› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › iPod i bilen…kanske kan vara något !!?
- Detta ämne har 20 svar, 1,670 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:20 #163604
Manor
DeltagareVars kan man få tag i den creativen ?? *personligen intresserad*
Den finns väl i princip överallt…jag köpte den på OnOff för 1790:- och det är samma pris på NetonNet. Kolla på http://www.prisjakt.nu och http://www.pricerunner.se för bästa pris och försäljningställen.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163603Manor
DeltagarePioneer har även börjat sälja en I-pod adapter nu till sina bilstereos. Det som är bra med den är att du helt styr I-poden via stereon dvs kan bläddra i kataloger, låtar m.mkostar 1000 kr på BRL. Vi monterade en sådan i kompisens Firebird ifrån 71. Ser rätt kul ut med en amerikanare med bigblock och en I-pod i. Snacka om 2000 tal möter nostalgi 🙂
Tyvärr är min Pioneer bilstereo för gammal för att klara av att styra iPod:en (enligt uppgift från Pioneer). Den går alltså att koppla in men låtbyten etc. måste göras från iPod:en…vilket jag helst inte vill. Bilstereon har nu 6 år på nacken, men den har allt som behövs inklusive DSP och en prislapp på cirka 10.000:- så det känns fel att slänga ut den ;). Det är bara att hålla tummarna för att några fler prylar dyker upp…kanske även för andra MP3-spelare än iPod (Creatives Zen Micro med 5Gb är j-kligt tuff…samt smidigare och billigare än iPod:en).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163602Manor
DeltagareDu vet väl att du kan så ipoden i rosa Matz he he bra med Pimp my ride!
Rosa…det bara måste jag ha ;). Nä, jag är sugen på 60Gb varianten och den finns faktiskt bara i vitt…så det så :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163601Manor
Deltagare>>Har annars funderat på en nyare bilstereo som kan köra
>>DVD-skivor.
>>
>
>Det bästa alternativet i dagsläget, dock så blir det inte
>bärbart när man går ur bilen ;). Det kommer iaf jag att satsa
>på när min cd i bilen ger upp totalt.
>
>// Patrick P.
>
>Regionsansvarig VästeråsI mitt fall så har jag en bilstereo som kostade en hel del när jag köpte den ( runt 10′), och då känns det bra i hjärtat (eller plånboken) ju längre den går att använda :). Detta kändes helt klart som ett bra komplement som även går att flytta med sig.
FM-sändaren har jag hört ska vara ganska känslig för störningar, och i storstäderna är det lite svårt att hitta en bra och störfri frekvens. Det blir dock lite lättare att flytta med sig iPod:en mellan dina bilar Göran.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163600Manor
Deltagare…det balla är ju att iPod:en blir en del av bilstereon och styrs via de vanliga kontrollerna. De andra varianterna medger bara att ljudet går via bilstereon.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163599Manor
DeltagareHej !
Min CD-växlare (12 skivors) fungerar sämre och sämre i Imprezan, och jag börjar bli rejält less på den.
Jag hittade som av en händelse denna lilla pryl som på ett optimalt sätt kopplar en iPod till bilstereon via multi-CD ingången: http://www.mp3yourcar.com/default.asp
Det skulle ju vara en modernisering av stereon och ytterligare en anledning att skaffa en iPod (även om jag kanske föredrar Creative Labs spelare). Det finns drösvis med balla tillbehör till denna spelare, och den här prylen för $149 är ju en riktig höjdare.
Vad sägs?
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.