SSC Allmänt snack Träffar Is-träff Ö-vik 8/1-2005

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 104 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Hello boys&girls.

Hade tänkt att den trevliga lilla eventet från I fjol skulle hållas den 8 Januari nästa år dvs 2005(Om vädret vill dvs)

Snön börjar falla i dag så det är väl dax att börja söka fram full dubben be efter kallare tempraturer…

Så boka in det datumet om ni är sugen på is-känning glat humör& för hoppningsvis massor av snö&schladande Subarus .

Uppdateringar&övriga tankar å funderingar vädras här

Tja då jag var dum nog å inte titta i kalender vilken dag som var lördag första helgen i januari så startar jag en ny tråd om inte webbis vill gå in å ändar datumet dvs ;):D

Klara&glada är följande med en plats att sova på….

– Legacy Larsa
      – Modulated(Patrik P)
      – Block’n
      – Freddy Kreuger
      – Groover
      – Micke Wiklundh med Sambo
      – Lt Dan

Ev
      – Grimlock(om bil’n är hel)
      – SGM…om han lyckas få bil’n ur garaget å komma lös från jobbet..

-RS&Rasmus kommer antagligen ner från Norr

Kvarnis
      Deltagare

Snö Djup: 30 cm numera kompakt snö….
        Temp: Fjolträsk temp runt 0 ;):P ;( vilket är tragiskt..

IS-Djup: 20Cm 28/11 vilket ser mmycket bra utt 🙂

Blocken
        Deltagare

Är det inte långhelg 6-9/1 – dvs KvarnIS-träff hela veckan lång? :+

/Black – med semester att ta ut 🙂

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

modulated
          Deltagare

Det kan du ge dig på att det är långhelg ;)…

// Patrick P – tydligen med klar semester då, om det nu stämmer.

Regionsansvarig Västerås

Kvarnis
            Deltagare

Jepp hoppades att vissa skulle dyka upp redan 6/1-05 🙂

Vi måste hinna med en wirre lr 5 flaskor så där ;):D

griml0ck
              Deltagare

sååå sugen! nu får dom ta o brass o fixa klart bilen 😉

hmhaga
                Deltagare

Hvor i Sverige er Ö-vik? Fant det ikke på viamichelin.com
                  PS! http://imprezadriver.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1903

🙂

modulated
                  Deltagare

Ö-vik heter egentligen Örnsköldsvik, då borde det bli lättare
                    att hitta det :).

Gula Sidorna

// Patrick P – med ännu en lång go’ lång länk från gulasidorna 😉
                    Edit: …och nu blev länken kortare 😉
                    Regionsansvarig Västerås

griml0ck
                    Deltagare

De börjar se ljusare ut nu 🙂 Bilen e klar. Fast jag e fast i stockholm till jul. Så jag kan inte åka o hämta ut den på ett tag.
                      Har lite små grejer jag måste fixa oxo innan den är rejs klar igen (bromsbelägg fram o bak). Men jag är nog 99.9% klar för is’n. Du kan nog sätta upp mig för boende i häbret nu iaf 🙂
                      Enda som skulle stoppa mig nu vore väl om fick jobberbjudande i stockholm igen. Är nog lite svårt o tacka nej till (behöver verkligen tjäna in lite kroner nu ;)).

mvh J

griml0ck
                      Deltagare

humma, kommer jobba i tokholm fram till april nu. Men jag ska se om jag lyckas flytta ur lägenheten i gävle innan den 5:e janurai så borde jag kunna åka te träffen den 8:e o sedan köra bilen te lule. Håller på o styra upp de hela. Vill verkligen inte missa denna träff 😉 Dessutom sere ut o vara enda gången jag kommer ha chans o köra på isen i vinter ;(

Groover
                        Deltagare

Skulle Hr Kvarnberg kunna rapportera isläget i Ö-vik. Det har nämligen gått hårt åt den här nere i Dalom.:-(

Den som ingen turbo har…
                          han får åka utan bar….

Kvarnis
                          Deltagare

Dethar varit kallgarder dom sensate dagarna nu men ..ska kolla upp med Patrik under veckan för att höra hur det ligger till… 🙁

Det är dock hyfsat snö fritt här uppe numera ;(
                            Det positiva med det är om det forsätter att vara kallt så fryser det bara snabbare.

Havet har dock is’n oxå lagt sig är ca 15-20cm, så det borde vara tjockareå sjön vi ska åka på men..f.n vet….x(

Har pra´tat med patrik & i går var det ca 25-30Cm is 🙂 på sjön.
                            Sr bra utt tempen ligger på -9 nu och några kalla dagar till utan +grader så kommer den lätt att vara 40cm.

Annars så medelade han att den fanns även en bana som var 1.2mil lång upplogad, några mil från stan 😀

Groover
                            Deltagare

Låter som om det går vägen ändå me is´n alltså. Ligger i startgroparna här i Dalom.
                              Har även hört att det kommer att finnas ”körlärare” på plats för att
                              undervisa is-oskulder (man har fortfarande lite 4-WD ”svenne” kvar):P.

5 är högre än blå, men mindre än silver som är grönare än svart som är flest……

Kvarnis
                              Deltagare

Dagens väder suger TD04 x( x( x( x(

25 m/s vind och mest regn 😮 …strömlöst i stora delar av kommunen… pga av att träd sli#### upp från marken….

man kan ju iofs se det positiva i det hela….blir det bara kallt nu så är is’n ny spolad ;):D

Kvarnis
                                Deltagare

Ordningen är återställd 🙂

Nålen pekar på-grader igen har, dock blivit milddare på eftermiddagen å är nu endast -3garder men.

Vill oxå Passa på att medela att det inte blir en Regions träff utan en Officel SSi träff med bla korv grillning.

Och att Patrik kommer finns där för att ge utt förarråd etc 🙂
                                  Tyvärr så får vi inte se hans grupp H bil då den hälsade på ett dike i Söndags 🙁

Så hoppas vi får se lite mer folk så hittar upp till Norr ;):D

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 104 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.