
    Deltagare

Jag har tänkt använda den året runt, vad bör jag tänka på ?
      Ungefär vad kostar det att köpa och installera en motorvärmare?
      Finns det något speciellt att titta/tänka på vid ev. provkörning av en svensksåld bil som gått ca. 15k mil men med fullstämplad servicebok?
      Även, är det någon här som känner till/äger RAO169?

Jag har även tittat på en wrx sti -96, vad för speciellt finns att tänka på med den (gått 8000mil)?

Stort tack på förhand!

Manor
      Deltagare

Satsa på en 99-00, dom har bättre grejer än dom tidigare, bla mappningsbar ecu, bättre bromsar fram, snyggare front och massa andra små uppdateringar.

Jag är av samma åsikt. 99-00 är KULT, speciellt om det är en kombi.

Mumin
        Deltagare

Satsa på en 99-00, dom har bättre grejer än dom tidigare, bla mappningsbar ecu, bättre bromsar fram, snyggare front och massa andra små uppdateringar.

Jag är av samma åsikt. 99-00 är KULT, speciellt om det är en kombi.

Brommsarna kan man ju diskutera 😛 men KOMBI is da sht 😀 kanon bil annars jag kör typ 200 mil per månand och NADA fel.. bör kanske fixa tystare system 😛

FeA
          Deltagare

Brommsarna kan man ju diskutera 😛

Vad menar du? Det sitter 2 kolvs glidok innan 99 och 99-00 fick samma bromsar som STIn fast i gjutjärn istället för alu som STIn hade…

97 kom 4-kolvsoken på STi’n, men även på endel 96’or. På min 96 STi sitter det 4-kolvs alu-ok i fram.

Jonte: Hade jag varit du så hade jag satsat på en STi. Kom hem i Söndags natt från en weekend i England, och av bara farten så följde det med en STi hem 😉
            Hade inte jag redan haft min GT som jag har kostat på såpass med pengar så hade jag lätt haft STi’n kvar och sålt GT’n, det är en mycket bättre bil, alla kategorier. Tycker man inte om kofångarna så kan man sätta på 99-00 ans. Jag har sådana liggandes, men jag vet inte om jag byta ut dom.

Bilen ska nu reggas i Sverige och sedan säljas (kommer att ta ca 1 månad med alla papper osv). Är du intresserad av en provtur så hör av dej, bilen är i riktigt bra skick – helt orginal.

Manor
            Deltagare

…STi’n kvar och sålt GT’n, det är en mycket bättre bil, alla kategorier.

Men ratten sitter på fel sida…det ska inte underskattas. Visst fungerar det säkert som ban- och lekbil men blir jobbigt som vardagsbil. Jag parkerar exempelvis i garage med kortläsare, och det skulle vara omöjligt (eller rättare sagt j-kligt jobbigt) att sitta på fel sida…det går ju inte ens att handla mat på McDonalds drive-in som en vanlig människa ;-).

syke
              Blockerad

…STi’n kvar och sålt GT’n, det är en mycket bättre bil, alla kategorier.

Men ratten sitter på fel sida…det ska inte underskattas. Visst fungerar det säkert som ban- och lekbil men blir jobbigt som vardagsbil. Jag parkerar exempelvis i garage med kortläsare, och det skulle vara omöjligt (eller rättare sagt j-kligt jobbigt) att sitta på fel sida…det går ju inte ens att handla mat på McDonalds drive-in som en vanlig människa ;-).

Jag parkade i garaget på jobbet idag med subban. Fungerade alldeles utmärkt OCH man fick motion när man sprang runt och drog kortet 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.