› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › iPod i bilen…kanske kan vara något !!?
- Detta ämne har 20 svar, 1,670 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
24 mars, 2005 kl. 12:03 #16137
modulated
DeltagareAnnars göra en ännu elakare lösning :).
http://www.griffintechnology.com/products/itrip/
Behöver jag säga att den svenska radiolagen inte tycker om den,
men va tusan.. :+// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
24 mars, 2005 kl. 12:46 #163598OzO
DeltagareJag tycker absolut att det kunde vara en idé! (I alla fall om man inte letar efter 100% stereomuppsljud!) Jag letar själv efter alternativ till både raggarn och subban. Funderade först på en FM sändare men är inte helt övertygad om kvalitén. Men en kabel känns bättre… 😀
Och en mp3-spelare har man ju funderat på länge… bara inte fått tummen ur. Antingen kör mp3 i mobilen eller köpa en till apparat… kan man koppla apparaten till bilstereon så är ju det en klar fördel.
Har annars funderat på en nyare bilstereo som kan köra DVD-skivor.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::24 mars, 2005 kl. 12:57 #163597syke
BlockeradBlir det en iMpreza då? :+
22 juli, 2005 kl. 04:55 #163610jenza
DeltagareMen määätz.. du har skillsen ta och lacka om den lite flashigt 😉
25 juli, 2005 kl. 21:23 #163613jenza
DeltagareOkok…funderar starkt på en Mstation jag : )
20 gb hdd som dockas in i datorn sen in dockningsstation i bilen..
går att koppla direkt till slutsteg eller till cd-spelaren.
display och fjärrkontroll 🙂 riktigt smidig liten sak 🙂11 oktober, 2005 kl. 22:02 #163615matte-sthlm
DeltagareTjena mats, jag köpte en ipodadapter till Keenwood 🙂
Ang. Ipoden så har jag en gen. 3, jag vet inte hur de är med de nyare (min e ca: 2-2.5 år gammal) men min kan vara seg i låtbyten osv. Det kan ju ha o göra med att infon på hårddisken lagt sig konstigt så de e långa steg för hårddisken mellan låtarna osv.
För övrigt e ipoden hur suverän som helst, har verkligen varit värd alla pengar jag la ner på den då!
19 december, 2005 kl. 06:20 #163616Addson
DeltagareDu vet väl att du kan så ipoden i rosa Matz he he bra med Pimp my ride!
19 december, 2005 kl. 06:20 #163614matte-sthlm
DeltagareOkej, lyfter den här tråden lite nu om det var någon som var intresserad av hur denna adapter verkligen funkar.
Köpte en på mds för 1000kr för 2 månader sen. Problemet är att min hucudenhet e lite gammal, så man ser tyvärr inte all info på en gång (Folder/Artist/Track) utan jag får nöjja mig med att se en sak i taget.
Alla som har en ipod vet att det kan gå otroligt segt att byta låt och folders, iom att den laddar låten/foldern, det här fenomenet märks även i bilen, det kan ta lång tid att byta låtar o folders.
Dessutom är det jävligt irriterande att man på min huvudenhet inte kan snabbvälja ett foldernummer. mao. så behöver jag sitta o trycka mig igenom 60 folders.
I stort sätt e jag väldigt nöjd ändå, hur smidigt som helst o ha ipoden liggandes i handsfacket o aldrig behöva tänka på att byta en cd igen, det går ju dessutom bra mycket fortare o ladda ner ett album på ipoden än att bränna ut till cd-skiva.
Jag rekommenderar er att köpa adaptern om ni har en ipod redan, men kanske inte riktigt tycker de e värt att köpa en ny ipod för att kunna köpa adaptern. Då är det om kanske inte snabbare, iaf mycket billigare o bränna Mp3-skivor o spela i bilen istället.
/Matte
19 december, 2005 kl. 06:20 #163612jenza
Deltagareokok skall kolla upp det.
finns det dockningstation att få tag i där också lr ?19 december, 2005 kl. 06:20 #163611jenza
DeltagareVars kan man få tag i den creativen ?? *personligen intresserad*
19 december, 2005 kl. 06:20 #163609down_the_drain
DeltagareHar du ingen vanlig lågnivå ingång (aux el nått liknande) på din stereo så slipper du juh den extra grunkan? Då kopplar du bara den via hörlurs uttaget. Behöver iofs inte ipod då ju.
/P
19 december, 2005 kl. 06:20 #163608pannan
DeltagarePioneer har även börjat sälja en I-pod adapter nu till sina bilstereos. Det som är bra med den är att du helt styr I-poden via stereon dvs kan bläddra i kataloger, låtar m.m
kostar 1000 kr på BRL. Vi monterade en sådan i kompisens Firebird ifrån 71. Ser rätt kul ut med en amerikanare med bigblock och en I-pod i. Snacka om 2000 tal möter nostalgi 🙂
19 december, 2005 kl. 06:20 #163607modulated
Deltagare>Har annars funderat på en nyare bilstereo som kan köra
>DVD-skivor.
>Det bästa alternativet i dagsläget, dock så blir det inte
bärbart när man går ur bilen ;). Det kommer iaf jag att satsa
på när min cd i bilen ger upp totalt.// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
19 december, 2005 kl. 06:20 #163606Manor
DeltagareMatte…vad blev det för pryl från MDS? Vad har du för bilstereo? Den kritik du nämner om iPod:en har jag inte hört förr (att den är seg att byta låtar/folders etc.). Jag har ännu inte köpt någon iPod så man kanske ska fundera på något annt istället!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163605Manor
Deltagareokok skall kolla upp det.finns det dockningstation att få tag i där också lr ?
Det följer med en hållare till Zen Micron som kan hängas i byxorna eller stå på bordet…men det är ingen egentlig dockningsstation. Ingången är en USB 2.0 kontakt, som även används för att ladda batteriet.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.